A napokban rengeteg információ látott napvilágot a Diablo 3-ról egy (valószínüleg) belső teszter jóvoltából egy irdatlan hosszú Q/A formájában, ebből próbálom kiszedni a használató új információkat. Bashiok szerint ugyan 'super fake', de a forrást azért elég gyorsan leszedék. Kéretik mindent fenntartással kezelni, minden megváltozhat, de lehet sose volt igaz...
Ennek bizony a fele se igaz:
A Hell fokozat NAGYON nehéz: a szörnyek gyorsabban mozognak és a normal/nightmare szintehez képes képest új képességekkel rendelkeznek.
Már vannak achievement-ek, de a legtöbb csak teszt, valószínűleg nem kerülnek be a végleges játékba (ebben a formában) A szerző kedvence az 'I wonder how many SoJ's that is worth'; (Ez mennyi SoJ-t érhet?) az első legendary tárgy megtalálásánál.
A 'Health globe' mint új játékelem olyan ütemben hullik, ahogy a készítők szerint úgyis potizna a játékos.
Waypoint vagy TP közelében eldobott, vagy shift-klikkelt tárgyak automatikusan a városbeli NPC-khez (ha jól értem többnél is fellelhetőek lesznek) kerülnek, akiknél később dönthet a játékos hogy eladja vagy kiveszi őket. (ezen még valószínüleg változtatnak)
Semmilyen információ nincs a Hardcore karakterekről
Az íjak és számszeríjak nem használnak lőszert
A demóban bemutatott Siegebreaker Assault Beast csak egy közepes boss, sehol nincs 'epikségben' a nagyokhoz képest
Nincs nagyobb előnye a mixelt partynak négy egyforma karakterrel szemben, egyedül a monk és a barbár képez egy kis kivételt, mivel magukra tudják húzni a szörnyeket, ezzel jeletősen nő a sebzésük.
A Town Portal-ba jelenleg csak akkor lehet belépni, ha nagyjából fél képernyőn belül nincs semmilyen szörny.
Mindenkinek külön loot esik, de ha felveszel valamit majd visszadobod, onnantól mindeki látja.
Nincsenek zárt ládák.
A socketekbe csak gemeket lehet rakni, viszont ezek sokkal erősebbek mint amilyenek a D2-ben voltak.
A páncélzaton csak szintkövetelmény van, a fegyverek használata viszont karakterosztályhoz kötött.
Az osztott láda úgyműködik hogy a városban lévő ládának lesz egy más színnel jelölt része, amit az összes karaktered ugyanúgy lát.
Minden játékosnak a saját varázslatai/effektjei jelennek meg a leglátványosabban, a többieké kevésbé hangsűlyos.
Jelenleg a halál úgy működik, hogy pár pillanattal később minden felszerelésével (és némi duralossal) a legközelebbi waypointnál éled fel. (holttest nincs)
A gemeknek 10 szintje van (14 helyett)
A szörnyek sokkal inkább csoportként viselkednek, például az íjászokat pajzsosok védik.
A teleporton 8 másodperc cooldown van, de ez trait-el csökkenthető.
Trait pontot minden második szinten kap a karakter (1-3-5)
Nincsnenk Immune szörnyek, csak 'x resistant'
Nincs zoom és kameraforgatás.
A monkok vígan elvannak fegyverrel és puszta kézzel is.
Az XP- és aranyszerzést nem lehet gyorsítani.
Néhány bossnak van 2-3 egyedi (játékost) kivégző animációja.
Hagyományos értelmbe vett csapdák nincsenek a játékban.