[Teszt] Disney Speedstorm - Early Access

Disney Speedstorm - Early Access

sQrNagy Csaba2023.05.13. 09:30

A Gameloft Barcelona az Asphalt sorozat számozott és mellékutakra terelt részeivel már többször bizonyította, hogy nem idegen számára az adrenalin pumpáló árkád száguldozás. A 2006 óta nagyjából százhetven fővel dolgozó stúdió ráadásul az utóbbi években már a Disney / Pixar rendkívül gazdag mesevilágával és ikonikus karaktereivel építkezhetett tovább a gondosan lefektetett játékmechanikai alapokra. Egy Gombakirályságból importált gokartversenyt innentől egyszerűen képtelenség elrontani. Vagy... mégsem?

A Disney Speedstorm hivatalos indulása a tervek szerint év végén, rosszabb esetben 2024 első hónapjaiban várható a korábban bejelentett F2P modellre építve. A jelenleg elérhető támogatói csomagokkal azonban már korai hozzáférést (és némi digitális lépéselőnyt) szerezhetünk minden platformon, így mi is kíváncsian gurultunk pályára az első adandó alkalommal. Mellettünk többek között a Mickey Egér & Barátai, Herkules, A szépség és a szörnyeteg, A dzsungel könyve, Mulan, A Karib-tenger kalózai és a Szörny Rt. jól ismert karakterei foglalták el a rajtrácsot. A volán mögé persze kizárólag a fontosabb figurák ülhetnek, a mellékszereplőket a passzív képességeket biztosító csapatkártyákon láthatjuk viszont.

Egyedi vonás, hogy a kezdő névsorral rendelkezésünkre álló 20 versenyző mindegyike előre be van osztva testalkata és személyisége alapján a Speedster, Trickster, Brawler, Defender kategóriák egyikébe. Ez némileg befolyásolja a pályán felszedhető különböző Power-Up variációk előfordulásának gyakoriságát, az agresszív lökdösődéssel szerezhető pillanatnyi előnyt, valamint a Boost alapvető működését. A műfajon belül megszokott játékmenetet ugyan egyik sem forgatja fel, de egy jól megválasztott hőssel eredményesebben építhetünk a vezetési stílusunkra - ugyanakkor elképzelhető, hogy a rendszer kötöttségei miatt az nem a vászonról ismert kedvencünk lesz.

A verseny kimondottan pörgős és agresszív. A jól használható maréknyi erőnyerő ismerős eszközöket dob a kezünkbe, az irányítás hamar kézre áll, a kissé fantáziátlan sablon gokartokat pedig kellően könnyű és élvezetes terelgetni. Bár valószínűleg tudatos döntés, de a drift füstölő kerekei szerintem a kelleténél erősebben fogják vissza a sebességet és a pályatervezés sem teszi lehetővé sajnos a kanyarok látványos egymásba fűzését kilinccsel előre. Ellenben a fizikai kontaktust ösztönzi a jobb karral elérhető lökdösődés is, míg az alternatív ösvények kipróbálását vagy levágások keresését kéken pulzáló átívelő sínek és dedikált ugratás gomb segíti.

Ilyen szempontból érezhetően átgondolt és aránylag jól felépített a jelenleg elérhető kilenc mesevilág, ráadásul mindegyikre rajzoltak pár eltérő ívet, a megnyesett útvonalakkal és tükrözésekkel 4-8 különböző variációt kialakítva. A gond leginkább a rövidségük, az elkerülhetetlen önismétlés, valamint a hálás alapanyag ellenére valahogy fantáziátlannak és jellegtelennek érződő vizuális megvalósítás. Kevés a könnyen felismerhető környezeti elem és egyértelmű referencia. Nem látni köztük az instant klasszikust, amire évek múlva is emlékezni fogunk - talán a kraken csápja között dörgő karibi vitorlás ágyúi és a ‘30-as évekbe visszarepítő fekete-fehér nosztalgiatúra áll hozzá legközelebb.

Az egységesített dizájnon keresztül ráadásul nem csupán az animált helyszínek hangulatát voltak képtelenek hatásosan megragadni, de a legtöbb karakter szintén elvesztette a vászonról ismert báját. A hosszútávon fenntartható tartalombővítéshez nyilván igazodnia kellett az ambíciónak, de láttunk már hasonló művészeti irányvonalat ennél sokkal eredményesebben működni egy epikus metaverzumban. Bár a stúdió ezzel a projekttel úgy tűnik hátrahagyta a mobil platformok digitális piactereit, a kissé kétarcú látvány és a klasszikus dallamok megkérdőjelezhető minőségű remixei továbbra is inkább egy igényesebb Android / iOS koppintás benyomását keltik.

Akárcsak a gokart-káoszt keretbe foglaló váz. Az elnevezésre hagyatkozva a Starter Circuit menüben kezdtem az ismerkedést, ami jelenleg hat fejezeten keresztül kínál fokozatosan feloldható lineáris versenytérképet - egy-egy ikonikus karakter nevével fémjelezve. A probléma az, hogy ezeken belül hiába teljesítünk minden versenyt és opcionális kihívást 3 csillagra, ha a következő bajnokság hőse még nincsen a gyűjteményünkben - ami kizárólag a legdrágább támogató csomag mellett evidens. Nem gond, a Season Tour bőven kínál még hasonlóan egymás után fűzött kihívásokat a magányos farkasoknak, olykor ügyesen manipulálva az alapszabályokat - ilyen a kieséses Last One Standing, a Boss Challenge párharc, az egyetlen Power-Up opciót meghagyó Single Skill vagy a pályaismeretünket próbára tevő Fog Challenge. Ameddig egy újabb elérhetetlen előfeltételbe nem ütközünk…

Ezen a ponton még szemezhetünk ugyan a napi és heti kihívásokból, de már érezhetően a többjátékos opciók felé terel minket a mesterséges korlát. A Local Freeplay négy fős osztott képernyője (Switch esetében csak kettő) és a Private Track kezdetleges várója nagylelkűen enged minket szabadon barátaink ellen a teljes tartalmat kezünkbe adva, egyenlő feltételekkel - viszont bármilyen honorálás vagy érezhető előrehaladás nélkül. Utóbbi esetében külön megmosolyogtató az alapfunkciónak tekinthető barátlista és közvetlen invitálás teljes hiánya, amit valószínűleg egy porosodó floppy lemezről beszúrt szobakódos rendszer igyekszik átívelni.

Már meg sem lepett, hogy a passzív bónuszok nélkül mindenkinek fix szintet nyújtó Regulated Multiplayer lehetőségét szintén visszafogja egy adott időszak alatt elérhető maximum pontszám és feloldható jutalom. Marad a játék magjának szánt kompetitív mód: Ranked. Itt az MPR (MultiPlayer Rank) szintünk lépcsőin haladva szép lassan minden az ölünkbe eshet és exkluzív kozmetikai elemeket is feloldhatunk - ha képesek vagyunk szemet hunyni a gyermekbetegségei fölött vagy éppen kihasználni azokat. Néhány szereplő speciális tulajdonsága ugyanis irreális előnyt jelent (Mike teleport kapui) és az aktuális szezon karakterei kíméletlenül uralják a mezőnyt pusztán azért, mert a fejlesztésükhöz szükséges egyedi tárgyakból jelentősen többet tudnak elérni.

Végül ideje tudomást venni Dumbóról a szobában! A játék fejlődési rendszere és monetizációs megoldásai egyszerűen katasztrofálisak. Már a különböző tokeneket, szezonális és többjátékos érméket, univerzális dobozt nyitó tallérokat és Golden Pass krediteket is elég átlátni, ezeknek viszont csak egy része ad valóban közvetlen hozzáférést bármihez. A karakterek megnyitásához és a csillagokkal jelölt szintplafonuk kitolásához szilánkok szükségesek, míg fejlesztésükhöz általános eszközök garmadája és ritka egyedi tárgyak. A passzív bónuszt nyújtó csapattagokat kártyák szétszórt darabjaiból szerezhetjük meg. Aztán ott vannak a gokartok alkatrészei, festései, speciális elemei. A versenyzők megjelenését módosító kozmetikai opciók. A profilunkra tűzhető avatarok és mottók. Százával. Nyilván többféle zsákbamacskaként működő doboz mélyén! Ha termelt már ki magából fullasztó, feleslegesen túlbonyolított, nyerőgépszerűen működő rendszert a videojáték ipar…

A Disney Speedstorm jelenlegi állapotában tehát nehezen ajánlható darab. Bár a játékmechanikai elemek kellően csiszoltak és aránylag stabil alapot biztosítanak, a Disney és Pixar világok varázsát nem igazán sikerült megragadni mellé. A fizetős Early Access periódus ellenére ráadásul már most egy kényelmetlen mesterséges korlátokat állító, nehezen átlátható, szükségtelenül körülményes F2P rendszer súlya alatt roskadozik. Gyakorló körnek mondjuk hasznos volt, de remélhetőleg lesz ideje a fejlesztőknek komolyabban benézni a motorháztetők alá még a éles versenynap előtt.

PLATFORM PS5 (tesztelt), XSX|S, PS4, XBO, NSW, PC
KIADÓ Gameloft FEJLESZTŐ Gameloft Barcelona
MEGJELENÉS 2023. április 18. (Early Access) ÁR 10.590 - 23.990 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

20 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

21 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==