Elmélkedés a hét év után napvilágot látó Metroid címmel ellátott játék csúfos bukásáról.
A vártnál is gyengébben nyitott a Federation Force az angol eladási listákon. Annyira, hogy 3DS kategória top10-ébe sem fért bele. Olyan címek előzték meg, amik a 3DS premierje környékén már elérhetőek voltak.
És bár a visszajelzések alapján sejthető volt, hogy a végeredmény nem lesz túl hízelgő, de azért ez elég erős bukás egy játéktól, aminek Metroid felirat van a borítóján. Hol siklott ki ennyire ez a vonat?
Röviden: mindenhol.
Első körben a Metroid rajongóknál, hisz a játék nem Metroid játék, nem viseli az elvárt/megszokott stílusjegyeket, még a szeretett főhősnőt is dobta. Egyértelmű, hogy a HC Metroid rajongók bedurciztak.
Második körben, a célközönség meghatározásánál. Merthogy nem Metroid játék, nem (elsősorban) a Metroid rajongóknak készült, hanem ugye új harcosokat toboroztak a Federációs Forcsba. 3DS-en. És itt jön, hogy
Harmadik körben a célplatform, mertugye ezt a játékot még 7 évvel ezelőtt kezdték el fejleszteni DSi-re. "Meg is látszik magán!" - mondaná Móricka, mint a bácsinak, aki a buszt várja. Összevetve az előző körrel: egy Destiny meg Halo5 után most őszintén, ki gondolta komolyan, hogy a kooperatív 1st person shooter rajongók rárepülnek a ultra low-poly FF-ra? Valamint, hány FPS-nek sikerült akár minimális sikereket is elérnie 3DS-en? Vagy akár DS-en?
Hogy lehetett volna mégis megmenteni a bountymundér becsületét?
Amivel mindenki elégedett lett volna, ha csinálnak egy Metroid játékot a Metroid logo mögé. Például.
De oké, tegyük fel, dolgoztak a srácok rajta már 7 évet, ne dobják ki, nyilván. Ha ezt a tartalmat egy kicsit impozánsabb körítéssel odateszik egy FPS barátabb platformra, egy Metroid játék MELLÉ, mint multiplayer mód, a rajongók phazont pisiltek volna örömükben.
De így sajnos összekeveredett a szezon a phazonnal. Kár érte, mert állítólag nem sikerült rosszra.