Demon's Souls 2, csak mégsem - ez a Bloodborne

Demon's Souls 2, csak mégsem - ez a Bloodborne

dragCsető Zsolt2014.07.10. 16:10

Mire jön?PlayStation 4

Mikor?2015 első felében

Mi ez?Darkos akció-RPG a Demon's Souls és a Dark Souls alkotóitól

A Sony és a From Software 2010-es együttműködése nem akármit indított el: a Demon's Souls nem csupán kultjáték lett, de megágyazott a későbbi utódok, a Dark Souls és a Dark Souls II számára. A "Soulsizmus" az évtized egyik legmeghatározóbb jelenségévé nőtte ki magát, olyan magasságokba emelve egy hardcore akció-szerepjátékot, melyet nyugodt szívvel nevezhetünk valószínűtlennek. Most azonban megérett az idő a továbblépésre: a Bloodborne nem Souls játék - még akkor sem, ha egyértelműen látszik, honnan is jött. Olyannyira, hogy nagyjából minden egyes különbségre jut egy-egy párhuzam is.

>> Pajzs helyett ravasz

A darkos fantasy miliő, valamint a mindent körülölelő pusztulás, rothadás és halál nem számít újdonságnak, maga a kor azonban mindenképp, a Bloodborne ugyanis leginkább a viktoriánus Angliát juttatja eszünkbe. A történet Yharnam elfeledett városába repít bennünket, ahova a főhős gyógyír reményében érkezik - számos kalandor zarándokolt már el ide az évek során segítégért. Ezek helyett azonban csak a szokásos Souls-felütés vár ránk: átok és pusztulás sújtja a várost, így maradnak a csúf szörnyetegek és a sötétség gonosz titkai - hogy utóbbiak mit rejtenek, azt persze neked kell majd kiderítened.

A némileg "modernebb" megközelítés valamelyest a harcokat is átformálja, a pajzsoknak ugyanis búcsút mondhatunk - helyettük megjelennek majd a lőfegyverek. Aligha kell félnünk azonban attól, hogy a Bloodborne shooterré degradálódik: a különféle puskák sokkal inkább az ellenfelek megbénítását szolgálják, mintsem azt, hogy távolról intézzük el őket.

>> Ez még mindig élet-halál harc

Hidetaka Miyazaki - aki a Demon's Souls és az első Dark Souls után tér vissza a rendezői székbe - három fő pontban összegzi a Bloodborne koncepcióját. Az első az egyes összecsapások súlyára vonatkozik: ahogy a Souls játékokban, úgy most is minden egyes csata során úgy fogjuk érezni, hogy valóban az életünkért küzdünk. A csavar a dologban az, hogy a pajzsok száműzésével jóval kezdeményezőbbnek kell majd lennünk - ez az "aktívabb" megközelítés merőben újszerű élményt fog nyújtani a kiváráshoz, illetve fenntartott pajzzsal való keringéshez szokott From-rajongóknak. A taktika szerepe ettől még persze kiemelkedő lesz: a különféle kikerülő mozdulatok elsajátítása elengedhetetlen lesz a sikerhez, mint ahogy az is, hogy kellően kiismerjük a fegyvereinkben rejlő lehetőségeket.

Utóbbiakból valamivel kevesebb fajta lesz, mint a Souls játékokban (lefordítjuk: eszméletlenül sok helyett csak simán sok), ezt ellensúlyozandó azonban sokkal nagyobb mélységük lesz a mozdulatok terén. Az egyes fegyverek bal- és jobbkezes kategóriába lesznek sorolva, így lehetőség lesz különféle kombinációk kikísérletezésére - ez persze nem újdonság, hiszen az előd is megadta a lehetőséget (és teljesíthetőséget) arra, hogy mindenki a saját stílusához igazítsa a harcokat. Hogy a fegyvereket és karakterünket milyen szisztéma szerint erősíthetjük majd, azt nem tudni, az azonban biztos, hogy megmaradt a kezdeti karakter-testreszabás és kasztválasztás is.

>> Fedezd fel az ismeretlent

A Bloodborne-koncepció második eleme szintén ismerős lehet: a felfedezés szerepe rendkívül fontos lesz, ugyanakkor mindig velünk lesz az ismeretlentől való félelem. Ami az atmoszférát illeti: az alkotók a Demon's Souls játékosok által sokat emlegetett Tower of Latria pályáját használták referenciának, így a horrorisztikus hangulat garantált - ha esetleg a képek és videók alapján ez nem lett volna egyértelmű.

A játék olyan szempontból szintén a Demon's Souls-hoz hasonlít majd, hogy lesz egy központi helyszín, ahova folyamatosan visszatérhetünk majd, az egyes "külső" pályarészek közötti összeköttetések azonban sokkal inkább az utódot fogják eszünkbe juttatni. Ami az egyes helyszíneket illeti: nagy változatosságra számíthatunk, hiszen többfajta időjárási körülmény és napszak is vár majd ránk kalandunk során, de lesznek olyan szakaszok is, melyeket kizárólag fáklyával tudunk majd bejárni.

>> A vértől te is szörnyeteggé válsz

A Bloodborne két kulcsszava a "vér" és a "szörnyeteg" lesz, melyek valójában a Souls játékok hollow-szisztémájának továbbgondolásának tűnnek. A vér az életerő visszatöltésére, illetve más pozitív hatások előidézésére használható, túl sokat szívva belőle azonban szörnyeteggé válunk, ami nehezebbé teszi a játékot és az irányítást is. Ahhoz, hogy visszaváltozzunk, emberi vérre lesz szükségünk - és itt jön képbe a játék online komponense...

...az az online komponens, melynek új ötletei a Bloodborne-koncepció harmadik pillérét képezik, és amelyről Miyazaki egyelőre semmi konkrétumot nem óhajtott elárulni. Hogy pontosan miként működik majd tehát ez az egész vér-szörnyeteg szisztéma, annak megismerésére még várnunk kell, azt azonban nyugodtan feltételezhetjük, hogy ezuttal sem konvencionális online interakcióra kell számítani a játékosok között. Mint ahogy abban is biztosak lehetünk, hogy elhalálozás esetén ezúttal is elveszítünk majd "valamit" - a rendező legalábbis egy, a Demon's Souls-hoz hasonló "halál-büntetést" ígér.

>> De ez akkor sem Demon's Souls 2!

Hiába a nyilvánvaló párhuzamok, Miyazaki nem győzi hangsúlyozni, hogy a Bloodborne az első naptól kezdve egy teljesen új játéknak indult, nem folytatásnak - mind a Sony, mind pedig a From Software részéről. Tény: a műfaj és a filozófia az elődök által kitaposott ösvényről származik, hiszen nem elég, hogy most is egy külső nézetű akció-RPG-t kapunk, de a nagy kihívás, a büntetés és a jutalmazás kettőse, valamint a siker és a győzelem élményének minden más fölé helyezése is egytől-egyig visszaköszönnek majd. A Bloodborne azonban a rendező szavai alapján - legalábbis mi erre a következtetésre jutottunk - tipikusan az a játék lesz, amely minden alkalmat megragad majd, hogy az esetleges berögződéseket lépten-nyomon a játékos ellen fordítsa, meglepetésekkel és váratlan húzásokkal teletűzdelve a maguk által tapasztaltnak hitt harcosok kalandját (iskolapélda: Resident Evil, 2002).

Miyazaki számára olyan szempontból különleges a projekt, hogy immáron nem csak rendezőként kell helytállnia, hiszen időközben ő lett a From Software első embere is. A direktor azonban elmondta: kizárólag azzal a feltétellel ült be az elnöki székbe, hogy biztosítják számára a részvételt a mindennapos munkálatokban, így Miyazaki a maga részéről azt ígéri, mindent megtesz majd annak érdekében, hogy a Bloodborne tovább hordozhassa a From Software játékok állandó üzenetét: azt, hogy az élvezetes játékmenet legyen az első.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

17 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

18 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==