Tair2013.10.02. 03:02

Hack & Slash, egy kis sóval és borssal meghintve.

Ezen irományom a félig MMO és félig Hack & slash, Path of Exile-ról fog szólni, és a játékban eltöltött élményeimről. Megkóstoltam, ízlett, most itt tálalom nektek e formában.

*Néhány képet linkként helyeztem be, mert nem fért volna be, és kicsiben már nem lett volna szép.

Ahogy régen is, most is egy kis háttér információval indítanék.

A játék egy kisebb Új Zélandi Indie csapat, név szerint a Grinding Gear Games, fejében fogant meg. Lényegében egy könnyebb játékot akartak alkotni azokban az időkben, amikor a Diablo3, Torchlight 1 és kategóriabeli testvérei meghirdetésre/kiadásra kerültek. Szerintem akkor még nem gondolták (maximum remélték), hogy ennyire sikeres lesz még akkor is ha Free to Play-re tervezték.

Az ötletük, amivel változtattak volna a snassz stílusban, hogy a Skilleket immáron nem tanulod, nem pontokat osztasz rájuk, hanem mint Gemeket, a felszerelésedben található socketekbe kell rakni őket, és veled együtt fejlődnek. Rakhatsz hozzájuk Support gemeket, melyek megváltoztatják a skillt valamilyen formában. PL egy fireballhoz rakhatsz plusz tűz sebzést, vagy egy gemet, amivel 1 helyett, 3- at lő. Rengeteg Gem + Support gem kombináció lehetőség van. A másik ötletük, hogyha már statokat és skillpontokat nem akarnak osztatni, akkor legyen egy passzív skill fa, amivel eldöntheted, hogy inkább „Erőberő sok HP”-val, vagy „Megyek, ütök, azt potizok”-kal szeretnél lenni. No, de itt van a játék legelvetemültebb tulajdonsága, hogy a skillfa, brutálisan hatalmas! Mármint eszméletlenül nagy! Mind a 6 karakter skillfája ugyan azon skill hálón helyezkedik el, csak máshol van a kiinduló pont. Ha nem hiszitek el mekkora, itt a LINK .

Nyugodtan húzogassátok az egérklikkel hosszan a határokig.

Összesen 1350 skill található rajta. Az elég sok :)

Amikor legelőször láttam, azt hittem, hogy a készítők biztos megőrültek, hisz ebben el lehet veszni. A bőség átka, hogy tényleg ellehet, viszont ez a mód olyan szintű egyediséget biztosíthat a karakterednek, amit még eddig nem nagyon láthattunk szerintem. Az, hogy mind a 6 karakter ugyan azon a hálón helyezkedik el, elég elvetemült dolgokat engedhet meg nekünk. Egy Hibrid harcos/varázsló? Nem téma. Caster/Tank? Kérlek… Csináld.

A harmadik ötletük viszont elég érdekes volt elsőre. Nincs gold. Semmilyen tényleges fizetőeszköz. Használati tárgyakkal van cserekereskedelem az npc-kkel is. Picit idétlenül hangozhat, hogy Identify vagy Town portal scrollal fizetsz egy gyengébb fegyverért a boltosnál, de itt ez van. Persze ezeket be lehet váltani nagyobb értékű használati tárgyakra, mint például olyan kavicsokra, amik a fegyvereid minőségét javítják, vagy Normál fehér itemből csinál Rare itemet, egy rakatnyi tulajdonságot hozzáadva. És ezzel fizetni? Nagyon meg kell gondolni, mert nem esnek ezek olyan gyakran sajnos.

Ezek az ötletek, és az a tény, hogy más az elején leszögezték a tényt, hogy nem kell epikus Diablo 1,2,3 szintű storyra számítani már alapjáraton tetszett nekem. Már akkor ránéztem a játékra, amikor az még zárt béta korszakában járt. A játék tetszett, de akkor még abban a korszakomban voltam, amikor semmivel sem játszottam, így félreraktam. Majdan pár hónapja ismét előkerült, amikor nyílt bétába került. Akkor is játszottam vele pár napig, és láttam a sok változtatást, amik bekerültek, de akkor se volt rá affinitásom. Most 1 hete vettem elő, mert már tényleg szétuntam magam. A sok újítás, ami azóta bekerült, a viszonylag jó balance és a tény, hogy már nem akartam unatkozni, rávett a játékba való mélyebb utazásra. Nem bántam meg.

A Játék grafikájáról nem tudok sokat mondani. Szerintem elég szép egy ilyen kategóriabeli játékhoz. Ha meg nem hagy rossz szájízt, akkor meg minek foglalkozzunk vele? De itt egy pár kép, hogy el tudjátok dönteni magatok.

Click!

Click!

Click!

Click!

A történet, mint említettem nem valami epikus. De nem is lapos. Adott egy rabszállító hajó, amivel a száműzötteket szállítják egy letűnt kor kontinensére. Minden karakternek van egy pár mondatos háttértörténete, és egy úgyszintén pár mondatos motivációja, ami nem hat ki a játékra sehogy sem. Vannak itt már olyanok, akiket régebben száműztek. Viszont manapság beütött minden felől a gebasz. A hajó, amin utaztok megmagyarázatlanul elsüllyed, és látszólag ketten élitek túl. Amint beszélsz a másik túlélővel, az rámutat arra, hogy „Legalább mi túléltük!”. Természetesen elkiabálta, hisz a mellette lévő hulla felkel, és mosolyogva elharapja annak torkát. Egy mellettünk heverő kaszthoz illő alapfegyverrel a hullát eltehetjük lábalól, majd rájövünk, hogy a hajó összes halottja a parton császkál, és meg akar minket ölni. Majd itt jelenik meg egy nagyobb hulla, egy boss akit legyőzvén, ráakadhatunk az első város bejáratára, ahol kedvesen köszöntenek minket, és elmagyarázzák a kontinens, Wraecast helyzetét. Mint kiderült, ez a jelenség mindenhol fenn áll, és megkérnek minket, hogy segítsünk nekik egy kis ellenszolgáltatás fejében. Később sem lesz sokkal epikusabb a story, de laposabb sem. Szerintem a simán játszható, kevés klisés story jellemző a játékra. Nah de lépjünk tovább…

A játék az MMO-k jobbik oldalát vette magához, egy kis hibával ellentétben (erről később lent). Az összes terület Instance-kra lett osztva. Ez azért hasznos, mert alapjáraton, ha nem vagy csapatban, nem fogsz találkozni egy másik játékossal se a városokon kívül. Emlékszek rá, hogy a Diablo2-ben volt minden mapra vagy 6-7 változat. No, itt ezen felül licitáltak ezzel a megoldással: Minden instance, kivéve a városokat egyedi, random generált map, a szörnyek sose ugyan oda spawnolnak. Ennek a rendszernek egyetlen hibája van, hogy amikor egy új területre érsz, a betöltő képernyő szereti hosszan mutogatni magát, mert akkor generálja ki neked a pályát, miközben tölt. Személy szerint nem bánom, mert ez még így sem hosszú idő.

Említettem azt a kis hibát nem sokkal fentebb, hogy egy rossz dolgot átvett az MMO-kból. Ez pedig a mikro tranzakciós rendszer, más néven a Pay To Win. Jelen helyzetben ez nem annyira durva mint máshol. Több socketes itemek, fegyver skinek és effectek, petek és sok más megvásárolható igazi pénzért, de mivel a játék maga nem PvP orientált, így mit zavar az minket? Ha megküzdünk egy jobb tárgyért és megkapjuk az nem élvezetesebb, mint üríteni a pénztárcánk? Csak az irigység és pénztelenség beszél belőlem.

A játék ugyebár nyílt bétában van, és még ott is nagyon az elején. A fejlesztő csapat, pedig nyíltan kijelenti, egy belöltő képernyőn elhelyezett Tippben/Hintben, hogy „There will be bugs.”

Ez elég ritka anomália, hogy a fejlesztők lesem tagadják ezt a tényt. A játék legnagyobb hibái betudhatóak a Bétának, és azok sem nagyon eget rengetően nagy hibák. Talán a Lagg az egyetlen olyan hiba, ami probléma lehet, mert ütöd a szörnyeket, majd észreveszed, hogy te sebződsz és ők nem. Egy pillanat mulva(és a fél manád elköltésével később) rájössz, hogy csak a lagg miatt láttad magad ott ahol álltál, és valójában nem is rájuk nyomod a skilljeid, hanem a semmibe lövöd őket épp.

A játék elég élvezetes, és rákényszerít, hogy gondolkodj a fejlődésedet illetően, hogyha már bepakolták azt a hatalmas skill hálót. Ezt úgy éri el, hogy míg az egyik pillanatban lazán ölöd az ellenebbik feled, egy másik pályán, már ők ölnek téged más taktikával, rezisztancival, képességekkel, más szörnyekkel. Elég idegesítő tud lenni, amikor egy fagyra specializálódott caster karakterrel végigölsz egy teljes mapot, hogy majd egy mellék Dungaonban azon kapd majd magad, „Cold resist” monsztrák serege ront rád. A Mesterséges intelligencia pedig néhol teljesen átlagos, néhol meg azt veszed észre, hogy a menekülő szörny egy Bosshoz és egy seregnyi másik szörnyhöz csalt téged, és már csak káromkodni időd és potizni ezerrel.

A játék zenéinél és az ingame hangoknál a játék készítői nagyon kitettek magukért. A zenék tökéletesen átadják az adott terület helyzetét. A hangok nagyon jóra sikeredtek. Fülhallgatóval este játszva egy csatornás pályán többször is kirázott a hideg. Enyhe sejtetős háttérzaj jellegű zenét hallatott magából a játék, és mellé a szörnyek lépteinek és hörgésének a zaja, nagyon hatásos volt.

Mindent egybevetve, a játék még így Bétaként is eszméletlen jól megállja a helyét, és élvezhető. Megmondom őszintén, hogy én megvettem kiadáskor a Diablo3at, de az nem tudott annyira lekötni, mint ez. Engem az ötleteikkel kilóra megvettek, és a játékmenet még egy Hack and Slashhez képest is szórakoztató. Továbbá az sem egy elhanyagolható tény, hogy a Path of Exile jobban hasonlít a Diablo2re, mint a Diablo3.

Mindenféleképp ajánlom minden Click to kill szerelmesnek.

Következőleg írok egymást a Puzzle Questről.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

thedgames
Drug Lord 2 - Mafia Empire

4 napja
4

p34c3
VR Kukkolda 2024

4 napja
7

liquid
Polgárháború?

4 napja

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==