Fejlesztő: Techland
Először is leszögezném, ez csak egy szubjektív vélemény lesz, semmi fajta, értékelést, semmi fajta, pontozást nem óhajtok adni a játékról, csak leírni, mik voltak azok a dolgok, amik miatt iszonyatosan csalódtam a játékban.
Első benyomás 2007-ben ért, amikor meg jelentek a játékról bizonyos képek, és szépen
lassan videók is napvilágot láttak. Akkor pozitívan konstatáltam a dolgot, hogy lehet kapunk végre valami jó kis zombis, túlélős horror szintjére felemelt játékot. A videóra mai napig emlékszik mindenki, nyaraló családra támadnak a zombik, BRAVÓ ,így kell ezt csinálni, ekkor nagyon virult ám a fejem.
Ugye a Játékot a Techland fejlesztette, velük igazából meg vagyok elégedve, jó kis sajátfejlesztésű motorjaik vannak, pl. Chrome, és a játék is elég jó, meg egyik kedvencem, a Call of Juarez is az ő nevükhöz fűződik, de még a Pet Racer is, ami azért egy elhanyagolható gyerekjáték, de ez félre is sikerült egy kicsikét. Később ezt a motor használta fel a City Interactive is, ami azért nem olyan, örömteli hír, de kanyarodjunk is vissza jelen esetükhöz
A játék egy fajta FPS-RPG -nek nevezhető, amire láttunk már példákat is Pl. STALKER sorozat vagy Borderlands, szóval láttunk rá példákat, hogy ez a remek kombináció. igen is tökéletesen tud működni, nem úgy, mint jelen esetünkben. Hozzá teszem, hogy egy jó nagy trópusi terület is bejárható, azt egy igen jó pofa ötletnek tartottam. Történtre csak annyira térnék ki, hogy este partizunk egy jó nagyot, segg részegre isszuk magunkat, utána felmegyünk, a kis alvó helyünkre ahol kipihenjük az éjszaka fáradalmait, ez alatt elszabadul a „pokol”. Miután felébredünk, jöhet is a karakterválasztás. Na igen, ez is egy fájó pontja a játéknak, hogy tudtak ennyire egy un szimpatikus karaktereket kitalálni. De ezek a lengyel fiúk valami fenomenálisát akartak alkotni. „Ex rögbi sztár, aki egy iszákos barom. Egy bennszülött detektív nő, aki származása miatt állandó diszkriminációnak van kitéve, és gazdag gyűlölő. Ázsiai dolgozó, aki egy beépített Hong Kong-i rendőrség ügynöke. Vagy a legnagyobb figura maga a Rap sztár, akit a bevezető videóban láthatunk”, na de ezzel egy dolog vérzik, ha a rapsztárral vagyunk, akkor az elején, amikor bemegyünk a diszkóba, hogy lehetünk fent és rappelünk, miközben a közönség között bóklászunk. Ez a dolog valahogy a mai napig nem ált össze nekem, Meg ez a jelző a játékra, hogy túlélő horror, ennek az érzése már akkor elveszik, amikor valamelyik karakterünket kiválasztjuk. Szerintem lettek volna sokkal jobb karakterek is erre a feladatra, pl. egy egyszerű diáklány, lásd Silent Hill 3 tudsz vele érvényesülni, vagy egy pizza futár, vagy ami igen tetszett volna, ha egy átlagos családból választhattuk volna ki bármely tagját, még a gyereket is, mert az ezzel járó kiszolgáltatóságot nyújtó érzést, szerintem nehezen tudták volna bármivel is felülmúlni. Fegyverekhez profin értő emberek, hát ez azért, igen csak visszavesz az élvezet faktorból.
Mivel kaptunk néminemű RPG elemeket, így karaktereink fejlődnek és vannak képességeik is. Valaki a lő fegyverekhez ért, vagy tompa, dobó, vágó eszközökhöz.
Nem akarok hazudni, szerintem iszonyatosan felesleges és iszonyatosan erőltetett, ez az egész szerepjátéknak nevezett hülyeség. Akkor elérkeztünk ahhoz a dologhoz, ami igazán csak illúzió romboló volt számomra, minden kinyírt zombi után kapunk XP-t, ez még úgy ahogy oké is lenne, de hogy a pofánkba is tolja mindig hogy „+25xp” na, ez aztán baromira horrorisztikus, ez egy akkor a baromság. Erre vannak ellen példám is , egy erre kialakított játékban jól is néznek ki ezek a dolgok, pl. Bulletstorm vagy BodyCount, ezekben iszonyatosan jól is néz ki, és motiválja az embert, hogy minél több xp-t szerezzen, minél több combo-t alkalmazzon. De itt, ami egy túlélő horror lenne, iszonyatosan húzza lefele a hangulatot ez a dolog, de nagyon. Van nekünk nagyon realisztikus dolgunk is, egyszerre 2 tárgy lehet nálunk, na de jó, ezt nem rontották el, vagy még is? Az Inventorynak köszönhetően, egyszerre nálunk lehet, 4 evező, 5 konyhakés és 2 franciakulcs, hmmm fantasztikus komolyan mondom.
De a Dead Rising 2-höz hasonlóan, van nekünk fegyver „upgrade” lehetőségünk is, jó azért itt nem annyira extrém dolgokat hozhatunk létre, de ez nem egy rossz ötlet. Azzal ellentétben, hogy minden upgrade pénzbe kerül és a javítás is, amire azt mondom oké, nem rossz dolog, csak hogy a levegőbe dobáljuk a pénzt, ugyan már, miért nincs ott egy fickó, aki meg javítja, vagy dolgokat tud készíteni? Jut eszembe, még mielőtt elfejteném, a fegyverek szinthez vannak kötve, amit bizonyos játékoknál meg értek Borderlands, ott lőfegyverekről van szó, de itt jelen esetünkben nagyrészt, kézi fegyvereket, akarom mondani tárgyakat fogunk használni. Eléggé frusztráló, hogy pl. van nálam egy franciakulcs, amivel írtom a zombikat, találok egy búvárkést, és öcsi nincs hozzá elengedő szinted, mintha olyan nagy tudás kellene hozzá, hogy melyiket használom. A harc rendszerröl meg annyit, hogy a Condamnedben ez a harcrendszer, azért jobban működött, itt sem borzalmas, de akadnak néha gondok vele. Ennyi lenne, ami így egy szuszra összejött benenm.
Sajnálom ezt a játékot, mert sokkal többet ki lehetet volna hozni, e produktumból, teli van jó ötletekel, de néhol a meg valósítás igen gyatra. Grafikára csak annyit írnék, így gyorsban, hogy nincs vele baj és kimondottan szépnek mondanám, de ez sem menti meg a játékot attól hogy elég gyengus.