Ránéztem erre a macskás játékra, és nem nagyon láttam az értelmét. Úgy harangozták be mint az új portalt, de eléggé... nem annak tűnt. Nem is az. Egyáltalán.
Szóval, ha már ott tartunk, hogy kvantum, meg álfizika minden játék mögött, akkor elő lehetne venni egy másik, manapság eléggé hangulatos és meglovagolt témát, az időt!
Gondoljatok bele, a Braid borzasztó szépen játszott az idő manipulálásával, és olyan counter-intuitive dolgokat kellett megcsinálni, ami miatt én például vaalhol a harmadik negyedben ott is hagytam a játékot.
Not that i buyed it anyways!
(mentségemre legyen mondva, valamelyik Humble indie bundle lal birtokomba jutott, de még nem akkor.)
YAAY, lejött egy nyolc gigás nightcore pack!
Mivel a remixek így is erősen szürkék elfér egy link
Szóval braid, és a nyakatekertség, amire a végén rá akart venni.
Nem ment neki.
Aztán ott volt valami REC, az se most, 2003 ban, vagy még régebben.
Csak hallottam, hogy kijött a nagy X re....
Aztán a prince of persia remake. YAAAY SAND POWA!
Az egyen nőttem fel, sőt egyszer láttam külön leválasztott doszos partíción, minden létező programot kilőve futni a kettőt így nagyon tetszett a narráció, és a homok.
Aztán jött valami timequake dolog, ahol a felrobbantott hidat kellett visszapörgetni,
de minden ilyen dolognak komoly rákfenéje volt.
Amit először az Imperium Galactica 2 ben láttam meg, ugyanis, multiplayerben, az idő sebességét nem lehetett állítani.
Azt, hogy a max payne ek multiját hogy oldották meg, ne kérdezd.
Fontos szempont, hogy ezek az idővel való játékok csak single player esetben működnek, elvégre nehezen lehet kordában tartani a pause billentyűt, ha három külön játékos akarja nyomkodni.
Így, ha valaki valamilyen módon jobban bele akar nyúlni az idő, vagy a tér megforgatásába, akkor csakis egyjátékos környezetben lehet gondolkozni.
Ha megnézzük a címet, vagy a portált, láthatjjuk, hogy vér, vagy klasszikus szabdalás nem nagyon van benne.
Ha viszont lenne egy játék, aminek a központi eleme kifejezetten az idő manipulálása lenne, a valóság szabályainak felrúgásával, akkor abból nagyon érdekes dolgokat lehetne csinálni.
vegyünk egy középkori hack and slash t, amiben meg lehetne tenni, hogy jó szamaritánius módjára, miután végrehajtottál egy cselekedetet, visszatekernéd az órát, és amgad mellett mást csinálnál, párhuzamosan.
Van erre példa bőven, egyszerű formában a Super meat boy is emulálja, amikor a pálya végén egyszerre látod visszajátszva mind a 777 különböző elhalálozásodat, egészen addig, amíg a 778. kisérlet egyedül nem marad a végére.
Van egy indie title a gépemen, amiben például, ha meghalsz, magad mellé ugrasza pálya elejére, és immáron saját magaddal kettesben kezdhetetd el irtani az ellent.
Ami történetesen nagyobbat robban, ha úgy ölöd meg, hogy egy előző éned éppen sebzi.
Vannak régi kisérletek az idő meglovasítására, pl ott van a Nagy Balhé, amiben előre el kell játszani a kasszafúrást, amit a karaktered végig is csinál, csakhogy, ha elsőre sikeresen meglovasítottad a pénzt, akor élesben még könnyen belefuthatsz abba, hogy a rendőrök és riasztók megszólalnak.
ennél sokkal élvezetesebb, és gondolkodtatóbb lenne egy olyan játék, amiben olyan dolgokat tehetnénk meg, amik kifejezetten ellentmondanak a világ kőbe vésett fizikai törvényeinek.
Nem arra gondolok, hogy visszafelé indulok el egy űrhajóval az időben, és ritmusra kellene lelőnöm az ellenfeleket, hanem...
Na ja.
Valójában arra a játékra gondolok.
Csak egy kicsit földhözragadtabb, történet-orientáltabb, könnyebben azomosulható főhősökkel megáldott formában.
És lényegesen több olyan lehetőséggel, amivel a kauzualitást meg lehet törni.
De leghfőképp olyan módon, amit nem lehet alternatívákkal megoldani.
És most, megyek MEgkeresem a Next et, mert még csak mesélték hogy milyen jó.
Fijaim, így néz ki egy olyan blogbejegyzés, amit lényegesen tovább tart elolvasni, ugyanazt tartalmazza, és ráadásul még fárasztóbb is megírni.