Saját nem android vagy Raspberry alapú konzol elindítása egy apró közönség számára, ma már nem tartozik a lehetetten álmok és "ahogyan Pistike elképzelte" dolgok közé. ---
Felnőtt és egy picit meg is öregedett (kérgesedett) egy Hardcore generáció, akik közül sokan bele is kóstoltak már a játék készítés fantasztikusan kusza világába.
Sokan megtanultunk programozni, sokan 3D modellezünk hobbi gyanánt és rengetegen vagyunk akik animátorként helyezettek el vagy könyvírásra adtuk a fejünket.
Mind mind egy egy apró szeletét képezzük a teljes egésznek, ami összerántva egy játékot eredményezne.
Biztos vagyok benne, hogy olyanok is akadnak akik már büszkélkedhetnek saját játékkal és sok jó, de még több rossz tapasztalattal, az esetleges Mr.$ nevű kiadók miatt.
Hisz ott a PC és az Indie piac ami szabadságot ad és azt fejlesztesz és adsz ki amit csak akarsz!
Ez igaz, de monitor előtt játszani, és TV-előtt játszani sosem volt ugyan az és nem is lesz az.
A hangulat, a gép filozófiája, az irányító egyedisége és a tudat, hogy ez a gép most csak és kizárólag játékokra lett megvéve és nem kell kilépnem 20 perc múlva, hogy csekkoljam a facebook-ot és átolvassak pár hírportált, hiszen ha PC-n játszol akkor egész idő alatt ott lesz a tudatodban az internetezés lehetősége, ami előbb utóbb nyerni fog és kilépsz a játék egy unalmasabb vagy nehezebb szakaszánál, hogy majd csak 3-4 nap múlva kapcsold vissza és akkor is bűntudatból. Hiszen a legjobb játék maga az internet, aminek a változatosságával és méretével semmi sem vetekedhet.
Nekünk nem ez kell!
Mi lenne a játékok filozófiája?
Minden amit mi megszerettünk és amit a casual réteg bevonása egy picit eltorzított vagy teljesen tönkretett, esetleg amiről tudjuk, hogy nem így kéne csinálni.
Példák hasra ütés szerűen:
-Nincs pénzért DLC-zés, ez kiszűrné, hogy ne csak valami félkész felszeletelt vackot kapj a kezedbe, de meghagyná a bővítés lehetőséget.
-kétjátékos mód internet nélkül is, mert ma már csak bunyózni tudsz a haverral netkapcsolat nélkül, de ha multizni akarsz egyet ahhoz már net+ fizetős PSN vagy Live szükséges.
-Halott vagy haldokló műfajok felélesztése.
Én itt most saját példát fogok felhozni a JRPG személyébe, hisz még nem teljesen halott, de azok a játékok amiket kiadtak a PS3-360 generáció óta, az nem JRPG és kivétel nélkül tartalom nélküli egy stílusra épülő habos-babos egy gombos borzadályok, félelmetesen gyerekes és borzalmas sablonos történetekkel.
Ez volt régen az a műfaj ami lehetővé tette, hogy minden alkalommal valami tökéletesen egyedit élhess át, most pedig ez az a műfaj aminél egy kép vagy videó alapján tudod miről fog szólni(megint), látod, hogy már előre gyűlölöd a cukorországból előrángatott szereplőket(megint), érzed hogy halálra van butítva a harcrendszer, hogy csak az (A)-t vagy az (X)-et keljen megnyomni, de ott lesz persze az (AUTO-BATTLE) lehetősége is.
Látod, hogy a továbbhaladáshoz elég lesz előre nyomni a kart és a titkos ládák is ott lesznek előtted, titok pedig egy szál sem lesz bennük, hisz az minek.
Vissza a ronda és egyedi karaktereket, vissza a régi világtérképet vagy az DQ8-ban tökéletesített verzióját, vissza az igazi nehéz és gondolkodást igénylő titkokkal, a még sosem látott csavaros történettel, az fantasztikusan élvezetes és egyedi harcrendszerrel és végre valahára lépjük meg a 18+-os korhatárt mert ezek a gyerekeknek szóló világok és ábrázolások mindent megölnek.
-Emberi árazás:(Csak a hasamra ütök)
Egy új teljes értékű játék $10.
Egy kisebb indie típusú játék $3.
-Achivment és Trophy típusú jutalmazási rendszer maradhatna, de NEM helyettesítheti a játékok tartalmi hiányosságait! és a szerzet pontokat felhasználhatná a játékos ...valamire...
-Egy játéknak vagy elégséges hosszúsággal kell rendelkeznie vagy többször végigjátszhatóvá kell tervezni (new game+).
DLC-s alapú szívatás kizárva, az másra lenne jó és mint korábban mondtam pénzt nem kérhetnél érte.
-És sok olyan példa ami nem jut most eszembe, de te napestig tudnád sorolni, röviden: Nem nézzük hülyének és pénzforrásnak a játékost.
A gép filozófiája:
Sok játékstílus köszönheti a létezését a fukar erőforrásoknak pl:JRPG
Ahol nem volt elég ram a valós idejű csatákhoz, ezért külön csataképernyőre volt szükség.
Metal Gear, ahol nem volt elég erős a gép, hogy megfelelően élvezetes tűzharcokat hozzanak létre ezért snake-nek lopakodnia kellett.
No születtek játékstílusok erős hardver hatására is PL:GTA, ahol a PS2 lehetővé tette már egy teljes értékű 3D környezett létrejöttét és kiléphetett a 1-2 rész 2D világából.
Ezeket azért mondtam el, mert nekünk is van valami a kezünkben amire a nagy konzol kiadók vagy a smartphone piac nem építkezik.
Ez a külön fizikusi számításokra építő egység lenne.
A mai konzolok ugyan képesek a fizikai szimuláció valami nagyon buta formájára, de hol van ez egy igazi cseppekből álló vízszimulációhoz képest, vagy egy megvágom az ellenfelet és a vágás nyomán szakad a ruha a bőr és folyik a vér, hol van a por és egyéb finomságok ábrázolása?
Nem lenne ez drága dolog, egy külön csak erről gondoskodó processzora lenne szükség, teszem azt az Nvidiától egy nvidia aplex-et kiszolgáló kártya, ami ma már megfizethető és bumm, máris egyediek vagyunk és kaptunk valamit ami még PC-n sincs a konzol portok miatt.
Részecskes fizika:
https://www.youtube.com/watch?v=qq3mYmzOelI
Haj és ruha anyag szimuláció:
https://www.youtube.com/watch?v=mrtwESnTOwY
Víz:
https://www.youtube.com/watch?v=pgVshRfCQ4g
Hát egyenlőre ennyi, egy kicsit belemerültem a témába, de biztos vagyok benne, hogy pár ember érdeklődését sikerült felkeltenem.
Nem is kritikákat mint inkább saját ötleteket várok tőletek a játékokkal a géppel és a megfelelő filozófia kialakításával kapcsolatban.