**29. - WarioWare Inc.
Megjelenés éve: 2003
Platformok: Gameboy Advance **
Nagy volt a nyomás a Nintendo vállán, amikor a kiöregedett Gameboy nyugdíjba vonulása után utódot kellett kinevezni. A léc magas, az elvárások szintén, a Gameboy Advance pedig enyhe lécérintéssel, de sikeresen vette a számára kitűzött akadályt. Ha nem is tudott olyan kultikus magasságokban szárnyalni, mint elődje, vagy akár a DS, a rajta elérhető széles és színes játékfelhozatal példaértékű, számos klasszikussal nyűgözte le a handheld rajongókat vagy bárki mást, mint például engem is, aki ez idáig tisztes távolságból szemlélte a hordozható gaming világot. Az advanced név abszolút helytálló, a két dimenziós megjelenítést korához és teljesítményéhez képest a maximumra fejlesztette, a játékai pedig csak úgy sugározták magukból azt a bizonyos…izét, ami csakis a Nintendo alkotásaira jellemző. Színes, vidám, feltölt pozitív energiákkal, gyönyörködtet, elvarázsol. A sztereotípiára, miszerint a hordozható gépek 5 perces mókákra valók 3 metrómegálló között olyan címekkel cáfolt rá, mint a Castlevania, a Metroid idevágó folytatásai, Sonic és Mario ugrándozásai, a Zelda Minish Cap, vagy a zseniális Golden Sun sorozat.
Ellenben van nekünk egy cikkcakk bajszos úriemberünk, aki tesz magasról az előítéletekre, beléjük rúg kettőt, majd miután szemen köpi és meggyalázza, fennhangon az orra alá dörgöli; „nesze neked 5 perc szórakozás!” Igen, Warioról van szó, és a Warioware Incorporationról. Mert mi a Warioware lényege? Gombás haverjától már régóta tudjuk, hogy a mini játékokat szeretik a népek. Akkor csináljunk nekik egy minijáték gyűjteményt. De ne olyat, hogy percekig kelljen tanulmányozni a gombkiosztást és a szabályokat, hogy aztán egy fél perces etap alatt elsőként hulljunk a porba a túlzott összetettség miatt. Mi csórók vagyunk és bénák. Nekünk olyan kell, ahol 1 másodperc a tanulóidő, 5 másodperc a játékidő, 1 gomb (plusz irányok, ha kell) az irányítás, a reakcióidő meg lehetőleg férjen bele a futamidőbe. Ezekből hasonló recept alapján készítsünk több százat, majd ízlés szerint fűszerezzük. A hozzávalók: jó nagy adag idiotizmus, egy csipetnyi debilség, három csésze stílus, egy liter humor és tengernyi kreativitás.
Nehéz elhitetni, hogy ez egy kihagyhatatlan mestermű (pedig az), ez tényleg az a kategória, amit élesben kell kipróbálni, hogy kifejtse a kellő hatást. Mert írásban hogy is lehetne átadni, hogy egy olyan játék, amiben 5 másodperces minifeladatokon kell magad átküzdened - küzdened a röhögéssel - az a világ legjobb handheld játéka? Pedig hidd el, az!
Gondolkoztam, hogy 1-2 mikrón keresztül próbálom szemléltetni azt a mérhetetlen zsenialitást, amit belepasszíroztak, de elsőre - és másodikra is - nagyon nem tűnik meggyőzőnek, ha olyanokat írok le hogy:
Állsz a bárpultnál, lökik feléd a söröd, neked pedig a megfelelő pillanatban el kell kapnod, nehogy a torokszáradás kóros tüneteivel kelljen szembenézned
Jobbra ballra irányokkal kell fogmosást imitálnod, hogy szád PH értéke beálljon a normál tartományba (lehet pont az elfogyasztott sörök okozta káros szájszagot kell eltüntetni)
Esernyőt kell tartanod szegény macska felett a szakadó esőben, az ázott patkány effektus elkerülése végett
Pityergő leányzó (biztos egy nehéz szakításon van túl) orrába kell visszaszívni a lecsúszó cicakakát (taknyot), hogy aztán mosolyogva tegye túl magát a megpróbáltatáson a válladon vigasztalódva
Linket a Zelda sorozatból be kell terelned a biztos fedezéket nyújtó dungeonba, ahol a kis naiv nem is sejti, hogy még nagyobb veszélyek leselkednek rá (amúgy ez a kedvenc tematikám, itt klasszikus Nintendo játékokból kiragadott jeleneteket kell újrajátszanod 5 mp-ben.)
Szóval, ha ez nem győzött meg, hogy ezt neked mindenképpen ki kell próbálnod, akkor passz.
A WarioWare Inc. nálunk a világ legjobb handheld játéka.
/MRenton/