Of orcs and men
Hmm..
Meglepően tapasztaltam, hogy a játéknak nincsen hosszas, a készítők által készített kommentár-videósorozata, amiben leírták volna, hogy milyen rögös úton sikerült a fejlesztést eljuttatni a végtermék stádiumba, és bemutatták volna az összes lehetséges featúrát, és harcrendszerbeli trükköt.
Ha az ember faarccal végig tudja ezeket nézni, ami általában nagyjarészt arról szól, hogy a kép bal oldalán van egy fej, néha torzó, - aminek a tulajdonosa egy, a kép alján látható név-beosztás kombinációval azonosítható - akkor sokkal okosabb bizony nem lesz, de az biztos, hogy még a termék megvásárlása előtt rengeteg olyan információhoz hozzá fog jutni, amit minden különösebb gond nélkül meg tudott volna szerezni a játék végigjátszásával.
Szomorú, hogy az ilyen hírverés az, aminek az a szerepe, hogy egy játékkal kapcsolatos érdeklődést művi módon megtartson egy játékosban.
Ha viszont elővesszük a bevezetőben említett játék .... youtube. os jelenlétét, akkor talán kettő- vagy 3 trailer kerül elő.
Van egy régről, egy a közelmúltból, és egye lég friss darab.
Ami különleges a trailerekben, hogy nem a fejlesztőgárda, vagy a stúdió embereinek az értékitéletét kell befogadnunk benne, hanem, - szerintem eléggé jogosan - rejtve marad a fejlesztőcsapat, arctalan tömegként, és csakis transzparens módon a kiadó, és a csapat logója előzi meg a gameplay anyagot.
én meglepve tapasztaltam, hogy nem csak orkok, goblinok és emberek lesznek a játékban.
Az a tény, hogy elhintették annak a lehetőségét, hogy egy "lelkétől megfosztott" leányzó is a zöldebb bőrűek mellett teszi le a voksát, és egy szigetet, meg elf és törpe követeket emlegetnek, sokkal többet mond magáról a játékról.
és ezeket nem fél évre előre hallgattuk végig, hanem a játék megjelenése előtt egy héttel értesültünk róla.
Nem lettek beleolvasztva a marketinggépezetbe, hanem teljesen természetes módon tálalták nekünk, a vásárlás előtt annak a képét, hogy bizony nem egy egyszerű és agyatlan kaszabolás lesz a vásárlás utáni élmény.
Nagyon fura, hogy manapság előretört az a marketinghullám, ami a fogások, és technikák seítségével próbál meg eladott játékokat, és később csalódott vásálókat generálni.
Még olyan esetekben is, ahol maga a játék igazán különleges, hiányt pótló élményt nyújt, ( gondoljunk bele, hogy a Dark Souls hagymapáncélos lovagja mennyire meghatározó artwork volt, és mennyire jelentéktelen a szerepe az egész játék folyamán)
Emellett azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egy trailernek, vagy videoanyagnak a központi eleme a dinamika, és nagyon kevés olyan játékos videóanyag van, ami le tudja az embert kötni azzal, hogy vontatottabb sebességgel történnek benne az események.
Az, hogy a TB azt mondta, hogy "Nézd, a focus interactive ról beszélünk, eddig szart gyártott, ez is az lesz" az ... hmmm... hát, mindig is tudtuk, hogy ha valakinek fizetünk, akkor nem mond ilyet,
és ha nem fizetünk neki, akkor meg lehet hogy megsértődik (=