Intravénás GFX szteroid nagyoknak.
Ezúttal nem egy konkrét játékról, hanem egy univerzális grafikai modról lesz szó. Azt gondolom senki sem vitatja, hogy az utóbbi években nagyon meglódult a D3D-s technológiák fejlődése. Elég csak sorra venni néhány mérföldkövét: Anti-aliasing, Bloom, HDR. Ha nem is mondanak sokat, azt mindenki tudja, hogy ezektől az esetek többségében szebb lesz egy játék.
Egy hobbiból hegesztett (non-profit) koprodukciónak hála ma már ezek a grafikai eljárások - szó szerint - beolthatóak szinte minden 32 bites D3D-s alkalmazásba. Csak néhány lehetőség: sufni HD retro játékok, személyes ízlésre szabott színpaletták, és így tovább. Ez a SweetFX.
A használata PC-s ismeretekben alapszinten járatos embereknek sem nagy kihívás. A biztonság, és azok kedvéért, akik hadilábon állnak az angollal: a csomag tartalmát a csinosítani kívánt játék / alkalmazás könyvtárába kell másolni. Egész pontosan oda, ahol az indítófájl (exe) is található. Ennyi. Indításkor automatikusan életbe lép, a scroll lock billentyűvel lehet be és ki kapcsolni. A konfigurálása már más tészta, de ez sem atomfizika. A „SweetFX_settings.txt” névre hallgató text fájl könnyedén módosítható, adja magát. A használni kívánt effekt melletti 0 és 1 a ki- és bekapcs. Az egyetlen negatívuma az erőforrásigény, de ez nagyban függ a kérdéses effekt(ek)től, ahogyan a hardvertől és a játéktól is. Vagyis elsősorban nem azoknak ajánlott, akik már most is híján vannak a szükséges FPS-nek. Nem kell vele kezelőorvoshoz vagy gyógyszerészhez sem fordulni, a játékok fájljait nem bántja, vagyis teljesen kockázatmentes. Ha valami gond támad, szimplán törölni kell a programot.
Bár az alábbiakban képekkel is demonstrálom a saját beállításaimat, melyek az élénkebb színek, valamint az általam legjobbnak ítélt képminőség / teljesítmény jegyében készült, tapasztalat mondatja velem, hogy igazán mozgásban lehet megítélni. A két alany a World of Tanks és a Diablo III. A választás oka, hogy kizárólag gammát állíthatunk bennük, emiatt az én kijelzőmön pl. elkerülhetetlen lesz egy idegesítő, fátyolos szürke árnyalat. Véleményem szerint a Diablonak amúgy is jól áll egy vibráló, élénkebb színpaletta.
Az igénybe vett eljárások sorrendben: LumaSharpen, Lift Gamma Gain, Tonemap, Vibrance, Curves. A lusták kedvéért feltöltöttem a text fájlt is. Csupán felül kell írni a meglévővel, aztán mehet a menet. Gond esetén írjatok, de akár beállításokra / képekre is kíváncsi lennék azoktól, akik rászánják magukat a grafikai gyurmázásra! Jó szórakozást!
UI.: a következő mod post tárgya a World of Tanks lesz. Reményeim szerint még karácsony előtt, hogy mindenki teljes erőbedobással állhasson neki a (gazdagnak ígérkező) ünnepi páncéltöréshez.