[Teszt] Sword of the Vagrant

Sword of the Vagrant

ne5hVáradi Dániel2022.12.19. 23:00

A Team Cherry (többek között) már bizonyította, hogy nem kell hatalmas stúdió ahhoz, hogy kiváló alkotások szülessenek, néhány igazán lelkes fejlesztő is elég hozzá. Az O.T.K Games hasonló elgondolás mentén igyekszik letenni a névjegyét az iparban, az ausztrál srácokkal ellentétben azonban némileg döcögősebb úton.

A Sword of Vagrant története meglehetősen egyszerű, mondhatni klisés elemekből dolgozik. Adott nekünk Vivian karaktere, aki nehéz sorsú gyerekből felcseperedve válik harcossá és indul el egy viszontagságos úton, hogy kiderítse családja múltját. Útja során persze annak rendje és módja szerint kerül bonyodalmakba, mert mint azt mindannyian tudjuk, a jótett mindig elnyeri méltó büntetését. Célja eléréséhez folyamatosan mások ügyes-bajos dolgait kell teljesítenie, miközben újabb és újabb szörnyek törnek az életére.

A körítés tehát nem sok újat hoz az egyenletbe, a játékmenet pedig bár szintén ismert, egyszerű elemekből építkezik, kicsivel jobban teljesít, mint a sztori. Azonban itt is akad néhány apró bökkenő. Ezek egyike, hogy a küldetések teljesítése rendszerint ide-oda való ingázással telik a megbízó és a küldetés célja között, amivel önmagában még nem is lenne probléma, hiszen megannyi játék alkalmazza ezt a formulát. Az azonban már nyögvenyelősebbé teszi a dolgot, hogy a végpontok közötti szakaszon a kis "szobákra" tagolt játéktér rendszeresen visszatermeli a már legyőzött ellenfelek, sok esetben pedig egy rögtönzött arénába is belekényszerít minket, ahonnan csak akkor szabadulunk, ha mindenkit eltettünk láb alól.

Ez pedig, kiegészítve a játék szigorú mentési rendszerével és a logikát és átláthatóságot sokszor mellőző térképével, könnyen eredményezi azt, hogy akár fél-egy órányi előrehaladásunk mehet a levesbe és kezdhetünk mindent az utolsó mentésünktől. Már ha volt ilyen, a Vagrant ugyanis van annyira régivágású, hogy az automatikus mentést sem használja, így ha figyelmetlenül elvétjük, hogy az aktuális tábortűznél megpihenve mentsünk, akkor bizony durva pofonokba is belefuthatunk ennek felismerése után.

A tájékozódás nehézségét és a kényszerű harcok sokaságát a harc- és fejlesztési rendszerrel igyekeztek ellensúlyozni a készítők, több-kevesebb sikerrel. A folyamatosan újratermelődő ellenfelekből szépen megszedhetjük magunkat arannyal és manával, előbbiből új fegyvereket és páncélokat szerezhetünk, esetleg egy fogadóban költhetjük el egy finom ételre, amiből aztán némi passzív bónuszt kapunk, utóbbi pedig új mozdulatok és képességek megnyitására szolgál a szerencsére nem túlbonyolított képességfán. Ezzel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy bizonyos ágak esetén nem pusztán a manára lesz szükségünk, hanem speciális tárgyakra is, így amíg azoknak nem vagyunk birtokában, komoly mértékben csappan a választható lehetőségek kínálata, amit fölösleges nehezítésnek érzékeltem.

Már csak azért is, mert ha van valami, amiben a Vagrant nem szenved hiányt, az a kihívás. Kezdődik az egész a menüben, ahol a játék indításakor konstatálhatjuk, hogy a nehézségi szint a Normaltól csak felfelé terjed, így biztosra vehetjük, hogy még a legalacsonyabb szint sem lesz sétagalopp. Emellé társulnak a már említett végtelenül rajzó ellenfelek és kötelező arénaharcok, valamint a többszörös életcsíkkal rendelkező bossfightok. Amiknél a bekapott ütéseken túl még arra is figyelnünk kell, hogy a gyógyítás is kapott egy amolyan apró büntetést, az egyes italok ugyanis rendelkeznek egy időkorláttal, ha ez alatt kísérelünk meg újra gyógyítani magunkon, akkor csökkentett hatásban lesz részünk. Ennek legalább annyi előnye van, hogy kétszer is meggondoljuk, hogy az egyébként véges (és nem visszatöltődő) készletünkből mikor használunk el.

Amit még fontos megjegyezni, hogy bár a készítők igyekeztek a látványos harcokkal reklámozni a játékukat, ezt néha épp maga a rendszer aknázza alá. Egyfelől alkalmanként komoly késések lehetnek a lenyomott gomb és a képernyőn megjelenő támadás között, másfelől a játék kombórendszere meglehetősen vaskalapos, egy kombinált támadást nem lehet az egyszerű csapások közé beékelni, mindössze az egyes mozdulatokat fűzhetjük egymás után. Ez leginkább a játék elején lehet zavaró, amikor még kellően szegényes a repertoárunk és a harcok kimerülnek a könnyű és nehéz suhintások ritmikus ismételgetésében.

Vizuális oldalról a készítők le sem tagadhatnák, hogy a Vanillaware játékai jelentették az inspirációt, az azonban mindenképpen nagy piros pontként írható a számlájukra, hogy a játékhoz hozzácsaptak egy digitális albumot, melyben bőven szemezgetnek a helyszínekből, ellenfelekből és az átvezető jelenetekhez használt grafikákból. Tekintve, hogy napjainkban az ilyesmi általában a különféle speciális kiadások része szokott lenni, ez mindenképpen örömteli húzás a csapattól. Ami pedig a hangokat illeti. Amit megspóroltak a szinkron hiányával, azt igyekeztek a zenei aláfestéssel kompenzálni, a bossfightok alatt hallhatunk néhány kifejezetten pörgős, bár a fantasy környezethez kissé furán passzoló zúzós betétet is.

A Sword of the Vagrant az utóbbi évek kiemelkedő 2D akciójátékainak magasságaiba nem ér fel, az O.T.K Games lelkes ifjoncaiban azonban ott rejtőzik a lehetőség, hogy a jövőben már egy ligában versenyezhetnek ezekkel. Odáig azonban a játékuk leginkább az ismerős látvánnyal és a meglehetősen baráti árcédulával lehet csábító a műfaj kedvelőinek.

PLATFORM PS4 (tesztelt), PS5 (2023-ban), One, Switch
KIADÓ Rainy Frog FEJLESZTŐ O.T.K Games
MEGJELENÉS 2022. december 1. ÁR 2900 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

18 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

19 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==