[Előzetes] Quantum Break

Quantum Break

Gamer3652014.08.17. 10:39

A Gamescomon végre gameplay formájában is debütált a Remedy (Max Payne, Alan Wake) új játéka, a Quantum Break, mellyel zárt ajtók mögött hosszabban is ismerkedhettünk, méghozzá Sam Lake kreatív direktor társaságában. Következzen élménybeszámolónk.

A központi karakterek belső válsága mindig is a finn stúdió játékainak legfőbb mozgatórugója volt a cselekmény szempontjából, és bár a Quantum Break szintén nem hanyagolja majd a történetmesélés ezen elemét, a Remedy legújabb alkotása elsősorban egy balul elsült kísérlet következményei körül forog. Az amerikai Riverport University időutazással kapcsolatos kutatása váratlan fordulatot vesz, amikor az érintett csoport egyik tagja, Paul Serene eltűnik, majd hirtelen évtizedekkel idősebb formában tér vissza, és megöli a főhős, Jack Joyce testvérét. A személyes bosszú azonban csak a motiváció egyik szelete lesz csupán a Quantum Breaknek: Jacknek meg kell állítania a minden rossz mögött álló korporációt, a Monarch Solutions-t, különben az idő végleg összeomlik.

Az idő rendkívül látványos módon prezentált betegeskedésével Jack - köszönhető idézőjeles szupererőinek - folyamatosan szembesül, egyfajta kívülállóként mozogva a pillanatokra megfagyó világban. A felfedezés mellett ráadásul a harc is tartogat egy nem is olyan kicsi csavart, a Remedy ugyanis - szokásához híven - ezúttal is egy sajátos húzással igyekszik izgalmasabbá tenni a hagyományos shooter-játékmenetet. Jack képes az idő manipulálásra, melyet a tűzpárbajok során leginkább két módon használt ki az általunk látott demóban. Az egyik az idő lelassítása, melynek segítségével úgy kerülhetünk új fedezék mögé, vagy éppen egy ellenfél közelébe, hogy azok ebből szinte semmit sem észlelnek, a másik pedig egy kilőhető "időburok", mely egy időre lelassítja a vele érintkező lövedékeket, hogy azok néhány másodperc elteltével együttes erővel csapódhassanak be.

Az említett képességek egy túlerővel szemben is hatékony eszköztárat alkotnak, a keményebb ellenfelek ellen azonban - ahogyan azt a Remedy-től megszokhattuk - a szokásosnál is több taktikázásra és mozgolódásra lesz szükség. Ilyenek például a Monarch szuperkatonái, akik Jackhez hasonlóan képesek a medrében éppen megfagyott időben is mozogni. Ezen összecsapások kétség kívül a Quantum Break leglátványosabbjai közé tartoznak, ahol az időben megfagyott környezetet szemléltető különféle torzító-dadogó képi és hangbéli megoldások hihetetlen audiovizuális élménnyé varázsolják a Remedy akciójátékát, az Alan Wake legizgalmasabb pillanatait felidézve egyben lelki szemeink előtt, különös tekintettel a poltergeistek mozgását idéző, "időből "kilőtt járművekre.

A Quantum Break a játékmenet tekintetében nem csak a harcról szól: a prezentáció utolsó, a nyilvános gameplay bemutatóban már nem látott részében egy éppen szétesőben lévő híd elemeinek útvesztőjén kellett átjutnia hősünknek. Ez lényegében egy izgalmas ügyességi rész volt, hiszen amíg az időben megragadt elemek platformokként funkcionáltak, addig a végtelen ciklusban be-becsapodó törmelékek és roncsok ellenfélként viselkedtek, melyeket jó időzítéssel és az időmanipulálás használatával lehetett "legyőzni". Apró kritika: a játék ezen elemei még nem voltak száz százalékosan fényesre csiszolva, de a készítők is tudatában voltak ennek - a a megjelenésig még ezekre az apróságokra (is) szeretnének hangsúlyt fektetni. Az Alan Wake után azért úgy gondoljuk, hogy a Quantum Break esetében is egy polírozott játékról fogunk beszélni...

Az eddig látottak alapján a Quantum Break sikeresen viheti tovább a jól ismert Remedy-formulát: az izgalmas felütés, valamint a hagyományos külső nézetű lövöldözést feldobó csavar ezúttal is a helyükön vannak. A történetmesélésnek emellett természetesen most is óriási szerep jut majd: olyannyira, hogy a játék egyes fejezeteit egy élőszereplős interaktív sorozat fogja közrefogni, melynek epizódjaiban a Monarch és Paul Serene szemszögéből manipulálhatjuk majd a cselekményt. Hogy ez a kettő aztán pontosan milyen formában fog egymásba fűződni, az még a jövő zenéje - a sorozat forgatása a következő hetekben kezdődik majd.

Fejlesztő: Remedy Entertainment | Platform: Xbox One | Megjelenés: 2015

*Még közel sincs vége: holnap interjút olvashattok a Remedy egyik fő koponyájával, a Quantum Break kreatív direktorával, a Max Payne és az Alan Wake szülőatyjával és írójával, Sam Lake-kel!***

drag

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

1 napja

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

1 napja
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

2 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

3 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

3 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

3 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
3

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

4 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

5 napja
20

Heti megjelenések

6 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

8 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==