[Teszt] Nyko Zoom

Nyko Zoom

mcmackoGéczy Attila2013.03.08. 21:14

Évekkel a Kinect megjelenése után sokunknak van jobb-rosszabb tapasztalata a kiegészítővel kapcsolatban. Amit a Kinect számlájára viszont általánosan fel szoktunk róni: nem mindig érzékel olyan pontosan, ahogy kellene. Ennek több oka is lehet. Mivel a dolog bőven nem általános - sőt, egyes fejlesztők zseniálisan kezelik a technológiát - ezért az első sarkalatos pontnak a fejlesztői léhaságot hozhatjuk fel. Második ok pedig a rendelkezésre álló térrel kapcsolatos, amivel viszont úgy általában nem sokat tudunk kezdeni… Azaz nem sokat tudtunk kezdeni egészen addig a pontig, amíg a kiegészítőket gyártó Nyko cég elő nem rukkolt a Zoommal.

De miről is van szó? A Zoom egy külső egység, gyakorlatilag egy ügyesen összerakott lencserendszer, ami elvileg a Kinect látóidegeit átverve mintegy „távolabbra helyezi” a látottakat a tévétől. A kiegészítő kialakítása az első pillanattól meggyőző, igényes kialakítás és minőségi anyagok jellemzik a Zoomot, de nem is ez a lényeg. Ha eddig az volt a probléma, hogy a szobában nem tudtál elég távol állni a szenzortól, akkor elvileg ez a jelenség most megszűnik. A lencserendszer úgy trükközi meg a beeső fényt és a kibocsájtott infra-pontrácsot, hogy messzebre pozícionálja az embert a kamera. Ezzel az egyjátékos és a többjátékos lehetőségek is (a térrel együtt) tágulnak a játék doboza szerint.

Hogy is néz ki ez a gyakorlatban? Beröffentettük a jó öreg Kinectet, rápöccintettük az okulárt, elővettük a mérőszalagot és teszteket végeztünk. A már-már standardnak mondható Kinect Adventures kalibráló képernyőjét használva 25 cm-el közelebb került az a pont, ahol a kamera már elfogadta a pozíciónkat. Ez papíron nem tűnik soknak, gyakorlatban viszont körülbelül egy testnyivel előrébb kerülhettünk, amely sokak számára már előnyt jelenthet. Az érzékeléssel a single player módok esetében nem volt probléma, egészen addig, amíg közel voltunk a kamerához.

A második játékos becsatlakozásánál jöttek a gondok, a Kinect ugyanis sokkal bizonytalanabbra vette a figurát, és bizonyos alapmozdulatokat sem regisztrált. (Ráadásul két játékosnál a kalibrálás esetében sem éreztünk jelentős „közeledést” a pozíciók tekintetében.) Ismét egyedül maradva a képernyő előtt egy újabb furcsaságot tapasztaltunk. Minél hátrébb álltunk a kamerától, egyedül is annál pontatlanabbá vált az érzékelés.

Utánajártunk, hogy mi okozza a furcsa tapasztalatokat. A Kinect hivatalos Tuner szoftverébe belemászva látható, hogy a lencsék párnatorzítással (egyszerűbben kifordított halszem-effektussal) tudják a kívánt eredményt elérni. Ez nem csak a sztereoszkóp kamera által „látott” képek esetében jön elő, hanem kivetített infrarácsot is hasonló torzítással bocsájtja ki a „szemüvegen” keresztül a Kinect. A távolabbi pontok érzékelését pedig a torzulás és a törési vonalak megszaporodása miatti jelentős képzaj teszi pontatlanná. Ugyanígy a szimpla videovevő egység képe is zajosodik - ez azoknál a játékoknál üt vissza, ahol az adott program filmez minket és el is helyez azonnal a képernyőn, a játéktérben.

Röviden: egyjátékos módban jópofa és hasznos kiegészítő lehet az NKYO Zoom, amely ha az embernek alig van másfél-két méter tere játszani, akkor nagy előnyhöz juttathat. Ha viszont alapból távolabb szeretünk/tudunk játszani, és még egy második ember is bekapcsolódik a buliba, akkor a torzítás és a zaj miatt pontatlanabb lesz az egyébként sem mindig brillírozó érzékelés.

Valamit valamiért - tartja a szólás. Az NYKO Zoom valakinek ad, valakitől elvesz. Ha a gyufásdoboz-szindrómában szenved a nappalid, és alapvetően egyedül zúzod a Kinectes testmozgást, akkor érdemes lehet kipróbálnod a kiegészítőt. Ha viszont eleve adott a tér a mókához, akkor maradj inkább a szenzor alapbeállításainál. (Nem hiába dolgoztak rajta a fejlesztők éveken keresztül…)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bionic Bay

Emlékszünk még azokra a pixelpontos, fluid, böngészős platformerekre, amelyekben mindig elakadtunk? Ha eddig hiányérzetünk volt ezzel kapcsolatban ne keseregjünk tovább: a Bionic Bay rövid formátumban újra visszahozza a forma legjobb emlékeit.

22 órája

Switch 2 frissítések, Jade Raymond távozik – ez történt pénteken

Továbbá: Call of Duty: Warzone Mobile, Killer Instinct Gold, Warhammer 40,000: Speed Freeks.

23 órája
1

Stellar Blade PC-megjelenés, Kingdom Hearts IV életjelek – ez történt csütörtökön

Továbbá: Lost in Random: The Eternal Die, No Heroes Here, Future Games Show, Copycat, Locomoto.

1 napja
2

TGS 2025: idén szeptember végén

Lasssan ünnepelnünk kell a dedikált játékos expókat: TGS szerencsére idén is lesz, és kiderült, hogy hol és mikor.

2 napja
5

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

2 napja
20

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

3 napja
4

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

3 napja
10

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

4 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

5 napja
31

Heti megjelenések

5 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

7 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

8 napja
13

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

8 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

8 napja
6

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

9 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

9 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2025.05.07.
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2025.05.07.
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

2025.05.06.
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

2025.05.06.
49