Avagy a száguldócirkusz Mario kartozni megy
Olvasói tesztem újabb alanya(a szomszédom fél karjára esküszöm,véletlenül) ismét az inkább a fiatalabbkorosztályt megcélzó prodoktum lesz,nevezetesen a 2013-ban a Codemasters pátyolgatása alatt megjelentetett F1 Race Stars lesz. Nem árulok el nagy titkot,eme gáma is a komolyabb hangvételű nagytestvér,az F1-sorozat,és a gokartozó vízvezetékszerelő,a Mariokart mostohagyermeke lészen.Mivel a Kódmesterék mancsai között lapul a licenszjog,így nem okozok meglepetést,ha elárulom: az adott szezon mind a 11 csapata és 22 versenyzője helyett kapott a játékban. 11 pályán át kergetőzhetünk a szokásosan,karikatúraszerűen ábrázolt pilótákkal és a masináik zanzásított(de azért jól felismerhető) változatával.A pályákkal kapcsolatban annyit,hogy minden pála inkább az adott oszág jellegzetességeit próbálja visszadni, nem a valós nyomvonalan haladva fogunk versenyezni(de minden "szörkritről" átragadták a jellegzetességeket az ügyeskezű programozók,grafikusok,pl. az olasz nagydíjon ugyanúgy megtalálhatjuk a rajt utáni első sikánt ,mint a valóságban,Abu Dhabiból a jellegzetes Ferrari-hullámvasút része a fantáziaszülte aszfaltcsíknak ).Minden csapatnak/pilótának van valami "bónusztulajdonsága",pl. ,ha a Mercedes-es duó tagjai közül választasz,akkor az egyik fajta felszedhető power-upl tripla mennyiséggel rendelkezel,Vettel gyorsabban halad szélárnékban,mint a nagyátlag,stb...Igen,igen,a játék az emlegetett iskolateremtő gáma mintájára a felszedhető "fegyverek" használatára épít. A grafika amúgy színes,pofás,az iránítás gyerekjáték,a karriermódban többféle versenyen vehetünk részt. Ezek lehetnek nomál futamok "ketyerék" nélkül vagy ketyerékkel,továbbá
trophy chase triplet: itt a pályán elhelezkedő serlegekből kell minél többet összegyűjtenünk,ha ütközünk,"elpotyogtatjuk" a trófeákat
refuel racket: a benzinmennyiségünkre figyelve versenyezhetünk,,az imitt-amott elhelyezett benzinkút-szimbólumokon áthaladva "tölthetjük fel" a tartályunkat
elimination: ez nem igazán szorul szerintem magyarázatra
eagle-eye:vessetek a mókusok közé,de érdemi különbséget nem igazán találtam az előző minijátékmódhoz képest(mindössze annyi,itt csak a buborékot képező,kilőhető power-upok vethetőek be a riválisok ellen
slalom story: itt a lényeg,hogy a csillaggal jelölt négyzeten haladj át. Amikor valaki eléri az elvárt ponthatárt,a futamnak vége.
sector snatch: mindegyik játékmód közül a kedvencem. Mint a "nagyoknál",úgy itt is szektorokra van osztva az adott verssenypálya. Aki a leggyorsabb,kap egy pontot,akinek a legtöbb pontja van a futam végére,az győz,evidens. Ha megdöntöd az adott szektorban a riválisod idejét,akkor pontot rabolsz tőle.
mirrored:az adott pályák fordított vonalvezetésén zajlik a verseny
quick-fire round:eme bajnokságban 8 futamon fogunk résztvenni,különböző jellegű futamtípusokban a felsoroltak közül. A csavar az egészben az,hogy egykörön belül kell a legjobban szerepelnünk.
Nem is szaporítanám tovább a szót,illetve a betúket,egy pár délután elbíbelődhetünk a karriermóddal.Multira és osztott képernyős játékra a baráti körrel egyy nappaliban ülve is van lehetőség,a gyengébb idegzetűek így járnbak jobban,mert....Jöjjön a mert....A gépi ellenfelek ugyanis piszok mód csalnak,ráadásul ultra-agresszívek. Biztos lehetsz benne,ha toronymagasan vezetsz az adott versenyen,ne aggódj...elmúlik :/ 5másodpercen belülelőszeretettel betalál az összes "szeretetcsomag" az ellentől.
Grafika:7,5 pont
zene:7 pont
játszhatóság:6,5pont
hangulat:6,5 pont
szavatosság:7 pont
pozitvum:színes,jópofa grafika,multiban/osztott képernyős jó móka,irányíthatóság,humor
negatívum: eredeti ötletet még halvány nyomokban sem tartalmaz,az agresszív AI borzalmasan agyoncsapja a hangulatot
összességében:6,5 pont