[DLC] Destiny: The Dark Below

Destiny: The Dark Below

GhzSzabó Ákos2014.12.19. 18:25

Éjfél múlt, minden csendes végre, pittyen a gép, felkerül a füles, elterülök a kedvenc fotelemben, hogy már sokadszor megvédjem az Utazót és az emberiség maradékát a közelgő Gonosztól. Azért ilyen későn, mert uram és parancsolóm (a 3 hónapos kisfiam) az esetek többségében szereti megtartani a 10-től fél 12-ig tartó gügyögő előadásait, amik bár roppant szórakoztatóak, minket jobban lefárasztanak, mint őt. Gyakran előfordult, hogy rajtam aludt el, miközben (figyelem, felelős szülői viselkedés!) nehezen elfojtott anyázások kíséretében próbáltunk egy raid végére vergődni. Érdekes módon a Destiny is hasonlítható (eléggé kitekert analógiával ugyan) egy csecsemőhöz - elég sokat fejlődött az elmúlt három hónapban, de sokak szerint közel sem eleget.

A Bungie Nagy Tízéves Tervének első lépcsőcskéje a The Dark Below, amit a fanok messiásként vártak, hiszen már az alapjátékot is sokan bírálták kvázi tartalmatlansága miatt. Ez persze elég relatív - szerintem sokan alapvetően rosszul közelítették meg a játékot már a kezdetekkor. Aki egy újabb Halo-t várt, ahol szépen végigjátsszuk a történetet, aztán elmegyünk multizni, az nem csodálom, hogy csalódott. Természetesen lehet ezt is csinálni, csak így a 20.-ik szint elérése után kvázi nincs mit tenni, hiszen több új küldetés nem vár már ránk. Megsúgom, hogy valójában sok tekintetben akkor kezdődik csak a játék. A rendszer úgy működik, hogy a későbbiek érthetősége kedvéért leírjuk részletesen az egészet, ha ismered, ne kattints, ha nem, akkor nagyon is, mert nem fogod érteni, ami ezután következik.

Na, a Bungie EZT a rendszert írta felül az új kiegészítővel. Természetesen tisztában voltunk vele, hogy a maximális szint növelésével járnak majd kompromisszumok, és a már nehezen megszerzett felszereléseket kénytelenek leszünk lecserélni de azért arra senki sem számított, hogy kezdhetjük előröl. Konkrétan még a DLC előtti frissítésben bevezettek egy új egzotikus kristályt ami nélkül nem tudtuk kimaxolni a fegyvereket. Ennek a beszerzéséhez vagy szétbontunk egy másik szintén egzotikus felszerelést, vagy megvehetjük Xür-től strange coin-okért. Ezeknek a fegyvereknek így a maximális sebzését feltornázhattuk 300-ra. Igen ám, viszont a The Dark Below szépen frissítette az összes játékban lévő fegyvert 331-re. Mit tudunk ilyenkor csinálni a már meglévő fegyvereinkkel amiken rengeteget dolgoztunk, és nem kevés pénzt és alapanyagot költöttünk?

Vagy orbitális mákunk van, és random megkapjuk a játéktól, vagy meglátogatjuk a jó öreg Xür bácsit ismét, aki minden héten más fegyverhez hozza a fejlesztést, ami szintén pénzbe és.... meglepetés: egy egzotikus kristályba kerül! Ha ezt megvettük, akkor bár megvan a fegyver új verziója, viszont minden fejlesztést kezdhetünk rajta előröl, és természetesen az utolsó fejlesztéshez ugyanúgy kell egy kristály. Tovább is van mondom még! Most már minden árustól beszerezhetőek a 31-es páncélok, azaz mehetünk a levesbe a sok farmolással, mert a szép kis raides cuccunkat cserélhetjük is le, mivel az újban már nagy szükség van arra a plusz egy szintre, lévén az ellenfelek is 31 és 32-esek. És hogy még tovább bonyolítsák a dogokat az új raid bár dobja az új cuccokat amikkel elérhető a jelen pillanatban maximális 32-es szint, viszont ezzel egy időben bemutatták az új energyket és shardokat amiket viszont csak és kizárólag a raid-ből lehet megszerezni. Egy páncél darabhoz 21 shardra van szükségünk és egy raidből szerencsés esetben esik mondjuk 4-8 darab. Ergo 3 karakterrel egy hét alatt jó esetben kimaxolható egy páncél darab. Gondolom nem kell magyarázni, hogy három karakter komplett felhúzásához mennyi időre lesz szükségünk.

A The Dark Below-val bemutatkozott egy új árus, Eris, aki az új sztori-küldetéseket is hozta. Mind a hármat, amik még a legnehezebb fokozaton is teljesíthetőek egy óra alatt. Utána még van pár kisebb, amivel megnyithatjuk a heti és a Nightfall küldetéseket (apropó azt el is feletettem mondani, hogy a nightfall-ban nincsenek checkpointok ha véletlenül úgy alakul, hogy mind a 3 játékos egyszerre halálozik el, akkor visszakerülnek az űrbe és kezdhetik a egészet előröl…) ami ugye azért is vicces, mivel ezeket a játék random választja a már meglévő strike-okból, ergo ha neked nincs meg a DLC akkor azon a héten amikor abból vannak a küldetések, te nem fogod tudni megcsinálni őket. Elég érdekes módja ez a vásárlás ösztönzésnek...

Eris ezen kívül hozott még újabb alapanyagokat, ahol az egyik a játék új főfegyverének, a Necrochasm-nek fejlesztéséhez kell - amit a rend kedvéért teljesen új módon lehet megszerezni. Először Crota pár lovagjának a leölésével random megszerezheted a fegyver fehér változatát, ami nyilvánvalóan elég kis suta még, viszont ha leölünk vele 500 hive ellenfelet és Eris-nél elérjük a 3-as szintet, vehetünk egy orb-ot, amivel a fegyver átalakul egy legendás automata gépfegyverré.[És itt döntöttem úgy, hogy felesleges HDD-n tartani a Destiny-t, én ehhez soha nem megyek vissza - a szerk.]

Ezt utána majdnem teljesen kifejleszthetjük, viszont, hogy megkapjuk belőle a szuper brutál egzotikus fegyvert, meg kell ölnünk Crotát a raid legnehezebb hard módjában ami csak januárban nyílik meg… Időhúzás? Vagy jól átgondolt stratégiai döntés? Jó kérdés, szerintem ezt még a Bungie-nál sem tudják.

Ezen kívül kaptunk még két új strikeot (illetve az Xbox tulajok csak egyet) pár új fegyvert és nagyjából ennyi. Mindezt úgy ötezer magyar forintért, ami még olcsóbb is mint a külföldi store-okban. Az új Crota's End raid bár hangulatos és valahol látványos lett, a szakik szerint közel sem üti meg az első raid igen magasra tett színvonalát. Végig olyan érzésem volt, hogy bár a Bungie a játék alap mechanikáját nagyon jól összerakta,a további dolgokra nem igazán volt, és még most is csak alig-alig van terve. Kapkodnak ide-oda, csaponganak, és nem tudnak mit kezdeni a hirtelen nyakukba szakadt játékos tömeggel. Mai hír konkrétan, hogy egy játékos le szólózta a új raid-et 36 perc alatt.

Ízlelgessük ezt egy kicsit. Egy ember a hat fős(!!!) raidet, 36 perc alatt, 10 nappal a DLC megjelenése után. Nem hangzik túl jól nem igaz? Akkor mit fognak az emberek csinálni január végéig? Sőt mit fogunk csinálni mondjuk májusig a következő kiegészítő várható (!!) megjelenéséig? Hiába nem havidíjas a játék és értem én, hogy mindenhol azt hangoztatják, hogy ez nem egy MMO, viszont ettől függetlenül azért törekedhetnének a tartalom viszonylag folyamatos adagolására, mert nem kell nagy jósnak lenni ahhoz, hogy a februári-márciusi játékdömpingben az addig hűséges játékosok is le fognak morzsolódni.

Pláne úgy, hogy még ennyi idővel a megjelenés után is tele van bosszantó hiányosságokkal és bugokkal a játék. A több ezer ember által követelt "videók átugrása" gombra is fittyet hány a Bungie, még mindig kötelezően megnézettetik velünk a brutál unalmas, nagyon gagyi videókat, amiktől már mindenki a haját tépi. Az első raid-ből még mindig csak manuálisan lehet kilépni, és hiába nyúltak már többször hozzá a loot-rendszerhez, az még mindig erős kívánnivalókat hagy maga után. A játék egyáltalán nem nézi a teljesítményt vagy a játékba fektetett időt, energiát, vagy akár csak azt, hogy már mi van meg esetleg. Nem, ugyanúgy dobja azt a 3-4 dolgot, ami már rég megvan, míg másoknak konkrétan mindent ami létezik.

Abszolúte érthető azon emberek frusztrációja (többek között az enyém is, vastagon) akik végigszenvedik a nehezebbnél nehezebb raideket, és a végén kapnak egy nyomorult hajót, vagy páncél színezést. Máskor meg egy sima egyszerű többjátékos meccs végén a leggyengébben játszó játékos kapja meg a legbrutálisabb/ritkább egzotikus fegyvert. Hiányzik a játékból a monumentalitás. Az, hogy értelmet adnának annak, hogy sok random játékos mászkál egy helyen. A patrol küldetések mostanra halálosan unalmassá váltak, ugyanúgy ahogy a publikus események is, amik ugyan azt a 4-5 dolgot ismétlik mindig ugyanott. Nincs semmi olyasmi, ahol akár 10-20 játékos vállvetve tudna harcolni mondjuk egy nagyobb invázió ellen, vagy nem hót unalmas többjátékos eventeket kapnánk meg hetente, hanem valami újat, valami mást.

Én, aki naponta 3-4 órát játszom most már több mint 3 hónapja, úgy érzem, hogy a Bungie rossz irányba tart, nem találja a saját útját, és az időhúzást választotta a szórakoztatás helyett. Nem jók az újdonságok, illetve nincsenek kellőképpen átgondolva, bőven túlárazottak a kiegészítők, és csak akkor érnek valamit ha az ember irdatlan mennyiségű időt öl bele a játékba. Az egyetlen szerencséjük, hogy maga a harc, a fegyverek viselkedése és kezelése még mindig parádésan jó, és a megfelelő társasággal azért óriási nagy móka még egy sima strike is. A vásárlás előtt erősen javaslom a kipróbálást valakinél, illetve annak eldöntését, hogy van-e felesleges 100 órád, hogy kimaxolj egy nyomorult páncélt.

A rendszer úgy működik, hogy minden magasabb szintű páncélon (magasabb szint felett azt értsd, hogy 20.-ik felett) úgy nevezett light pontok vannak. Ezeknek a pontoknak a segítségével tudjuk tovább növelni a szintünket, amíg el nem érjük a hőn áhított 30-asat. Ennek az eléréséhez két út állt rendelkezésünkre: vagy megszereztük a szükséges páncél darabokat a Vault of Glass nevű első raidben, vagy az időleges (értsd összesen eddig két alkalommal jelentkező egy hétig tartó „event”ben ami egy olyan többjátékos mód, ahol számít az adott játékos szintje és fegyverzete) „The Iron Banner”-ben értük el azt a szintet ahol megvehettük a 30 light-os páncélt. A jobb átláthatóság kedvéért, és hogy akik eddig csak pislogtak tovább pisloghassanak, a raid-et egy héten egy karakterrel csak egyetlen egyszer lehet megcsinálni. Pontosabban akárhányszor meglehet, de a fincsi cuccokat csak egyszer kapod meg, hasonlóan a másik két főbb küldetéshez (a hetihez és a Nightfall-hoz) ahol szintén ez a helyzet.

Ezek is fontosak: a Nightfall esetében az átlagnál ritkább loot (erre még visszatérünk) valamint a következő frissítésig (minden kedd reggel 10 óra) tartó 25%-os XP boost, a hetinél pedig a strange coin-ok bezsebelése. A furcsa érme a Destiny valutái közül az egyik. és mindenki kedvenc árusánál Xür-nél tudunk elkölteni minden héten, péntek reggel 10-től vasárnap reggel 10-ig. Átlagosan 13 és 23 coin között vannak a cuccok, és mivel a heti küldetés egy alkalommal csak 9-et ad, könnyen kiszámolható, hogy csak egy karakterrel nem fogunk sokra jutni, ha minden héten szeretnénk az éppen aktuális egzotikus fegyvert vagy páncélt bezsákolni. Ebből adódóan gyorsan oszlassuk el azt a tévhitet, hogy bárki bármire is jut csupán egy karakterrel. Ha elég kitartóak voltunk és rendszeresen raideltünk akár normál akár a hard fokozaton, és így szert tettünk a teljes páncélzatra akkor nincs más dolgunk mint küldetések, strikeok és bounty-k (egyszeri challengek amik igazából a fő XP forrást jelentik) segítségével elég tapasztalati pontot szerezni, hogy a felszerelések minden kis karikáját megnyissuk. Persze azokat még meg is kell venni/nyitni ami súlyos pénzekbe és alapanyagokba kerül.

Igen, a Destiny ennyi hónap után is simán nevezhető egy egyszerűsített (na jó mondjuk ki: butított) MMO-nak, azért a farmolás részt nem hagyták ki belőle. A négy fő bolygón, meglepő módón négy alapanyagot szerezhetünk, amik egyaránt kellenek a páncélok és a fegyverek fejlesztéséhez. Ezen annyit könnyítettek, hogy most már a különböző kereskedőktől vehetünk a központi Toronyban is, természetesen rengeteg idő árán megszerzett „jelekkel” amiket a strikeokból vagy a többjátékos módból szerezhetünk be. Ezen kívül még szükségünk lesz Shard-okra és Energy-kre, ahol a előbbi a páncélok az utóbbi pedig a fegyverek maximális kifejlesztéséhez kellenek. Ezeket a különböző küldetésekből, legendás cuccok lebontásából de legfőképp szintén a raidből kaphatunk. így összességében remélem azért mindenkinek sikerült egy átfogó képet kapnia arról, hogy micsoda meló van a legmagasabb szint valamint a legritkább egzotikus fegyverek kifejlesztésében.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

16 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

17 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==