[Teszt] F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch

F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch

WarhawkLusztig Zsolt2021.10.03. 09:00

2021 jól bánik a metroidvania kedvelőkkel, a kiváló klasszikusok visszatérése és a pixelkalandok kedvelőinek kiszolgálása mellett nem egy új versenyző is megpróbál a játékosok kegyeiért csatázni. Ezek közé tartozik a kínából érkező F.I.S.T. Forged in Shadow Torch is, melynek címénél valószínűleg csak a világa furább, melyet antropomorf állatok népesítenek be, azonban a különleges felszín alatt egy kifejezetten tradicionális játékmenet bújik meg. Meg néhány váratlan nehézségi tüske is, de erről később.

Érdekes módon, bár a többek közt erdei és háztáji állatokkal benépesített világ egyfajta könnyed témát sejtet, a F.I.S.T. kifejezetten komolyan veszi magát, a főhős Rayton tipikusan olyan ürgének, bocsánat, nyúlnak tűnik, aki inkább egy Clint Eastwood filmből inspirálódott és nem egy Disney meséből. A megkeseredett háborús hős, aki eltávolodott egykori szakaszától és mára csak békében szeretne élni, de persze amikor a szükség úgy hozza, akkor kénytelen szembeszállni a várost, Torch City-t rettegésben tartó Acélkutyákkal. Ehhez pedig legfontosabb eszköze a méretes mechája egyetlen most is működő alkatrésze, annak masszív ökle – igen, ennyire egyszerű a cím magyarázata.

A mechakar viszont magával hozza azt is, hogy a F.I.S.T. szinte kizárólag közelharcokra épít, méghozzá igencsak ügyesen. Rayton fajtájához illően agilis, annyira, hogy a parry képesség például az egyik legutolsó megszerezhető lesz, helyette inkább kitérésekkel, dodge használatával és komoly kombók, valamint speciális képességek kombinálásával nyerhetünk a kifejezetten gyakori csatákban. Fegyvertárunk nem is fog extrém nagyra nőni, az alap vasököl mellett mindössze két főbb fegyvert szerezhetünk meg, ezekhez viszont a stílus átlagához mérten kifejezetten méretes képességfákat kapunk, melyek végén gyorsabb és erősebb közelharci támadások egész garmadáját szórhatjuk ellenfeleinkre.

Akik nem kifejezetten fogják vissza magukat és igazából ez a F.I.S.T. egyik komoly negatívuma, vagy legalábbis ez volt a megjelenés környékén. A játék ugyanis egy ponton túl nem fogta vissza magát és szinte percek alatt ugrott olyan szintre a nehézség, hogy az addig egész jól haladó játékos csak pislogott a hirtelen kifejezetten okossá, szívóssá vált ellenfeleken, illetve a gyors egymásutánban következő főellenfél csatákon. A múlt idő nem véletlen, a fejlesztők is felismerték, hogy egy kicsit el lett mérve a nehézség, így az egyik első patch sűrűbb mentési pontokat, illetve egy új, könnyebb nehézségi szintet hozott. Ami... látványosan könnyű, de olyan szinten, hogy a legkomolyabb főellenfeleket is szinte csukott szemmel tudjuk megfektetni. Szóval az egészséges középutat nem sikerült eltalálni, viszont legalább a két fokozat között viszonylag egyszerűen, a legutóbbi mentett állás visszatöltésével tudunk váltogatni, így lényegében megoldható, hogy maradjon a játékban kihívás, viszont feleslegesen ne akadjunk meg egyes pontokon.

Nyilván nem beszélhetnénk metroidvania játékról a méretes térkép, az összeszedhető képességek és az utánuk megnyíló új útvonalak nélkül, ebben pedig a F.I.S.T. nem fogja magát. Torch City és könyéke nem csak lenyűgözően látványos, de komoly méretekkel próbál lenyűgözni, nem ritkán volt olyan, hogy egy eldugott szellőzőből olyan méretű pályarészek nyíltak, melyeket több tíz percig tartott bejárni. A változatosságra se lehet panasz, a hatalmas „dieselpunk” metropolisz a hangulatos óvárostól kezdve ipari épületeken és kamerákkal teleszórt börtönökön keresztül kiterjedt csatornarendszerekig és mélyvízi katonai bázisokig közel egy tucat fajta helyszínt tartalmaz, de misztikus katakombákba, titkos bányákba és csendes hegyi falvakba is eljutunk majd. Mindez pedig, ahogy említettem, lenyűgöző látványban tárul elénk, a kínai fejlesztők nagyon ügyesen használták ki az Unreal motort és szinte nincs olyan pillanat, amikor ne állhatnánk meg a látványban gyönyörködni. Sajnos cserébe néha szenved a játék a textúrák kései betöltésétől, de ez leginkább a nagyobb helyszínegységes határán fordul elő és még bőven a túlélhető kategória.

Képességek terén pedig nagyjából a stílus megszokott tárházát kapjuk, természetesen úgy egy órával a játék indulása után az olyan alapvetések, mint a dupla ugrás és a falról elrugaszkodás már kisujjból mennek majd, de előkerül a már-már szokásosnak mondható grappling hook is a végére. Szerencsére az irányítás rendkívül kézreálló és pontos, aminek nagy használt is vesszük, mivel egyrészt úgy nagyjából a játék felétől a különböző pályarészeken is egyre több lesz az életünkre veszélyes akadály, a fővonaltól távolabbi, jellemzően valami finomabb összegyűjthető tárgyat tartalmazó útvonalak pedig kifejezetten az ügyességünket teszik próbára.

Igazából az egyetlen negatívum, amit a F.I.S.T.-tel szemben fel tudnék hozni az az, hogy bár szorgalmasan felmondja a metroid-leckét, látszólag egyetlen ponton se próbál meg annál valamivel többet, a szokásostól eltérőt nyújtani. De igazából miért is várnánk el minden játéktól, hogy megreformálja a műfajt? Úgy hiszem, hogy néha elég örülni annak, hogy amit kézhez kapunk az átgondolt, gondosan összerakott, tartalmas és kézreálló, a F.I.S.T. pedig ilyen, nem fog mérföldkőként megmaradni az emlékezetünkben, de a stílus kedvelőinek piszok kellemes 15-20 órát nyújt. Ez nekem bőven elég ahhoz, hogy bátran ajánlani merjem.

Pontosan
7
Platform: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows
Fejlesztő: TiGames
Kiadó: bilibili
Megjelenés: 2021. szeptember 7. | Ár: 10.590 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

8 órája

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

22 órája
4

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

1 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

2 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

2 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

2 napja
7

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

2 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

4 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

5 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

6 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

7 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

7 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

8 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

9 napja
9

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

9 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

9 napja
1

Heti megjelenések

2025.04.28.
1