[Teszt] Guilty Gear Strive

Guilty Gear Strive

Oldern2021.06.19. 18:00

A 2000-es évek óta kultusz-státuszt birtokló Guilty Gear széria nem véletlenül tudhatott magának végletekig lojális rajongótábort: a sorozatban megjelent játékok kellő komplexitással voltak felvértezve, hogy egy egészen más szintet képviseljenek a mainstream vonalat képviselő riválisokhoz képest, ez pedig az elmúlt években sem változott túlságosan.

A Guilty Gear legnagyobb ellenfele aztán az elmúlt évitzedben leginkább önmaga és kiadója lett: drágán megjelenő alapjátékok, sok-sok, szintén nem olcsó DLC karakterekkel, rengeteg expanzió-szerű újrakiadás, és ami az egészet tönkrevágta: közepesen gáz netkód ÉS rétegjáték mivolta, késő európai megjelenéssel, ami gyakorlatilag garantálta, hogy amikor mi megvettük, már tárgytalan volt a dolog, és csak pár tucat dedikált rajongó játszott online, akikkel alig lehetett lag nélkül játszani. Kár érte.

Na, ezen változtatott most a Guilty Gear Strive, ami egy újrabemutatásként is szolgálhatott a sorozat számára a mainstream közösség felé: a kevesebb mint másfél tucat kezdő karakter mellé lelassított játékmenet társult, és egy BRUTÁLISAN jól teljesítő netkód - ez a Strive legfontosabb igérete, ami még a szintén Arc Systemes Dragon Ball FighterZ-nél is jobb online tapasztalatot eredményezhet. Nem lepek meg sokakat: az igéretet sikerült teljesíteni. A Guilty Gear Strive azért lassította le a támadások sebességét és animációit, hogy maximálisan kiszolgálja a GGPO-jellegű netkódot, ami miatt akár 100-150 ms latency mellett is pontosan úgy érezhetjük magunkat, mintha offline játszanánk. Ez pedig egy világjárvány közepén, végén, vagy hát tulajdonképpen akármikor: áldás. Persze sikerült a csodás torta szélére csak odapiszkítani azzal a szörnyű lobbirendszerrel és a hihetetlenül sok várakozással, ami a játék elindításakor a szerverre való "kommunikáció" során meg fog mindenkit őrjíteni - de amikor már bent vagyunk a játékban, és épp nem dob minket ki a matchmaking, akkor gyorsan, szinte azonnali újrajátszással tudunk bunyózni bárkivel, természetesen a training módból ki sem lépve - ez pedig pontosan az, amit már minden játéktól elvárnánk, de ennyire jól, ennyire gyorsan még nem sokan tudták megoldani. A játékosok hiánya pedig gyakorlatilag kizárt: már most 300 ezer eladott példánynál járunk, így mind a PS-, mind a PC platformok hosszú ideig tudnak majd partnereket nyújtani a bunyóhoz.

Beszéljünk a vizualitásról, mert ennél a játéknál muszáj. Azt, hogy már megszoktuk az Arc-féle animés 3d motort, ami már a korábbi Guilty Gearek alatt és a Dragon Ball esetében is tökéletesen szuperált, egy dolog. Ezen felül azonban a Strive törekszik (höh) arra, hogy a lehető legnüanszosabb koncepciókat vizuálisan is a játékos arcába tolja: ilyen ez a kombószámláló, a reversalok, vagy a "counter", ami ugye egy fontos pillanat a verekedős játékok esetében: ez az az időszak, amikor a countert bevivő karaktereddel az átlagosnál SOKKAL több lehetőséged van büntetni a hibázó ellenfelet - és ezt az egész képernyőt betöltő, de színben és kialakításban mégis egyáltalában nem zavaró UI-elemek egyszerűen meséssé teszik. Már több, mint egy tucat játékóra telt el, és egyszer sem éreztem az, hogy ezek az elemek megunhatóak, vagy zavaróak, kellemetlenek lennének - sőt. Mindehhez komplex tréningrendszer is tartozik, ami a kezdőknek és a profibbaknak is egyaránt tud meglepetéseket nyújtani - és ezúttal nem karakter-specifikus, egyre komplexebb kombókat akar megtanítani, hanem inkább a játék összetett rendszereiben rejlő mélységeket, lehetőségeket, illetve egyes karakterek támadásainak megbüntetését. Átgondolt, és ahogy az online mód esetében, úgy itt is azt érezni az egészen, hogy olyanok alkották meg, akik valóban játszanak is a játékkal (köh, Capcom, köh.)

Nem akarok úgy tenni, mintha a GG mestere lennék, mert nagyon távol állok attól. Azt azonban a temérdek FGC-s youtube-videó és némi kompetitív meccsnézés (és persze a karakterek kipróbálása) egyértelművé tette számomra, hogy ez a kezdeti karakterfelhozatal baromira változatos, gyökeresen eltérő játékstílusokat kínál - és ebben a játékban nem biztos, hogy percről percre ugrálsz majd a mainek közt, mint mondjuk a Dragon Ball FighterZ esetében. És hát már jönnek a DLC-karakterek is, szóval a lehetőségek tárháza csak bővülni tud. Mindent összevetve: egy kompetens, brutálisan jól kinéző, változatos karakterfelhozatallal rendelkező játékról van szó, ami hibátlan netkóddal jelentkezik - és tényleg nagyon kevés apróságot lehet csak felhozni ellene, ami a mindennapos játék során viszont érdemben nem fogja befolyásolni a játékélményt.

A Guilty Gear -Strive- elsősorban az online/offline egymás elleni bunyózást preferáló játékosok számára készült, és erre a szerepre tökéletesen alkalmasrá tették. Fantasztikus netkódja, pazar prezentációja, és a kezdők számára is hasznos betanító módjai tökéletes belépési pontot jelent a sorozattal most ismerkedők számára. Az Arc System Works ismét megcsinálta: itt a bunyós játékok következő instant klasszikusa.

Pontosan
9
Platform: PlayStation 5, PS4, PC
Kiadó/Fejlesztő: Arc System Works
Megjelenés: 2021. június 11. | Ár: kb. 26.000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

20 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

21 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==