[Teszt] Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2

Oldern2010.10.25. 18:45

A Narutót talán nem kell senkinek különösebben bemutatni: a Shounen Jumpban röpke tíz éve futó shounen széria bejárta már az egész világot, sikere leginkább az egy évtizeddel előtte érkező Dragon Ball-hoz mérhető csak, a történet pedig jelenleg is halad előre megszokott tempójában, egyre több új és új ellenfelet, új technikát mutatva be. A nindzsa-téma különösen passzol a videójátékokhoz is, így nem meglepő az sem, hogy maga a Naruto az elmúlt években igen sok adaptációt kapott már - ezek többségére azonban az volt a jellemző, hogy nem akartak nagyon sokat feldolgozni az egyre hoszabb és összetettebb sztoriból: az anime első 150 része általában mindig elégnek bizonyult. Nem volt ez másképp a Rise of the Ninja/Broken Bond párosnál és a két évvel ezelőtti PlayStation 3-exkluzív Ultimate Ninja Stormnál sem: a két fő rivális látványos összecsapásával véget ért a történet, a játékosok pedig ismét várhattak tovább, hogy a fejlesztők végre a későbbi epizódokat is feldolgozzák majd. Az Ultimate Ninja Storm 2 pontosan ezt a célt tűzte ki maga elé: feldolgozni szinte az egész Naruto Shippuden sorozatot (ami a manga második fele), megmutatni a játékosoknak a látványosabb összecsapásokat, irányíthatóvá tenni a rajongók körében bizony legendásnak számító ütközeteket - és behozni a legújabb, legerősebb harcosokat. Vajon önálló játékként is megállja a helyét az UNS2, vagy csak a sorozat rajongói tudják majd értékelni a látottakat?

Az Ultimate Ninja Storm 2 a teljes Naruto Shippuden szériát dolgozza fel, a történet kezdetén tehát a Naruto és Sasuke híres összecsapása után járunk, három évvel. Ez idő alatt természetesen az ismert nindzsák sokat fejlődtek, új képességekhez jutottak - maga Naruto is Jiraiya felügyelete alatt jóval komolyabb erőt képvisel már, mint bármikor korábban. Az idillt természetesen ezúttal is megtöri valami: az Akatsuki most döntött úgy, hogy eljött az ideje a következő őrült tervnek, amelyhez szükségük lesz az összes különleges Bijuu-ra (azokra a lényekre, amelyekből pontosan kilenc van, és akik jelenleg is egy gazdatestben vannak, mint Naruto vagy Gaara esetében). Az első célpont pedig nem más, mint a Sand Village jelenlegi vezetője, Gaara! Így kezdődik az Ultimate Ninja Storm 2 - a játékosok pedig szépen időrendben haladva átélhetik az összes híres összecsapást, ami az elmúlt néhány évben zajlott le a különböző nindzsák között. Ez így önmagában persze igencsak tömény lenne, valamivel fel kellett higítani a dolgokat - a fejlesztők ezért alakították ki a bejárható területeket, a megannyi mellékküldetést, gyűjtögethető apróságot, boltokat, és egyéb extrákat.

Nem fogunk tudni végigszaladni minden harcon egymás után anélkül, hogy ne iktatnának közbe néhány egyéb feladatot, és a különböző helyszínekre való eljutás is szép komótos tempóban zajlik majd, a meseszép (festett) környezetben, három dimenziós, de cel-shaded karakterek mellett. Az UMS 2 tehát a jól bevált mászkálás-harc-átvezető stílusban prezentálja nekünk a híres/hírhedt jeleneteket, amivel igazándiból csak két komolyabb problémám volt. Az első: sok töltögetés. Az UNS2 sokat tölt, és gyakran, még telepítve is - meg mernék esküdni rá, hogy nem egyszer többet volt egy-egy résznél a Loading a tévé képernyőjén, mint az aktuális gameplay... ez pedig bizonyos idő elteltével egy picit idegesítővé válik. A másik probléma pedig az oda-vissza mászkálások: a helyszínek szépek, változatosak, de a kezdőzónát már ezerszer láthattuk, és hogy ezúttal is folyamatosan ugyanazokat a változatlan utcákat járjuk be újra és újra, az bizony alaposan csökkenti az epikusság érzését, akármilyen látványos harcokat is vívunk majd akkor, amikor éppen nem két falu között bóklászunk. Később ez azért változik, de néhány oda-vissza utat igazán megspórolhattak volna nekünk a fejlesztők.

Az Ultimate Ninja Storm 2 legfontosabb eleme természetesen a harc. Jók a festett hátterek, király a lassú zene, de azért a rajongók leginkább azt szeretik, amikor végre kezükbe vehetik a kontrollert, és a kedvenc karakterüket irányítva verik el akár a gépi, akár az emberi ellenfeleket. Az UNS2-ben mindenre lehetőség van: külön dedikált gép elleni játékmód, illetve barátságos és ranked online meccsek várnak majd minket, ahol anélkül is el tudunk szórakozni a játékkal, hogy komolyabban előre haladnánk a történetben - ekkor az egyetlen limitáció természetesen az, hogy a karakterek csak egy töredéke lesz használható a harcban. Az UNS2 három dimenziós küzdőtérrel dolgozik, ahol szabadon mászkálhatunk bármerre, és az alapvető támadások, shuriken dobások, blokk/dodge jutsu mellett komolyabb kombók és roppant egyszerűen elérhető keményebb technikák is elérhetőek. Ezek a technikák csakrát igényelnek, amit pedig tölteni kell - a gameplay fontos eleme tehát az, hogy menedzseljük a csakránkat, akkor töltsük, amikor ezért nem büntethet meg az ellenfél (kombók, támadások után, kellő távolságból, stb), egy-egy jól elsütött jutsu ugyanis nem ritkán 20, vagy 25 százalék HP-t is levesz a szerencsétlen riválisunk életcsíkjáról. A játék változatossága is ebben rejlik, hiszen a negyvennél is több karakter mind-mind egyedi támadásokkal, egyedi kombókkal, és persze egyedi jutsukkal bír - ezeket nem árt betanulni, ha komolyabban szeretnénk játszani online, hiszen sokuk nem blokkolható, az egyetlen védelem ellenük az, ha nem vagyunk a támadás útjában.

A multiplayer bevezetése fontos változtatás, hiszen emiatt a hosszú átvezetőknek is búcsút mondhatunk a harcok alatt, a tempó így legalább egy kategóriával pörgősebbé vált. Bár azon most hosszasan lehetne vitatkozni, hogy ki melyik perspektívát kedveli az arénarcos játékokban, az mindenképpen elvitathatatlan érdeme a játéknak, hogy a dobások, kombók, assist támadások, jutsuk és ultimate jutsuk hatalmas mélységet adnak az Ultimate Ninja Storm 2 harcainak. Ráadásul ha elég jó ügyességgel és reflexekkel rendelkezünk, akkor bizony a sztori szerint egyébként gyengébb karakterrel is képesek leszünk legyűrni akár még a legnagyobb hősöket is - hajrá, Hinata/Tenten fanok? Hibák persze ezúttal is vannak, a játék közössége gyorsan rábukkant az online kompetitív meccseket konkrétan lehetetlenné tevő cancel bugra, szóval azért nem ez lesz az a játék, amivel leváltjuk majd a Tekken6/SFIV/SC/DOA meccseinket - de ismerősök ellen, esetleg szimpla szórakozásra tökéletesen megfelel majd, a hatalmas mennyiségű karakterrel és a vicces helyzeteket előidéző assist támadásokkal. Komoly különbség van az ilyen tipusú és a sztori módban szereplő harcok között is: ott szinte az összes komolyabb harcban van valami extra, ami általában 1-2 QTE jelenetet és néhány, a versus módban nem elérhető csavart jelent majd.

Nem mehetünk el szó nélkül a megvalósítás mellett sem: a Naruto Ultimate Storm 2 az első rész továbbfejlesztett grafikus motorját használja, ami tökéletesen megfelel a célnak: a cel-shaded stílusú játékban nagyon folyamatos framerate mellett élhetünk át igazán látványos összecsapásokat, a hangsúly pedig természetesen a speciális effekteken, a gyors mozgásokon és az engine által rezzenéstelen arccal a képernyőre teleportálódó új elemeken, karaktereken van. Ez az egyik fele a dolgoknak, a másik azonban a mászkálás: itt a hangsúly a festett hátteren van, amit a Studio Pierrot (az animét készítő stúdió) csinált meg a csapatnak - itt az apróbb karakterek gyorsan szörnyen recéssé válnak, mintha ezzel is azt akarnák nekünk jelezni, hogy inkább a hátteret figyeljük. A dolgok pozitív oldalán található a kiemelkedő zeneiség (amit hosszú hónapok várakozása alatt sem tudtunk megunni a különböző trailerekben), a klasszikus Naruto stílusban - illetve a hangok. A szinkronhangok legendásak, és jól eltaláltak a japán hangsávban, az angol pedig azoknak megfelelő lesz, akik nem szeretnének feliratot olvasni, illetve angolul ismerték meg az animét. A választás lehetősége fennáll Xbox 360-on is, így mindenki ízlésének megfelelő nyelven kapja majd meg a sztorit és a harci üvöltéseket.

Összegezzünk. A Naruto: Ultimate Ninja Storm nem áll távol az igazán kiemelkedő státusztól, a fejlesztők pedig mindent megtettek annak érdekében, hogy egy változatos, tartalmas játékot tegyenek le az asztalra. A sztori mód a sok karakternek és a sok különböző harcnak köszönhetően valóban változatos, és a sok gyűjthető cucc és mellékküldetés miatt egyfajta szerepjátéknak is felfogható - ezzel kapcsolatban azonban egyetlen valódi probléma merült fel bennem. Az összes "bossfight" jól van kialakítva játékként, azonban Naruto-előismeret nélkül nem garantált, hogy a két perces bemutató, a néhány soros beszélgetések és az ezt követő hat-tíz perces csaták bármiféle érzelmi reakciót hoznak majd ki a játékosokból: sokszor érezni, hogy itt most valami nagyon érzelemdús dolog történt, és a manga jelenetei az adott időszakban egészen sokkolóak voltak, de mint játék, sokkal több időre lett volna szüksége ennek a rengeteg szereplőnek, hogy valóban kötődni kezdjünk majd hozzájuk. A végeredmény egy különös hibridmegoldás, amiben senki nem érezheti magát száz százalékosan jól: a sztorit már ismerő rajongóknak felesleges lassításnak tűnhet néhány időhúzó, magyarázó elem vagy szekció, míg az új, nem Narutó-néző/olvasó játékosok pedig kötődés híján csak a látványos, brutálisan jól megvalósított harcokat látják az egészből, a komolyabb érzelmi mélységet viszont nem. Tömény ez a sztori, amit a fejlesztők feldolgozni kívántak, 15-25 órában nem nagyon lehet visszaadni abban a tempóban négy-öt évnyi manga/anime tartalmat. Ezért nyolcfél a nyolcfél: hatalmas szórakozás haverokkal, jó és nagyon változatos a multiplayer, jól kialakított és ötletes az egyjátékos mód, komoly a produkciós minőség is - de itt-ott akadnak apróbb hiányosságok, javításra váró bugok vagy frissítésre szoruló elemek (a recés karakterek a mászkálós részeknél néhol fájdalmasan előző generációsak voltak - de ez az egyetlen grafikai problémánk). Megvan a hangulat, megvan a tartalom: Naruto rajongóknak nem is lehet kérdés, hogy érdemes-e megvásárolni a játékot, de a beat'em'up stílust kedvelők sem csalódnak majd, ha megveszik a Naruto Ultimate Ninja Storm 2-t, ami jelenleg a legjobb választás, ha minőségi , tartalmas Narutós játékot szeretnénk a polcunkon látni.

A Naruto: Ultimate Ninja Storm 2 tesztpéldányt a KONZOLOK SZERVIZE biztosította, köszönjük!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

14 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

16 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==