Áruházból kosárba, kosárból dobozba, dobozból darabokban...
A rendelés menete:
Alapeset hogy minden van amit szeretnél, bedobálod a kosárba, fizetsz, vársz, pont mint egy normális webshopban. Ez az én kategóriámban a legritkább esetben fordul elő.
Van, hogy bedobálod a dolgokat a kosárba, belogosz hogy fizess, erre pár cucc már nincs benne. Ekkor azok jó eséllyel elfogytak. Ilyenkor lehet trükközni azzal hogy belogolva azokat úja bekattintod, hát, vagy sikerül, vagy nem, és utána vagy küldik, vagy nem, lásd később.
Új divat, hogy bizonyos játékokat (már gyanítható mert igen jó árú igen ritka cuccok) enged berakni, és azt is hogy elvidd a checkout-ig, de ahogy rányomsz a fizetésre, kiírja hogy 'empty basket' és úgy marad üresen. Pénzt persze nem von, de nagy szopás összegereblyézni az egész kosarat nulláról, és kitalálni melyik játék okozta a gondot.
Ha elküldted a rendelést, de valamit módosítani akarsz akkor kurvára gondold meg, mert a pénzt a rendelés pillanatában levonja, és azt kb. egy hét múlva kapod vissza.
Az elküldött rendelés után a következő dolgok történhetnek:
Feladnak mindent egyben.
Közben közben elfogyott, ezért azt (azokat) később küldik egy külön csomagban, természetesen bármiféle pluszköltség nélkül. Ha így történne erről a visszaigazoló e-mailek tájékoztatnak. Ilyesmihez nem volt szerencsém legalább egy éve, amit megrendeltem vagy elküldték egyben, vagy
Az írják, hogy mindet feladtak, gyakorlatban pedig mégse. Ekkor azt látja az ember, hogy a csomagban lévő számláról kihúzták azokat az elemeket. Általában mire megjön a cucc a különbözetet már visszautalták (én ritkán nézek a bankszámlámra és SMS-t sem kapok a pénzmozgásról, szóval mindig meglepetésként ér). Mióta Paypal-al fizetek nem volt ilyenhez szerencsém, de szerintem abban az esetben a PayPal levelekből lehetne tudni előre hogy valami kimaradt.
Ha megjött a csomag:
Lehet hogy minden oké.
Lehetnek kisebb kozmetikai problémák mint pl repedt/törött tok, lezúzott borítópapír. Ezekkel is simán lehet reklamálni, a GAME-nél a legkisebb panaszra is visszaírnak, hogy oké, küldd vissza és cserélik, más kérdés hogy megéri-e.
Lehet, hogy nem pont azt küldték amit vettél, pl steelbook helyett simát (igazából ez a jellemző, nagyobb LE/CE kiadásokat nem szoktak elrontani,). Egy eset van amikor én ezt konkrétan leszarom, az ilyen Crysis 2, Bulletstorm féle értéktelen Limited kiadásoknál, amikben semmi nincs, maximum más a borító. Persze ezeket is simán vissza lehet küldeni, főleg ha valaki csak azért vette mert az a kiadás kell neki.
Lehetnek nagyobb problémák. Szarrá tört tokok, tokból kiesett, összekarcolt lemezek, repedt lemezek, polírozás során gusztustalanul összedzsuvázott lemezek stb. Van ami a postázás során keletkezik (a hetekben kaptam egy csomagot aminek az egyik sarka megsemmisült egy steelbook-al és négy másik játék dobozával együtt). Ilyenkor ajánlott beszélni a supporttal.
Legközelebb erről lesz szó.