[Próbakör] Assassin's Creed Brotherhood PC

Assassin's Creed Brotherhood PC

mcmackoGéczy Attila2011.02.22. 18:00

Az Assassin's Creed széria nem csak a konzolos játékosok számára jelenti az utóbbi évek egyik legkiemelkedőbb játékélményét. A PC-s közönség is korrekt átiratok segítségével terelgethette a bérgyilkos vérvonal hőseit. Nem is olyan régen még nagy izgalomnak adott okot, hogy a Brotherhood epizód végül átköltözik-e a személyi számítógépekre, szerencsére végül a várva-várt portolás nem maradt el, csak késett egy kicsikét. Egy jó hónappal a megjelenés előtt volt szerencsénk kipróbálni a PC-s változatot, és ha már futottunk vele egy próbakört, meg is néztük, hogy milyen technikai finomhangolásokon esett át Ezio második kalandja.

Mielőtt belevágunk, lássuk mi maradt változatlan. A játék magja gyakorlatilag ugyanaz, mint a konzolos verziók esetében. Ugyanazt a történetet játszhatjuk végig, a multi ugyanúgy helyet kapott a korongon, mint konzolokon (preview verzió révén nem tudtuk a hálózati kódot kipróbálni) és a letölthető tartalmak is alapból elérhetőek lesznek a bolti verzióban. Az irányítás a korábbi pécés epizódokon felnőtt játékosok számára ismerős lesz, de akik a konzolos tapasztalatok után épp most váltanak a PC-re, azoknak ajánlott az USB foglalatot megkínálni egy jobbfajta kontrollerrel. Az Assassin's Creed főszereplőinek mozgáskultúrája, az irányítás dinamikája ugyanis sokkal kevésbé jön át az egér-billentyű kombinációval, mintha precíz analóg karokkal játszanánk.

Az előzetes nyilatkozatokból feltűnhetett, hogy nagy hangsúlyt fognak fektetni a technológiai finomhangolásokra. Amit általánosságban kell tudni a Brotherhood átiratról: roppant részletesen skálázható játékról van szó, a beállításokat - ahogy az el is várható - több szinten tudjuk változtatni. Az univerzalitás és a jelentős fejlesztői optimalizálás ára az lett, hogy a DX10-DX11-es effekteket ezúttal sem szerepeltetik - a Brotherhood készítői inkább a DX9-ben rejlő lehetőségeket próbálták kihasználni.

Eziót ezen opciók állítgatása közben körbefuttattuk Monteriggioni tetőrteraszain és bástyáin. Az itt készített képek segítségével próbáljuk meg bemutatni, hogy adott grafikai fokozatokhoz milyen látvány várja majd a pécés közönséget.

Figyelem, az előzetesnek koránt sincs vége! A következő oldalon a PC verzió technikai oldalát elemezzük.

Megjegyzés: az Assassin's Creed látványvilágának, hangulatának jelentős részét képezi a folyamatosan változó felhőzet, és a felhőpamacsok által okozott árnyékok, valamint a változások a bevilágításban. Ezt az effektet nem kapcsoltuk le, mert úgy éreztük, ez is a részét képezi annak az összhatásnak, ami az Assassin's Creedre jellemző.

A PC-s fejlesztők külön büszkék voltak az árnyékok felturbózására. Az ötféle beállítás közül mi a legmagasabbat, a közepeset és a leggyengébbet vettük górcső alá. Látszik, hogy a minőség növelésével a lágy árnyékok élei egyre kontúrosabbak, egyre definiáltabbak lesznek. Megszűnik az a szőrös hatás, ami a konzolos verziókat is jellemezte. Természetesen legalacsonyabb állásban sem csúnya a végeredmény.

A következő nézőpontnál megfigyelhetjük, hogy bizonyos távoli árnyékok alapbeállításban teljesen eltűnnek (a baloldali torony oldalán látható pacákról beszélünk), míg mások csak halvány foltként terpeszkednek az épületek oldalán. Középállásban a távoli árnyékok kontúrvonalai megjelennek, míg a legfelsőbb minőségi szinten az egészen távoli árnyak is szép éleket kapnak, hogy Ezio árny-vetületéről ne is beszéljünk.

A karaktereket - illetve azok részletességét - szintén ötös skálán állítgathatjuk. Ennek prezentálására megkerestük a városka kapujában tébláboló lovászt. A legmagasabb és a közepes szintű mutatók esetében a figurák modelljein alig láthatunk különbséget. Legalacsonyabb szinten viszont az emberünk arcán már látni a fafaragó mesterek baltával otthagyott kéznyomait. A gülüszem-effektus nem csak az átvezetők szereplőin, hanem az utca emberén is megjelenik, ami hosszabb távon azért zavarhatja a szépérzékünket.

A textúrákat három állásban lehet változtatni. A legalacsonyabb minőség a járdakövezet élességénél (homályosságán) érhető leginkább tetten. A kőből készült korlát tetején, és a kövek illesztésénél is látszik némi mosottság. A közepes és a legmagasabb szint között szinte észrevehetetlen itt a változás. Érdekes, hogy a Ezio kosztümén is szebb a motívumok körvonala, ha a legalsó állásból feljebb kapcsolunk.

A változásokat talán jobban le lehet követni egy más jellegű helyszínen. A textúra minőségének állításával a fák és növények folyamatosan változnak, de csak minimális eltérést figyelhetünk meg. A bástyafolyosó járdakövezete azonban a távolság növekedésével élesebb marad, ha a legfelső állásba kattintjuk a textúrákat. Minimális a változás, éppen az érzékelhetőség határán.

A környezet minőségének beállítását már hatfokozatos csúszkán tudjuk elintézni. Három beállítást használtunk most is (1-3-6). A tájképre pillantva szinte ismét azt mondhatjuk, hogy minimális a különbség a csúszka-állások között. Magasabb szintre kapcsolva megjelenik itt-ott egy új bokor (ld. a képernyő jobb alsó sarkán, a radartól balra található sziklák tövében), de ember legyen a talpán, aki játék közben ezeket a változásokat kiszúrja, érzékeli.

Ezio villájának a tetejéről azért már többet láthatunk, ha a környezet módosulását figyeljük. Az udvaron tanyázó harci ring korlátja finomabb geometriát kap nagyobb állásban, később messzebbi tereptárgyak is láthatóak lesznek. (Ilyen az épületen található lámpa, vagy a ringnél lévő rúd.) A tető cserépszerkezete is átvált egyszerű textúráról 3D-s felületre egy nagyobb távolságon belül, valamint a különböző egyéb elemek (ablakok, kémények, kiszögellések) is részletesebbé válnak ezen adott sugár belső részén maradva.

Az élmosást a kikapcsolt állapot mellett négyszeres, illetve nyolcszoros állásba pöccintettük. Igen impresszív 8x-os MSAA mellett játszani a Brotherhoodot 1080p-s felbontásban. A sebességveszteségről nem merünk túl messzire menő következtetéseket levonni (előzetes verzióról lévén szó), mindenesetre néhol az volt az érzésünk, hogy az árnyékok jobban visszarántják a másodpercenként képernyőre pakolt képkockákat, mint az intenzív élmosás.

Kíváncsiak voltunk hogyan fest Monteriggioni, ha teljesen letekerünk mindent a grafikai beállításoknál, de nem hagytuk ki azt a ziccert sem, hogy miként néz ki a város, ha az összes lehetőséget csutkára toljuk.

A látvány több, mint megkapó maximális részletesség mellett, de azért a leggyengébb fokozaton sem kell a Brotherhoodnak szégyenkeznie. Az Anvil motor ma már nem üt akkorát, mint pár éve (pláne akkor nem, ha a legújabb grafikai nagyágyúkhoz akarjuk hasonlítani), de a művészeti design, a sok-sok apró részlet és az ízléses összhatás vastagon a látványos kategóriába pofozza a játékot, PC platformon is.

A fentebb található képeket ide kattintva tudod letölteni egy csomagban!

  • Ezio pécés diadalmenetén nem esett csorba. A próbakör után bátran állítjuk, hogy a Brotherhood nagyon korrekt átirat lesz, amely igyekszik a PC tulajok vágyait, és összeállításából fakadóan különböző gépparkját ilyen vagy olyan módon kielégíteni. A játék hangulata továbbra is verhetetlen, a sorozat számítógépen játszó rajongói számára pedig a fentiek után reméljük nem is kell tovább magyaráznunk a fejlesztők bizonyítványát.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

17 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

18 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==