[Teszt] Skullgirls

Skullgirls

Oldern2012.04.14. 21:15

Az idei év valóban a verekedős játékok évének számíthat: új Soul Calibur, új crossover játék (Street Fighter x Tekken), új Tekken, új DoA, egy rakás újrakiadott, onlinera kész játék a digitális disztribúciós felületeken (Guilty Gear, VF) - és itt van még ez a különös project is, ami az elmúlt néhány hónapban egy rakás idegölő online vita középpontjában állt. Elkészült, elrajtolt és megjelent hát a Skullgirls - egy játék, ami a jövőt képviseli, de felépítésében alaposan a múltból merít.

A Skullgirls egy verekedős játék, amit nagyjából tíz éve kezdett összerakni a veterán versenyzőnek számító Mike Zaimont, Alex Ahad és a fejlesztőcsapat, a Reverge Labs. Az elmúlt évek során persze sok minden megváltozott: egyre könyebbé vált indie játékokat elkészíteni, a digitális disztribúció pedig brutális módon szárnyal - a Skullgirls azonban az elmúlt néhány évben egyáltalán nem vett vissza a terveiből, és a kulcsfontosságú tulajdonságával megszégyeníti a japán fejlesztőket: kézzel rajzolt, hihetetlen részletességű karakterek mozognak a képernyőn - az animációs fázisok számát tekintve ez a legrészletesebb és legkomplexebb verekedős játék, amit valaha elkészítettek. A Skullgirls ezen tulajdonsága mellett lehetett volna egy szimpla bunyós cucc, de Mike Z és csapata nem elégedett meg ennyivel: a cél nem csupán az volt, hogy a játék látványos és szolid legyen, de látványvilágát és funkcióit tekintve is ki kell emelkedjen a riválisai közül.

A Skullgirls látványvilága igazán őrült, és egy érdekes alternatívát nyújt a japán mangákból és animékből merítő távol-keleti stílussal szemben: a rajzolókat az amerikai képregények, karikatúrák, és az európai képregény-kultúra legnagyobbjai inspirálták. Az eredmény pedig ennek megfelelően valami olyan, amit lehet szeretni, lehet utálni, de nem igazán lehet semlegesen hozzáállni. Főleg úgy, hogy a játék az erőszakot és a torz szörnyeket keverte a meztelenkedéssel és az enyhén perverz beállításokkal: ahol éppen nem a saját fejével harcoló macskalány vagy a vérben tocsogó gyilkos látványa teríti be a képernyőt, ott látványosan animált mellek rebegnek, bugyi és fenék kerül a látótérbe - sőt, az is megesik, hogy a két jelenséget egyszerre élhetjük át, ha elég "szerencsések" vagyunk. A Skullgirls öszképe persze fergetegesen jól sikerült, de tény, hogy a prűd, az ilyesmire nem fogékony, vagy a fiatalabb játékosok számára egyáltalán nem ajánlott a Skullgirls megvásárlása - a többiek pedig valószínűleg már egy ideje a kívánságlistájukra helyezték a Reverge játékát.

Valamikor egy-két évvel ezelőtt, a Skullgirls majdnem végleges formájának publikus bemutatója kapcsán úgy éreztem, hogy ez a játék abszolút csak egy olcsó nyugati bőrlehúzása lesz a formulának: a megvillantott seggek és mellek majd elvonják a játékosok figyelmét a tartalom hiányáról addig, amíg gyorsan megveszik a játékot - a fejlesztők pedig mossák kezeiket. Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna: a harsona külső alatt egy igen alaposan elkészített belső fogadott. A Skullgirls legfőbb funkciói nem a hétköznapi bunyós játékosoknak, hanem a legfelkészültebb veteránokak készültek, a bajnokságra járók igényeit figyelmbe véve. Soroljam? A játékban dinamikusan dönthetünk, hogy egyetlen roppant erős karaktert, vagy két, esetleg pedig három arányosan gyengített karaktert irányítunk - előbbi esetben egy Street Fighter/BlazBlue-jellegű, utóbbiban azonban inkább a Marvelre emlékeztető élményt kapunk a játéktól - és a különböző méretű csapatok is játszhatnak egymás ellen! A játék egyedi módon kezeli a kombókat: amíg variáljuk azokat a támadássorozatokat, addig szinte egyáltalán nincs megkötve a kezünk, de ha ismétlést észlel a motor, a másik játékos egy gombnyomással kiszakíthatja magát a kombóból. Gyakorlás közben bekapcsolhatóak a támadások valódi hatókörét és gyengeségeit mutató hitboxok. Online meccsek után azonnal újrajátszhatjuk a meccseket - ez pedig kritikus fontosságú a sokat gyakorló játékosok számára - és a jelenlegi generációban legutóljára csak az Ultimate Marvel vs Capcom 3-ban szerepelt. Adjuk még hozzá azt, hogy a karakterek egytől egyig egyedi, kiegyensúlyozott támadásokkal rendelkeznek - óh, és csak női szereplők közül választhatunk!

Természetesen a Skullgirls nem egy dúsgazdag mecénás végtelenre duzzadt pénztárcájából készült: a fejlesztőknek egy bizonyos határt meg kellett húzniuk a fejlesztés során, hogy valamikor megjelenhessenek, és elkezdődjön a bevétel termelése, amiből később a DLC karakterek elkészülhetnek majd. DLC? Igen: a Skullgirls jelenlegi formája az alap, amire az egész játék jövője épül - jelenleg nyolc teljesen eltérő, roppant egyedi karakterrel jelentkezik. Ez kevésnek hangozhat, de fentebb már említettük, hogy ennyire részletesen megrajzolt karakterekkel még SEHOL nem találkozhattunk korábban - nem lenne fair, ha ezt egy teljes árú játék karakterválasztékával vetnénk össze. Ezen kívül pedig még a történetes mód sztorija is inkább vad őrület, mintsem egy koherens egész (a fejlesztők jelenleg nem is tartják a hivatalos történetnek azt, amit a játékban láthatunk - arra majd később kerítenek sort), és egy-két kritikus funkció is hiányzik belőle (spectator mód, két fősnél nagyobb lobbik, a karakterek támadását mutató mozgáslista) - ezek egy része a közeljövőben, más részük pedig abban az esetben csatlakozik majd a Skullgirls tartalmából, ha elegendő játékos vásárolta meg a játékot ahhoz, hogy a csapat folytathassa munkáját.

Ritkán érdemes azokat a bizonyos nagy szavakat elővenni, de most muszáj: a Skullgirls üzleti bukása a verekedős szcéna legnagyobb szégyene lenne.

Ez a játék ugyanis már most egy hihetetlenül élvezetes, a képernyőről lemászó részletességű, egyedi darab - és egyúttal bizonyíték arra is, hogy nem csak a japánok képesek arra, hogy a zsánerben precíz, kiegyensúlyozott, és részletesen kidolgozott játékokat készítsenek. Sőt, mivel már senki nincs az SNK-n kívül, aki hagyományos, kézzel rajzolt animációkat használ, így több szempontból is hiánypótló darabról beszélhetünk. A Skullgirls jelenleg 1200 MS pontért, illetve 15 dollárért megvásárolható, a jövőben pedig a csapat az ingyenes frissítések (új játékmódok, javítások, balanszírozás, stb) mellett folyamatosan ontja majd magából a DLC karaktereket - ahogy pedig növekszik a karakterfelhozatal, úgy mászhat majd fel szép lassan a játék a teljes árú riválisok mellé. Szórakoztatás és minőség szempontjából azonban már most ott van.

*

Ha eleged van a már sokadik folytatásukat megélő bunyós szériákból, de szeretnél egy komolyan vehető játékba beugrani, gyakorolni és jól szórakozni közben, akkor a Skullgirlsnél jelenleg nincs jobb választás. Gyönyörű hátterei, részletesen animált karakterei, millió elrejtett poénja és komoly jövője miatt a verekedős játékok rajongóinak erősen ajánlom - de vigyázat, erőteljes vizualitása és néhány tartalmi hiányossága könnyen elrettentheti azokat, akik felkészületlenül ugranak bele ebbe a remek kalandba. *

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

16 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

17 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==