[Teszt] High on Life - űrbetépve

High on Life - űrbetépve

mcmackoGéczy Attila2023.01.24. 09:47

Körülbelül háromszor futottam neki a High on Life tesztjének, ami még decemberben érkezett a szerkesztőségbe. No, nem feltétlen azért, mert a játék ennyire rossz, csak egyszerűen az ünnepi forgatagban valami mindig közbeszólt. És hát vannak azok a játékok, ahol a színvonal nem engedi el a kezed, valahogy a High on Life-ot mégiscsak jellemzi, hogy hagytam a dolgokat közbeszólni és halogattam a tesztet.

Azért foglaljuk össze, hogy az "Űrbetépve" Justin Roiland (Rick és Morty) játékfejlesztő stúdiójának harmadik játéka, ahol Justin teljes körű kreatív inputja mellett folyt a fejlesztés. Tehát itt nem csak arról van szó, hogy az azóta családon belüli erőszakkal vádolt kreatív befektetésként vett egy dev-csapatot és rajzolt két szkeccset a játékhoz. Itt tényleg mindenből süt az alkotó keze nyoma, a High on Life akár egy Rick and Morty spinoff is lehetne sok szempontból. A játék egyébként egy kaland-FPS, ahol a fejlesztők jó szándékkal válogattak izgalmas összetevőkből, és olyan klasszikusokat is próbáltak megidézni, amitől kult-státuszt is remélhetett akár a játék.

Nos, a High on Life még nem tud felülni sem Ratcheték, sem a Psychonauts, sem pedig a Halo mellé, de a Game Pass szolgáltatás egyik sikertörténeteként nagyon sok gamer képernyőjére került a karácsony környéki pihenősebb időszakban. És van is miért lelkesedni, mert a játék próbál a folytatások tengerében kreatív egyéniséggel odamerészkedni az FPS-ek piacára. A játék egy alien-invázióval kezdődik, de földi lamerként hamar kinőjük magunkat és a kulatenger közepén találjuk magunkat. Ahogy haladunk előre a galaxis fejvadászainak ranglétráján, flórák és faunák sokaságát megismerve szórunk port a G3 Kartell orra alá. A játékmenet egyik fő érdeme, hogy próbál változatos összetevőkből építkezni. Klasszikusokat idézve pályákra, kisebb-nagyobb összefonódó térképekre szervezi az akcióját, HUB-bal, vásárolható marhaságokkal, mikro-challengekkel, titkos kincsekkel, meg ki tudja mennyi hasonló aprósággal. A High on Life annyira képben van a negyedik fallal, hogy kommentálja, ha speedrunnolni próbálod, na meg tele van olyan poénokkal, amelyeket valószínű csak totál véletlenül veszünk észre egy átlag játék során.

És emellett ott vannak az állandóan locsogó-fecsegő fegyverek, mert hogy ebben a sztoriban a fegyverek bizony beszélő lények, akik narrálják a történetet, és a Rick and Mortyból megismert stílusban állandóan pofáznak mindenről, ami körülöttünk történik. Tényleg badarság lenne azt mondani, hogy a High on Life egy közepes játék - már csak azért is, mert rengeteg helyen próbál frissnek tűnni. Igyekszik a változatosságot mindig fenntartani. Főnökharcokat kínál. Vertikalitást rak a felderítésbe. Derűs hangulatával szórakoztat. Emlékezetes NPC-ket hoz be a képbe. Na meg megállni képtelen dumagépeket, állandóan pörgő történetmesélést. Egy kicsit suta, de technikailag CG-mese szerű látványt becélzó grafikát tesz le az asztalra. Az igény megvolt arra, hogy itt valami frissel rukkoljanak elő, és ilyen szempontból (valamint a vizuálért felelős tervezők szemével is) a játék tényleg olyan, mint egy nagy tál frissen szüretelt durián gyümölcs. Szép, színpompás, ínycsiklandó.

Csak tudjátok mi a baj a duriánnal. Lehet akármilyen egzotikus, érdekes, guszta a látványa, de a durián... hát, az egy nagyon büdös gyümölcs. Valahol a High on Life is ilyen. A változatosság ellenére a fegyverjáték és az ellenfelekkel történő pillanatról-pillanatra harcok ellaposodnak. A nyitottabb világok ötlete, a szevencialitás jópofa, de nincs olyan ragasztó a rétegek között, ami miatt valóban azt lehetne rá mondani, hogy "metroidvania". És a humor is nagyon hullámzó. A jó poénok mellé mindig érkezik valami humortalan fos, amit én nem fognék pusztán az alkotó improvizációs hullámvasútjára. Egyszerűen Roiland nem tud 10-15 órát teledumálni érdemi humorral, a kaki-pisi-kokó mókázás meg a megállás nélküli észosztás hamar ki tud fulladni. Márpedig duma az van, a karakterek egy percre sem fogják be a pofájukat. Ezt a készítők az előzetes belsős teszteken érezhették, így a dolog kikapcsolható, csak ezzel a játék egyik fő vonzereje tűnik el. Szóval nem ártott volna valami fék és ellensúly a kreatív központi koma mellé, aki felismeri azt, ahol érdemi poénokból kifogyva már csak a középiskolás "Fuck you! -No, fuck YOU!" jellegű szellemi csörtékre futja. Sok beszédnek pedig sok az alja - ezt az aspektust még azon R&M rajongók is kritizálták, akiket amúgy annyira nem zavarnak a tahóságba áthajló poénok, meg a "mindenbe drogos viccet akarok csempészni"-jellegű kulturális ámokfutások.

Stílszerűen: a High on Life úgy tép, hogy közben gyorsan vissza is ereszkedik a száraz valóságba. Szerencsére jók az alapok, és a sikernek köszönhetően már látom magam előtt, a folytatást is, amiben az ötletes alapokat egy kicsit tovább benn tudják tartani a kipöfögtetés előtt.

PLATFORM Windows (PC), Xbox (tesztelve)
KIADÓ Squanch Games FEJLESZTŐ Squanch Games
MEGJELENÉS 202n. december 13. ÁR ~60 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

10 órája
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

14 órája
1

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

1 napja
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

1 napja
25

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

1 napja
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

2 napja
8

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

2 napja
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

3 napja
6

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

3 napja
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

4 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

4 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

4 napja
35

Heti megjelenések

5 napja
16

Gears of War: Reloaded

Közel húsz évvel az eredeti játék megjelenése után befutott a Gears of War: Reloaded, mely többek közt PS5-re is átköltözteti az Xbox legendás IP-jét.

6 napja
20

Wildgate

Nem olyan rég futottunk már pár kört a Wildgate online akciózásával, ám mostanra érett be a tapasztalatunk, hogy bővebb tesztet is közöljünk!

7 napja
2

Megjelenési naptár megtöltve – ez történt pénteken

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Yooka-Replaylee, The Exit 8, Lost Eidolons: Veil of the Witch, Call of the Sea, Bloodthief, Angry Video Game Nerd 8-Bit.

7 napja
2

Frissítések egymás hegyén-hátán – ez történt csütörtökön

Benne: Atomfall, Fling to the Finish, Warhammer 40,000: Space Marine 2, Elden Ring Nightreign, The Lonesome Guild, Lost Soul Aside, Sworn.

8 napja

Ian Livingstone - Bajnokok próbája

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "Bajnokok próbája" Ian Livingstone-tól.

9 napja
3

PlayStation Plus: a szeptemberi hármas

Gondolatturizmusba oltott platformer folytatás. Agytekervényeket átmozgató logikai játék és egy legendás gazdálkodó szimulátor.

9 napja
11

Leépít a Crystal Dynamics, frissült a No Man's Sky – ez történt szerdán

Továbbá: Solo Leveling: Arise Overdrive, Entropy, March of Giants, Digimon Story: Time Stranger, Lost Skies, Moros Protocol, P1: Anchor Light,

9 napja
1