[Teszt] Riders Republic

Riders Republic

liquidSomosi László2021.11.17. 21:00

A Ubisoft évek óta próbálkozik azzal, hogy a régóta sikeresen kikevert, a nyitott világú akciójátékaikra sokszor ráhúzott formulát valahogy átkonvertálja az árkád versenyjátékokra is. Az eddigi próbálkozások (az utóbbi években a két The Crew játék, és a Steep, leginkább) tisztességes játékok voltak ugyan, de kasszát egyikkel sem sikerült robbantani. Ubiék szerencsére nem adták fel, a hosszas kísérletezgetés végre mosolygós gyümölcsöt hozott – ez a Riders Republic.

Nagyon tömören: a Riders Republic az az extrémsportolós játékoknak, ami az autóversenyeknek a Forza Horizon. Hatalmas játszótér, rengeteg látnivalóval és még több tennivalóval. Versenyek tömkelege, pár határozottan őrült kihívással megfűszerezve – és persze fesztivál-hangulat, haverok, buli, Fanta! (Nem, a cikket nem a Coca Cola szponzorálta, de ha esetleg eszükbe jutna ilyesmi, nem ugrunk el a lehetőség elől [kacsintós smiley] ;)

Vagyis: Ubiék nehezen tagadhatnák le, hogy mekkora hatással volt a Horizon-széria az RR-re, de szerintem nem is akarják, a Playground Games über-sikeres sorozatát már próbálták páran kopizni, általában kevés sikerrel (rád nézek, NFS Payback!), de a Riders Republic határozottan jól sikerült hibrid, ami a klasszik Ubi formulát keveri a Horizon struktúrájával.

Kezdjük a leggyengébb komponenssel: sztori és kampány ugyan van, de (az előbbi, legalábbis) nyugodtan mellőzhető lenne, a roppant egyszerű kampány-vonalvezetést simán le lehetett volna vezényelni mindenféle történet és hozzáadott karakterek nélkül is - akkor legalább nem kéne elviselnünk a korábbi Ubi játékokban (Watch Dogs 2, valaki?) felbukkanó bosszantó hipsztereket, megtoldva azzal, hogy itt kortól, nemtől, és szexuális beállítottságtól függetlenül nagyjából mindenki úgy beszél, öltözködik és viselkedik, mint egy dühös 15 éves, aki nem vadiúj iPhone Pro-t kapott szülinapjára, és ennek okán most lázadni kényszerül.

Ezen (könnyen) továbblépve:: a Riders Republic egyik legmegkapóbb eleme, hogy rengeteg lehetőséget kínál, és dugig tömték tartalommal. A nyitott világ hatalmas, a területet az USA hét nemzeti parkja ihlette, ennek megfelelően piszok változatos, a havas hegyormoktól a kacskaringós kanyonokon át a forró sivatagig terjed a kínálat. Az RR alapvetően csinos játék, de vizuális szempontból nem különösen kiemelkedő, a Forza Horizon 5-ről átkapcsolva enyhe prev-gen érzése támadhat az embernek – nincs itt semmi gond, talán lassan kiverekedi magát a játékipar ebből a hosszúra nyúló cross-gen fázisból, és akkor nem kell megtenni az (helyenként itt is látható) grafikai kompromisszumokat.

Nem csak a terület nagy, hanem a meglovagolható (extrém)sporteszközök száma is. A sportok a kampány során szépen, fokozatosan nyílnak meg (karakter-szintlépés, és az abszolvált versenyekből / tevékenységekből kinyert csillagok kövezik ki a fejlődés útját),s elég hamar annyi (illetve: annyi variáció) lesz belőlük, hogy csak kapkodjuk a fejünket.

Van itt minden, mint a búcsúban: többféle síléc, hódeszka, többféle bicaj, örültebbnél őrültebb légi (rakétás wing-suit, mókusruha…) és földi (rakétás motor, rakétás síléc…) sporteszközök. A legjobb, hogy a szabad kalandozás során ezek között bármikor válthatsz – pont úgy egy körmenüből, mint ha egy FPS-ben válogatnál a fegyvereid között - nekiindulsz a hegy tetejéről a terepbicajjal, beugratsz egy kilométeres szakadékba, zuhantadban átváltasz motoros siklóernyőre, aztán a mókusruhára, kinézel magadnak egy havas lejtőt, földközelben sílécet csatolsz, és vígan siklasz tovább. Nagy móka? Nagy móka!

A fejlődéssel párhuzamosan egyébként egyre jobb statokkal bíró járgányokhoz jutsz, és (nyilván) egyre nehezebb versenyeken vehetsz részt. Cserélgetheted (vásárolhatod ingame pénzért) a ruháidat is, de ennek csak kozmetikai szerepe van, az új rucik / kosztümök nem adnak további bónuszokat.

Tennivalóból is akad bőven, a Riders Republic sok versenyfajtát kínál a hagyományos versengéstől az időfutamokon át a trükkpályákig. Apropó, trükkök: a kitűnő sebességélményt kínáló gyorsasági versenyek mellett a trükközés jelenti a másik nagy játéktípust. A trükkrendszer decens, nem túl bonyolult, de nincs is agyonbutítva, aki a mesterévé akar válni, lesz mit tanulnia. Aki nem nagyon akar belebonyolódni, megteheti, a trükk-rásegítés a menüben több fokozatban, és több területen állítható, ha folyamatosan gondod van (például) a landolással, átnyomhatod automatára, ilyenkor valamivel kevesebb pontot kapsz ugyan, de az esetek többségében gondoskodik róla a játék, hogy ne fejjel lefelé érj földet.

A Riders Republic talán legügyesebb húzása, hogy a versenytársakat, és a világot benépesítő játékosokat kezeli. Amikor a kötelező egyórás „fogom a kezed, hogy ne tévedj el” oktató-szakasz után először szabadon engedett az RR, döbbenten néztem ki a fejemből. Játékosok MINDENHOL. Csütörtök este fél tizenegy, az alaptábor dugig, mindenki pörög, ugrat, szaladgál, csoportok ácsorognak a boltok előtt, folyamatos a forgalom. A táboron kívül is pezseg az élet valamivel feletted éppen bicajos verseny indul, a jobboldali hegyormon pedig vagy hatan rugaszkodnak el egy jófajta siklóernyőzésre. Mindenkinek rendes gamertagje van, felette a megszerzett csillagok számával. Aztán kinyitod a térképet, ahol az RR apró fehér pöttyökkel jelzi a térképen mozgó karakterek számát. Vannak vagy kétszázan. Kizúmolsz – négyszáz, vagy inkább hatszáz, vagy… emberek MINDENHOL, dinamikusan mozgó hangyabolyok, mi történik itt?

Szívesen írnám le, hogy CSODA, és az Ubisoft rátalált arra az alien-technológiára, ami egyszerre ezer játékost kezel, de nem így van. Ezek ugyanis nem élő játékosok, de nem is AI irányította karakterek, hanem ghostok, szellemek. A játék rögzíti, amit egy adott session-ben csinálsz – nem csak a versenyeidet, hanem mindent, azt is amikor bicajjal hülyéskedsz a hegyoldalban, vagy amikor egy hegycsúcson nézelődsz, és ezt a rögzített viselkedést dobja bele valaki másnak a játékba. Teszi ezt nem csak veled, hanem mindenki mással is, így generál egy olyan világot, ami egy gigantikus extrémsport MMO-nak tűnik, és érzésre tényleg olyan is, veszettül hangulatos egy ennyire vibráns, élő, alaposan belakott világban játszadozni és versenyezni, ahol rajtad kívül természetesen vannak „élő” játékosok is – csak nem ezren. A dolog varázsa átmenetileg elillan az első Mass Race kipróbálásakor – az amúgy jópofa, hatvannégy fős, több sportot felvonultató versengésen ugyanis mindenki igazi játékos, a korábbi versenyeken megszokott reszponzív irányítás hirtelen jóval lagosabbá, és nehez(ebb)en kezelhetővé válik.

A Riders Republic számomra egyértelműen az év meglepetése, ha az AAA játékokról beszélünk. Roppant jól összerakott, rendkívül tartalmas, kézreálló irányítást és adrenalin-dús versengéseket kínáló, ízig-vérig árkád versenyjáték, ügyes trükkel megtöltött élő világgal, és jópofa fesztivál-hangulattal. Egy biztos: ezzel, és Forza Horizon 5 megjelenésével az árkád versenyek rajongóinak idén korán jött el a karácsony.

Pontosan
8
Riders Republic
Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series (tesztelt)
Kiadó: Ubisoft | Fejlesztő: Ubisoft Annecy
Megjelenés: 2021. október 28. | Ár: 21.890 HUF

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

8 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==