[Teszt] Sonic & Sega All-Stars Racing

Sonic & Sega All-Stars Racing

liquidSomosi László2010.03.22. 20:13

A Sonic & Sega All-Stars Racing már magában is jó eséllyel indul a “leghosszabb című játék az idén” kategóriában, pláne úgy, ha a (tesztelt) Xbox 360 verzió címét vesszük alapul - nem írom le még egyszer, a fentieket tessék kiegészíteni a “with Banjo-Kazooie” karakterlánccal. Hosszú cím ide vagy oda, a Sega új játéka simán körülírható lenne jóval rövidebben is: megérkezett a Sonic Kart, Hölgyeim és Uraim.

Pongyolaság lenne azt állítani, hogy Szegáék először próbálkoznak a mai napig rettentően sikeres Mario Kart formula klónozásával (az utóbbi évek kísérletei közül a rossz emlékű Sonic Riders juthat eszünkbe), de kétségtelenül a Sonic & Sega All-Stars Racing az a játék, ami a legszolgaibban, szinte pontról-pontra követi az eredeti receptet. A negyedszázados történelmet magáénak tudó Sega-univerzum szerencsére kellő táptalajt kínál, nem négy-öt játékból kellett összeszenvedni a gokartba (és az az alá) valót. Választható karakterből kapunk húszat - no nem egyszerre, a SSASR általános valutájául szolgáló, a versenyekből kinyerhető Sega Mérföldekből vásárolhatjuk össze legalább a felüket, és a pályákkal, valamint a zenékkel is hasonló a helyzet. De ne szaladjunk előre! A széles karakterválaszték közel felét Sonic, barátai és ellenfelei alkotják (nem véletlenül szerepel ő a címben elsőként) a többiek pedig klasszikus, és kevésbé klasszikus Sega játékokból érkeztek. Van itt kult-kedvenc (Ryo Hazuki / Shenmue), közismert jócsaj (Ulala / Space Channel 5), csak hárdkór rajongók által ismert mellékszereplő (Zobio & Zobiko / House of the Dead EX), és “téged meg honnan szalajtottak?” karakter (Opa-Opa / Fantasy Zone) is. Az alapkínálaton kívül két platform is kapott további bónuszokat: Wii-n a Mii-nkel, Xbox 360-on pedig az avatárunkkal, vagy Bendzsóékkal is versenyezhetünk.

A pályák már nem merítenek ilyen nagyot a Sega-legendáriumból, a huszonnégy helyszín hat játékra - Sonic, Billy Hatcher, House of the Dead, Jet Set Radio, Super Monkey Ball és Samba de Amigo - korlátozza magát. Ismételten Sonic kolléga képviselteti magát leginkább, a kék sündisznó pályái három tematikus helyszínből (kültéri, Green Hill Zone jellegű pályák, Kaszinó, és a finoman F-Zero-s beütésű Fortress) válogatnak. A pályák általában igen jónak mondhatók, szépek, színesek, elfér rajtuk nyolc játékos, de nem feleslegesen szélesek, mint a legutóbbi, Wii-s Mario Kart-ban. A szonikos pályák szonikosak (hosszú ívekkel és loopokkal), és a többi helyszínen is abszolút felismerhetők az őket ihlető játékok jellegzetességei. Problémám két pályacsoporttal volt: a HOTD pályái néhol túl sötétek, a Super Monkey Ball-os helyszínek pedig perverz módon pakolják egymásra a nehezen belátható U-kanyarokat - valószínűleg technikásnak szánták őket, a gyakorlatban inkább bosszantóak.

A konkrét vezetéssel ellenben nincs különösebb probléma. Ha játszottál valaha Mario Kart-tal, vagy valamilyen klónjával, öt perc alatt otthon érzed magad. Pontos start esetén kilősz, boost-sávokkal gyorsíthatsz, és persze az ellenfelek életét megkeserítő power-upokat nyalhatsz fel. Utóbbiak szintén a megszokott arzenált (rakéták, instant lőhető bokszkesztyű, pajzs, gyorsító, akna...) vonultatják fel, kis túlzással minden eszköz megfeleltethető a Mario Kart-ban látott, onnan régóta ismert huncutságokkal. Kivétel: a Super Move power-up, ami - ahogy a neve is mutatja - minden karakter esetében egyedi szupermozdulat, amit akkor kapsz meg, ha az utolsó helyek egyikén kullogsz - a célja a gyors felzárkóztatás. A másik különbséget a driftelés rendszerében találod, ez az OutRun szisztémájára emlékeztet, egygombos analóg drift, a benne töltött időtől függően három fokozatú sebesség-bónusszal. Kivitelezni könnyű, de a pontos és ideális ív belövése ügyességet és pályaismeretet igényel. Az irányítás precíz, ha hibázol, magad miatt hibázol. Az SSASR használja ugyan a megszokott gumiszalag MI-t (próbálja valamennyire egyben tartani a mezőnyt), ennek ellenére általában jellemző rá, hogy a mezőny első fele nagyon el tud húzni a többiektől, és ha az utolsó kör elején nem vagy az első harmadban, nagy szerencse kell a győzelemhez. A magam részéről ezt a mezőny elé lőhető, mindenki számára elérhető “nehezítsük meg hátulról az éllovasok életét” power-up hiányának tudom be - egy ilyet bőven elbírt volna a játék, még (az elvileg hasonló célt szolgáló) szupermozdulatok mellett is.

A Sonic & Sega All-Stars Racing gerincét jelentő, hat bajnokságra osztott Grand Prix mód kivégzése után (a kötelező egypályás versengés és időfutamok mellett) a Küldetések nyújtják meg a single player játékidőt. A missziók az OutRun 2 hasonló játékmódját idézik - bónuszfeladatokkal megpakolt kihívások, a nagyon könnyűtől a meglehetősen nehézig. Ott van aztán a multiplayer (2-4 fős osztott képernyő, vagy nyolcfős online), ami magában korrekt, de az alap versengésen kívül keveset kínál - a Mario Kart-os inspiráció a bónusz játékmódok (online) átvételéig már nem terjedt ki, sajnos.

A Sonic & Sega All-Stars Racing becsületes, jól összerakott játék. Eredetiséggel ugyan csak nyomokban lehet vádolni, de amit csinál, azt jól csinálja. Mélyen meghajol a Sega-univerzum előtt, mi több, szinte csöpög a nosztalgiától. Ha szeptember kilencedikén még mindig dobban egy nagyot a szíved, ha annak idején jobban szereted a kék sündisznót, mint a bajszos vízvezeték szerelőt, vagy szimplán egy jópofa, hozzáértő szakemberek által összeszerelt kart-versenyre vágysz, az SSASR bátran ajánlható darab.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

18 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

19 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==