Amikor annak idején általános felsőben "megörököltem" holland rokonaim NES-ét, akkor a hozzá kapott 8-10 játék között ez is ott volt (sajnos azóta már valaki másnak a gyűjteményét gazdagítja). Gyakorlatilag ez volt az egyetlen játék, ami úgy igazán le is kötött és egy hosszabbra nyúlt délután alatt végig is vittem. Egyből kaptam is az alkalmon, hogy most csak 30 centért árultak, így fel is elevenítettem a régi, szép emlékeket... Első NES játékvélemény!
Már az 1993-as dátum sejteti velünk, hogy a Kirby's Adventure valami összetettebb játékélménnyel fog megajándékozni minket, a konzol hasonló témájú régi nagy öregeivel szemben.
+ Copy-paste, copy-paste
Első végigjátszás során, nagyjából a játék felénél jöttem rá, hogy az ellenfelek beszippantása után a Le gomb lenyomásával le lehet másolni annak speciális képességét (ha van)... :D... és onnantól kezdve egy kicsit meg is könnyebült a dolog (nem mintha nehéz lett volna :D). Minden pályára megtalálja az ember a megfelelő arzenált, illetve ez igaz a főellenségekre is. Valamint, bizonyos pályákon, hogy elérhessünk rejtett helyeket, szükséges is a megfelelő képesség elsajátítása.
+ Szórakoztató minijátékok
Már az SMB3-nál is megszokhattuk, bizonyos időközönként, hogy pontokat (jobb esetben extra életeket) szerezzünk, ahhoz a játék végigjátszat velünk pár minijátékot. És ez az amit a Kirby nagyon jól eltalált. Az oké, hogy az SMB3-ban a memóriajátékok, a ládaválasztás meg a kirakósok úgymond "kiragadják a játékost a játékból egy pillanatra" (és ez is az egésznek a lényege), de ezt nem valami kreatív formában csinálja. Itt szinte minden adott : reakciójáték western stílusban, tojáselkapás, claw crane (hirtelen nem jutott eszembe magyarul), arena és múzeum, ahol küzdelem árán illetve szabadon szerezhetünk képességeket.
+ Viccfaktor
Az egész játék egy nagy vígjáték és ezt sikerült színpadias formában előadnia :D
Ez egyfajta egyedülálló, csak kevés játékra jellemző (talán a Rayman-éhez hasonlítható) atmoszférával vértezi fel. Egyszerűen az embernek sosincs rossz hangulata játék közben, még akkor sem amikor valami gagyi eseménysorozat folytán hullik el a pályán :)
- Talán túl könnyű....
A kreatív játéktechnikájának szerintem ez a legnagyobb hátulütője, hogy túl könnyű. Mindig a jó képesség megszerzése; át lehet repülni szinte az egész pályát illetve bizonyos minijátékokban nagyon könnyű extra életeket... eléggé leegyszerűsíti az amúgy sem nehéz játékot. Igaz, a vége felé egy kicsit próbál nehezíteni, de még így is az átlagos szint alatt van azért. Gyakorlatilag game over nélkül végig lehet csinálni.
A Kirby's Adventure kiváló játék azok számára, akik szeretnének egy másfajta platformer-élményt megismerni és már belefáradtak a vízvezetékek szerelésébe :P
Köszönöm a figyelmet!