első érintkezésem volt a sorozattal, és valószínűleg nem az utolsó, mert szeretem a CP stílust. az eredeti 95-ös ghost in the shell az egyik kedvenc filmem, és kellemes volt felfedezni a sok hasonlóságot a két világ között. játékidő valahol 20-25 óra körül lehetett normál tempóban, de nem találtam erről pontosabb adatot.
játékmenet, történet
leginkább mass effecthez tudnám hasonlítani továbbra is a rendszert (az pedig az első deus exhez hasonlít, tehát teljes a kör), hasonló arányban kell tárgyakat és skilleket fejlesztgetni, beszélgetni, és küldetést csinálni. a nagy különbség, hogy itt a lopakodás is teljesen életképes játékmenetet biztosít, így ez egy olyan többnyire fps nézetű mass effect, ami egyben metal gear solid is. szintén metal gear-el való hasonlóságot erősíti az érdekes történet.
minimális mértékű sandbox mód van a küldetések között, ilyenkor lehet egy kicsit bolyongani a városokban, de azonkívül, hogy meghallgatom az ugyanolyan arcú npc-k egymondatos véleményét maximum pályánként 2-3 mellékküldetésbe lehet belebotlani, esetleg eldugott tárgyakat lootolni.
fontos kihangsúlyozni, hogy az a játék egyik fő jellemzője, hogy minden pályánál több úton juthatok el a megoldásig. el tudok menni az ellenség mellett észrevétlenül, el tudom őket kábítani, meg tudom őket ölni csendben, vagy egy robotot átprogramozni, hogy végezze el helyettem a piszkos munkát, vagy ramboként tipikus cover lövöldözéssel is tudok hatékonyan előrehaladni.
azonban ez nem befolyásolja jelentősen a küldetést, plusz xp és acsi jár ha nem ölsz, ezenkívül általában nem járnak mellékhatással a különféle játékstílusok. ez egyébként sajnos a beszélgetésekre is igaz, ahol ha "jól" válaszolok, akkor +xp-t kapok, de a NAGY történetre nem lesz nagy kihatással. a legvégén már zavaró volt egy picit, mivel próbáltam egy bizonyos szerepet játszani az elejétől kezdve, és ezt szinte nem is vette figyelembe, hanem odafosott elém 3 gombot, hogy melyik ending video-t szeretném megnézni. ez ebben a formában sajnos buta megvalósítás. a szereplők és a kapcsolataik is érdemeltek volna valami lezárást szerintem, ez pedig simán hiányzott.
látvány+grafika
sötét és sárga színek dominálnak, szép a menü, a ruháknak van egy sajátos stílusa. a pályák kb elfogadhatóak. kínai város (hengsha) tetszett legjobban, ott sikerült eltalálni az ázsiai hangulatot, detroit kevésbé, kicsit random sikátoroknak tűntek. a belterek, főleg a szobák szerintem jobban sikerültek. annyi kacat van a szekrényeken/asztalokon, hogy tényleg az volt az érzésem, hogy azt használja valaki.
a grafika gyenge. előző generáció átlagát idéző mozgások és mimikák, minden darabos. egy képernyőn fele annyi ember és tárgy sincs, mint például gta4-nél, és mégse éri el még talán annak a színvonalát sem. az előre renderelt videókon is borzalmas a mozgás. erre valószínűleg már nem volt zsé.
zene
nagyon jó. talán ezt is mass effecthez tudnám hasonlítani, néha tron2 zenéjére emlékeztetett. mindenképpen adott egy pluszt, erősítette a hangulatot.
összegzés
sajnálom, hogy a párbeszédek nem befolyásolják jobban a történetet, azt pedig még jobban, hogy a játék grafikája ilyen kezdetleges. viszont ezt a látvány és a design tudja ellensúlyozni, és maga a sztori is érdekes. szerencsére nem annyira ronda, hogy ne sikerült volna beleélnem magam a világba, tehát sikerült magával ragadnia. ez pedig ritkán fordul elő velem. továbbá kellemes érzés volt váltogatni a játékstílust akár küldetés közben is. szimpatikus volt a fejlesztőktől a néhány elrejtett utalás híres filmekre/játékokra, valamint a multiplayer mellőzése.
cp fanként 9/10-est ki tudok dobni rá,
egyébként 8/10.