[Teszt] Resident Evil: The Mercenaries 3D

Resident Evil: The Mercenaries 3D

dragCsető Zsolt2011.07.10. 12:00

Tizenöt éves a Resident Evil, az pedig már most látszik, hogy a Capcom minden követ megmozgat annak érdekében, hogy a lehető legtöbb platformon a lehető legtöbb játékost megajándékozza valami aprósággal a jeles évforduló alkalmából. Hogy aztán a Resident Evil: The Mercenaries 3D valójában mennyire is tekinthető ajándéknak, az már vitatható: túlságosan sok meglepetés és újdonság nincsen benne, igaz, így legalább annak tudatában dönthetünk a vásárlás mellett, hogy egészen biztosan nem fogunk zsákbamacskát venni.

Bónusz játékmódokat külön termékként megjelentetni nem szokás, az újrakiadások egyik nagymesterének számító Capcom azonban most ezt sem szégyellte meglépni: szépen lenyisszantottak egy-egy szeletet a sorozat negyedik és ötödik részéből, majd rágyömöszölték azt egy 3DS cartridge-ra. Ha valaki esetleg nem lenne képben: a The Mercenaries nem újdonság, hanem a Resident Evil franchise egyik hagyományos extra játékmódja, amely az évek során meglehetősen nagy népszerűségre tett szert, hiszen bebizonyította, hogy a Resident Evil 4 által megreformált játékmenet a kontextusból kiemelve, lecsupaszítva is kiváló szórakozást tud nyújtani.

A formula tehát korábban már bizonyított: az árkád jellegű, időre menő és pontszerzésre épülő lövöldözés - fura belegondolni, de - napjainkban határozottan egyedi mókának számít, amely legutóbb az ötödik rész utánfutójaként bizonyította, hogy a kétes sallangoktól megszabadulva, a szerkezetet egészen a tartóoszlopokig csupaszítva abszolút minőségi alapokkal találjuk szemben magunkat. Maga az ötlet tehát, hogy legyen egy különálló The Mercenaries játék egyáltalán nem elvetendő - a gond inkább csak az, hogy a Capcom elfelejtett mindehhez kellő mennyiségű újdonságot és tartalmat szolgáltatni.


REVELATIONS DEMÓ

A The Mercenaries 3D cartridge-án egy Resident Evil: Revelations demó is lapul, így jóval a megjelenés előtt bepillantást nyerhetünk a sokak által várt 3DS-es epizódba. A próbaverzió nagyon rövid: mindössze néhány szobát és folyosót, valamint három ellenfelet tartalmaz, az azonban már most leszűrhető, hogy a játék atmoszférája a korábbi epizódokat idézi.

Az utóbb említett probléma következtében a The Mercenaries 3D a harminc megnyitható missziónak nagyjából a felénél elkezd önismétlőbe átmenni: a kevés fajta ellenfél, és főleg a kevés pálya következtében innen legfeljebb a meredeken emelkedő kihívás, valamint a nyolc megnyitható karakter által képviselt nyolc eltérő fegyverarzenál tudja biztosítani a változatosságot. A harminc küldetés ráadásul közel sem sok: két rövidke délután alatt könnyedén teljesíteni lehet az összeset, onnan pedig nem marad más, mint saját pontszámaink feljebb tornászása.

A tesztnek még nincs vége, kattints az oldalválasztóra!

Még szerencse, hogy a kevés tartalom mögött még mindig ott bújkál az a fránya addiktív játékmenet. Pontgyűjtésen alapuló játékról lévén szó, tökéletes teljesítés nincs: mindig lehet jobb eredményt elérni. Ez első sorban az idő kitolásával lehetséges: az órák szétütése, illetve az ellenfelek közelharcban történő eliminálása esetén értékes extra másodpercekkel jutalmaz bennünket a játék, így kellő rutinnal akár negyed óránál tovább is kihúzhatjuk egy-egy pályán - feltéve persze, ha nem falnak fel bennünket élve a Ganado-hordák és az egyéb csúfságok. Az már más kérdés, hogy SS értékelésekkel teli eredménysorunkkal legfeljebb barátaink előtt tudunk csak büszkélkedni - hiába keresünk a játékban bármiféle online ranglistát.

Ha már barátok: a pályákat teljesíthetjük kooperatív felállásban is, az így szerzett pontszámainkat ráadásul külön kezeli a játék, így ez is egy módja a szavatosság kitolásának. A másik a medálok és a skillek gyűjtögetése: előbbi lényegében egy achievement-rendszer, ötven különböző elérendő céllal, utóbbi pedig extra képességeket jelent karaktereink számára. Ezekből összesen harminc különböző van: egyszerre hármat használhatunk belőlük, és sok használattal hatásuk is növelhető, amire szükség is lesz, hiszen az első szinten még csak minimálisan teszik könnyebbé a dolgunkat. A sok apróság megszerzéséhez már komoly játékórák szükségesek - kérdés, hogy nyújtanak-e kellő motivációt a játékosnak.

Az eddigiek alapján megállapítható, hogy a The Mercenaries 3D kis adagokban is élvezhető, és még gyűjtögetnivaló is van benne jócskán. Erről az oldalról nézve egy tökéletes handheld játékról beszélhetünk. Más oldalról szemlélve azonban a The Mercenaries 3D nem több alsóbbrendű szórakozásnál. A 3D jópofa, az intenzív játékmenet és a hátsó gombok erőteljes használata következtében azonban könnyű kiesni az ideális látótérből, így hosszú távon inkább ki fogjuk kapcsolni azt. A látvány a platform képességeihez mérten jónak mondható, ám mégis láttuk már ezt szebb formában, az olykor nevetségesen gyenge animációkról már nem is beszélve. A kezelés pedig ügyesen használja a két képernyő és a touchscreen adottságait, ám a kontroller által biztosított ergonómiát ez sem adhatja vissza.


EGYSZER HASZNÁLATOS

Nagy botrányt keltett a játékban használt mentési megoldás: a The Mercenaries 3D egyetlen mentési fájlt használ, amit semmilyen módon nem lehet törölni. A Capcom ugyan tagad, de minden bizonnyal a használt eladásokat szeretnék visszaszorítani, hiszen a későbbi tulajdonosok így kénytelenek az előző játékosok eredményeivel és megnyitott extráival együtt megvásárolni a játékot.

Hogy kiknek szól akkor a The Mercenaries 3D? A válasz nagyon egyszerű: azoknak, akik még sosem találkoztak a játékmóddal. Nekik kifejezetten ajánlott az ismerkedés: a 3DS-es kivetülés minden tekintetben alkalmas erre, és a vékonyka tartalom ellenére élvezetes és addiktív szórakozást nyújthat a forró nyári hetekre.

A Resident Evil: The Mercenaries 3D a rajongók számára túlságosan sok újdonságot nem fog nyújtani, hiszen egy valamelyest kibővített bónusz játékmód még közel sem nevezhető teljes értékű játéknak, az új belépők azonban tehetnek vele egy próbát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

1 napja

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

1 napja
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

2 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

3 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

3 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

3 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

3 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

4 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

4 napja
2

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

4 napja
3

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

4 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

5 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

5 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

5 napja
20

Heti megjelenések

6 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

7 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

8 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

8 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==