[Teszt] Trials Evolution

Trials Evolution

WarhawkLusztig Zsolt2012.04.30. 16:40

Igazán hosszú utat járt be a Trials sorozat, míg a flash játékból először PC-s, majd az igazi sikert hozó XBLA kiadás megjelent, azonban a lényeg mindvégig változatlan maradt. Adva van a mélyen tisztelt játékos, adva van egy motor és adva van egy őrült akadályokkal teli pálya, melyet minél kevesebb hibával kellene letudni. A 2009-es Xbox Live Arcade változat volt az, ahol ez a recept a legtökéletesebben összeállt, nem is csoda, hogy az elmúlt három évben a RedLynx motoros játéka sikert sikerre halmozott. És talán ezért is volt kérdéses, hogy tud-e az Evolution valamiben, valahogyan többet nyújtani elődjénél. A válasz: igen, nagyon is!

Az időközben Ubi stúdióvá alakult RedLynx ugyanis szinte mindenhol hozzányúlt a THD-hez, hol kisebb javításokkal, hol nagyobb változtatásokkal látták el. Talán a legfeltűnőbb ráncfelvarrás a játék kinézetét érte, hiszen bár az előző epizód se volt csúnya, az Evolution valami elképesztő látványvilágot dobál a képernyőre. Elhagyjuk végre az ipari környezetet és a világháborús háttértől a misztikus ködös pályákon, hatalmas gátakon keresztül a Limbo fekete-fehér világáig meg sem állunk. És nem csak a paletta változott meg, minden él, minden mozog - és általában minden robban - körülöttünk, az akció egy pillanatra se pihen. Olyannyira, hogy néha ez a látványorgia valamennyire ellenünk dolgozik, a rengeteg mozgás, robbanás, esemény közepette esetenként azt se tudjuk elsőre, hogy merre megyünk, az előttünk lévő több tereptárgyból melyik az, mely a mi “síkunkban” van.

Persze ez a kicsit túlságosan tömött látványvilág lesz a legkisebb gondunk, a pályák döntő többsége akkor se lenne elsőre teljesíthető hiba nélkül ha pusztán fekete-fehér vonalakból állna. A Trials Evolution ugyanis elődjéhez hasonlóan meg fogja dolgoztatni a bátor vállalkozókat, az első néhány bemelegítő pálya után másodpercenként próbálja majd meg kitépni alólunk a motorkerékpárt. Mely jármű most valamennyivel kezesebb lett, érezhető, hogy RedLynxék finomították a játék kezelhetőségét. Az előre-hátra billenés valamivel lágyabban löki meg a motort, a súlypont áthelyezése jobban érezhető és a hátsó kerék is lényegesen kevésbé próbál kitörni a kezeink közül egy-egy erősebb gázadásnál. Szóval még kevésbé lehet majd a játék fizikájára fogni, ha az a nyavajás ugrató huszadszorra se akar sikerülni.

Pláne igaz ez akkor, ha több ismerősünk is játszik az Evoval, hiszen az előző rész “képernyő tetején egy sávban látjuk az ismerősöket” megoldásával szemben most ott helyben, a pályán mutatja a játék egy-egy ponttal, hogy barátaink hol voltak gyorsabbak nálunk, vagy épp azt, hol akadtak meg. Egyszerre tud nagyon idegesítő és nagyon ösztönző lenni az a látvány, ahogy dicső főszerkesztőnk nevével fémjelzett bogyó könnyedén lehagy egy-egy pályán. Maradt azonban a régi rendszer, melynek keretében egy megadott időn és bukás mennyiségen belül kell teljesítenünk az adott pályát, teljesítményünk alapján pedig bronz, ezüst vagy arany érmét kapunk. Az érmék aztán átváltódnak ponttá (1-2-3 pont az érme színétől függően), mely pontok pedig az újabb pályacsomagokat nyitják meg. Ez pedig azt jelenti, hogy nem elég bronz érmékkel átevickélni a helyszíneken, nagyjából a játék felénél már ez nem lesz elég az újabb fejezet megnyitásához. A pályák teljesítése után valamennyi pénzmag is áll a házhoz, ezzel karakterünket és motorunkat csinosíthatjuk. Aranyos extra, de igazából sok haszna nincs.

Ilyen jó leaderboard-integráció mellett komolyan kételkedtem benne, hogy a multiplayer módnak (melyből van lokális és Live változat) van-e valami értelme, azonban nem kellett a finn srácokban csalódnom, a többszereplős módok teljesen más kihívást nyújtanak. A feladat marad a régiben, azonban egy időben, párhuzamosan mennek a versenyzők - maximum négy - egymás mellett. A szabályok egyszerűek, az első helyezett tíz pontot kap, a második kilencet és így tovább. A csavar a dologban az, hogy minden borulásért pontlevonás jár, így menet közben kell súlyos döntéseket hoznunk: feláldozunk-e egy-egy pontot azért, hogy elsők legyünk, vagy elegendő a második-harmadik hely, ha cserébe megkaphatjuk az értük járó összes pontot? Ráadásul a multiplayer pályák lényegesen egyszerűbbek (azaz jóval gyorsabbak is), egyjátékos társaiknál, így bátrabban próbálkozunk majd egy-egy komolyabb helyzet izomból történő megoldásával. Amennyiben ezek a supercross pályák túl egyszerűnek tűnnek, úgy meg lehet próbálni a trials pályákon is a valós időben történő versenyt, ilyenkor csak versenyzőtársaink szellemképét láthatjuk.

Már az előző részben tehettek néhány kósza szárnypróbálgatást azok, akik saját pályát akartak készíteni, az Evoban található pályaszerkesztővel viszont tényleg csak a képzelet szab majd határt. El se kezdem sorolni a lehetőségeket, mert napestig lehetni a listát folytatni, elég talán annyit megjegyezni, hogy a játék készítői ugyanezzel a rendszerrel hozták össze a pályákat, tehát nincs semmi butítás a szerkesztőben. Egészen extrém példákon keresztül mutatkozik meg az a szintű szabadság, melyet az editor nyújt, hiszen található már FPS, vagy akár külső nézetű shooter is a Track Centralban. Apropó, a múlté a “vegyél fel barátnak, ha kellene a pályáim” rendszer, a Track Central bevezetésével végre szabadon kereshetünk a különböző próbálkozások között. Már most egész emberes méretű választékot találunk, melyet szerencsére több szempont szerint lehet szűrni, sőt RedLynxék is segítenek az általuk legjobbnak vélt darabok kiemelésével.

Nehéz lenne olyan pontot találni, ahol bele lehet kötni a Trials Evolutionba, és igazából felesleges is megizzadni miatta. A RedLynx játéka jött, látott és győzött, könnyűszerrel lökte le a trónról az elődjét és kitűnően megmutatja, milyen az, ha hozzáértő, gondos kezek dolgoznak egy játék folytatásán. Most pedig bocsássatok meg, van legalább másfél tucat pálya még, ahol rá kellene vernem néhány másodpercet az ismerősökre...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

13 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

14 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

3 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

5 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==