[Teszt] Fire Emblem Warriors

Fire Emblem Warriors

mcmackoGéczy Attila2017.10.30. 14:00

Ha Omega Force, akkor musou, és végtelen-féktelen hentelés, darálás, ezres nagyságrendben elhulló ellenfelek, és távolkeleti stílusba mártogatott melodráma. A formula ezerszer bevált már, és a Dynasty/Orochi sorozatok gyengülése után új irányt váltottak a készítők. A friss recept nem csinál mást, csak az eredeti darálós alapokat rázza össze különböző műfajokban lavírozó franchise-ok bevonásával. Ilyen volt a Dragon Quest, az Arslan, a Berserk és a Zelda sorozat musou-sítása, ahol nem csak a látvány lett átszkinezve, hanem az eredeti sorozatok tipikus jellegzetességeit is sikerült a játékmenet részévé tenni. Ezzel a húzással, azt mondhatjuk, hogy a laposodó műfajt sikerült felrázni, tökön ragadni, és új magasságokba emelni.

Ezt a trendet folytatja a Fire Emblem Warriors is, amely a nintendós keresztező-vonalat viszi tovább, mind Switch, mind pedig 3DS platformokon. A teszt elején leszögezzük: nekünk a 3DS változathoz volt szerencsénk, de alapvetően ugyanaz a két játék a két masinán - a portból eredeztethető limitációkat pedig megpróbáljuk a helyén kezelni a cikk későbbi részeiben.

Miben próbáltak Omegáék és Team Ninjáék újítani, amikor megkapták a kiotóiak egyik legizgalmasabb IP-jét? Hát összehozták a szokásos hadseregtizedelős vagdalkozást a Fire Emblem stratégiai játékmenetével! Azaz, a fő karaktereket, hősöket pause módban a térképen úgy igazgathatjuk, és úgy rendezhetjük, ahogy az eredeti FE játékokban is szoktuk. És kiemelt szerepet kapnak a különböző ellenfél spawn-pontok, a térképen szétszórt bázispontok, terepmódosító lehetőségek (pl. függőhíd leengedése), torlópontok stratégiai kezelései is. Persze az alapok, a gyökerek változatlanok, úgyhogy kellemes harcrendszerrel, szofisztikált, és mély kombórendszerrel van felvértezve a program, amit további okosságokkal dúsítottak fel a japán fejlesztők.

Ilyen apróság, és nagyon fontos adalék, hogy az alap fegyvereket kő-papír-olló rendszerben lehet egymásnak ütköztetni. Ezt persze speciálokkal tovább lehet fokozni, valamint azzal a lehetőséggel, hogy a játékban szereplő hősök akár össze is foghatnak egymással. Na ilyenkor egy-egy speciál elsütése után kő-kövön nem marad majd a terepen, és csak úgy hullanak az ellenfelek mindenfelé. Aztán ott van a fejlesztési rendszer, amely a szokásos szintlépésen felül komoly extra rétegeket tartalmaz. Ilyen például a különböző címerek megnyitásának lehetősége, ami praktikusan a skill-fa helyi megfelelője. Ezekkel a támadási, védekezési és egyéb speciális képességeink is fejleszthetőek, természetesen pénzmag és a menet közben összekaszabolt alapanyagok segítségével. A menetfelszerelést is váltogathatjuk hőseinken, sőt, egyes fegyvereken további fejlesztések eszközölhetőek. A táborban ezen felüli lehetőségek is várnak ránk (pl. hőseink szintlépésének pénzért történő upgradelése), amelyek a harcosaink finomhangolásának, saját játékstílusunk kialakításának lehetőségét is fokozzák.

Persze ez egy kicsit feleslegesnek is tűnhet, ugyanis a nehézség nagyon-nagyon alacsony meredekséggel növekszik, így gyakorlatilag könnyen hozzáférhető, könnyen tanulható szisztémát kapunk a pénzünkért, amelyek egy része akár feleslegesnek is tűnhet. Más részével pedig sajnabajna problémák akadnak. Ilyen például a terepen kószáló hősök menedzselése, ami lényegi része a Fire Emblem élménynek, és nem meglepően, sokszor hoz vicces és hasznos fordulatokat. De a "támadó" státuszba állított, AI által vezérelt hősök sokszor nyitott szájjal szaladnak bele a kakiviharba, így kifejezetten fájó, ha az ember a buta mesterséges intelligencia miatt veszíti el az egyik kedvenc hősét. (Megfelelő "trú" beállítások mellett ráadásul az elhullott hősök örökre pihenőre vonulnak.) Persze ha defenzívre állítjuk az AI-t, akkor meg alig halad előre a pálya, és nincs esélyünk az egyes mellékküldetések teljesítésére, mert még "nem tartunk ott" a terep felszántásával. Ezt a jelenséget persze a menedzselgetéssel felül lehet írni, de ha már viselkedésmintákat adhatunk a saját embereinknek, jó lenne ezt menet közben, akár finomabban is kezelgetni.

A másik fájó pont a grafika minősége, ami bizonyos szempontból még akár impresszív is lehetne, de az összkép alapvetően problémás. A New 3DS hardvere (mert hogy csak ezen fut a program) durván, nagyon durván le van maradva a Switch, vagy akár az átlag mobiltelefon hardvertől, és ez egy musou játék esetében hatványozottan előjön. A hátterek laposak, mosottak és rondák, a karakterek hihetetlenül egyszerű modellekkel működnek, a látótávolság pedig siralmas. Ez azt jelenti, hogy a figurák egy része hol eltűnik, hol feltűnik, a távolban a köd effekten átlátszik az égbolt (ez egy hosszú épületfolyosón elég röhejes látképet tud eredményezni), a felbontás pedig csak fokozza a messzi dolgok mosottságát, és a 3D effektekről is le kell mondanunk. A Hyrule Warriors esetében nyerő volt, hogy sokkal színesebb-élettel telibb környezetben játszódott a móka, most már ennek sem örülhetünk - a kékes-barnás színkombináció kifejezetten rányomja a bélyegét a vizualitása. Egyes ellenfelek felbukkanása, vagy a harcok extrém durvulása a képet is lelassítja, bár nem annyira, mint a Zeldás darabolósdinál. A játék New 3DS-en nem frame drop megoldással operál a heves jeleneteknél, hanem fix FPS értékek mellett lassul be az akció, mintha rágógumiba lépne a GPU.

Ennyi rettenet mellett mégis döbbenetes, amit a japánok letettek az asztalra, révén az elmaradt hardverrel bíró kis gépnek rengeteg feladata van egy ilyen játék renderelésénél. Úgyhogy ha az ember szakmailag nézi a kompromisszumok összességét, mindnen összeáll, és feldereng egy különösen kemény optimalizálási háttérmunka képe. Ezzel egy fokkal elnézőbbé is válunk a lapos prezentációval szemben, és inkább a korrekt részekre fókuszálunk: a remek átvezetőkre, a húzós animációkra, a karaktermodellekre, a pixel-art kikacsintásokra és a komplexitása ellenére is átlátható felhasználói felületre.

Sajnos a sztori sem túl erős: egy új történetvonalat mosnak össze a készítők a Fire Emblem legendárium hőseivel, így az egész forgatókönyv egy jó nagy rajongói kiszolgálásnak tekinthető inkább, mint egy komoly írói erőfeszítésnek. Viszont aki nincs képben a közelmúlt FE megjelenéseivel, az egy újabb JRPG kliséhalmot fog látni, a szokásos animés ökörségekkel, gyerekes karakterekkel és furcsa angol szinkronnal. Öröm az ürömben: a készítők ingyenes DLC-ként tették elérhetővé a japán szinkront, ami egy masszív csomagként települ az eleve vaskos, közel két gigás alapjáték mellé.

A Fire Emblem Warriors nagy erénye, hogy a musou műfaj száraz kaszabolását, ügyesen dobja fel sajátos crossover elemekkel. A harc érzete továbbra is szuper, a pályák sokrétűsége, a menet közben átalakuló dinamikus missziók simán rajtatartják az embert a játékon. Még akkor is, ha 4-5 óra után a rutinok tényleg rutinszerűvé válnak, és a sztori egy Fire Emblem-közömbös játékos számára végig képtelen érdekessé válni. A 3DS prezentációs gondjaival sajnos nem lehet mit kezdeni, ha valaki korszerű látványt szeretne kompromisszumok nélkül, akkor érdemes a Switch változatra ránéznie. Egyébként pedig éljen az új Nintendo-Omega Force crossover, várjuk a további műfajkeverős ujjgyakorlatokat!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

20 órája

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

21 órája
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

1 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

2 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

2 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

2 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

2 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

3 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

3 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

3 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

3 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

4 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

4 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

4 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

4 napja
20

Heti megjelenések

5 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

6 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

6 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

7 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

7 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==