**24 - Ico
Megjelenés éve: 2001
Platform: Playstation 2**
Az nem inspiráció, ha hét tehén körbeül, és egymást fejik. Ha pedig egy kultjáték szellemiségét sikerül korszerű formába pofozni, az nem lopás: követendő példa. Annyira egyszerűen hangzik; nincs hát semmi meglepő abban, hogy kevesen kísérleteznek vele.
A Team ICO megtette. Az Ico ugyanarra az alapötletre épül, ami az Another Worldöt is minden idők egyik legjobb játékává tette. Korlátozott az eszköztár, egyszerű a kezelhetőség, a cselekvési lehetőségek behatároltak - szinte minden stimmel, csak a cselekmény ezúttal három dimenzióban bonyolódik. Az interakció lehetősége látszólag minimális, de mégsem az - amit látunk, az csupán a tetszetős, japános letisztultság. Nincs életerő-csík, a játék és a szereplők kommunikációja gesztusértékű, mégis minden egyértelmű.
Hogy az Ico történetközpontú játék, nem jelenti azt, hogy megfosztanak bennünket a cselekvés lehetőségétől. Ellenkezőleg: a történet és a cselekvés az Icóban ritkán látott egységet alkot. A némafilmes elemek, a játszadozás a méretarányokkal és a perspektívával önmagában is sokatmondó - nincs szükség szájbarágásra ott, ahol elég a sejtetés és a szavak nélküli látvány. Az ügyességi és logikai jellegű feladványok realisztikus elemekből dolgoznak, de nem zavaró mértékben: ettől az Ico csupán áttekinthetőbb, logikusabb, kiszámíthatóbb lesz. És bizonyíték arra, hogy a gyönyörű mese és a csodás játék nem egymást kizáró fogalmak.
/tyler/