[Teszt] Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Eevee!

Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Eevee!

dragCsető Zsolt2018.12.08. 14:00

A Game Freak már évtizedek óta megbízhatóan szállítja a Pokémon RPG-ket a Nintendo hordozható platformjaira, és bár maga a formula hosszú távon is megunhatatlannak bizonyult, mégis joggal merült fel a játékosok részéről az igény, hogy talán ideje lenne próbát tenni végre az otthoni konzolokon is. Végül egészen 2018-ig és a Nintendo Switch-ig kellett várnunk erre, most azonban végre beteljesült sokak álma a Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! páros megjelenésével, melyek lényegében az éppen húszéves Pokémon Yellow modernkori újraértelmezései.

Az alapfelállás és a játék felépítése többé-kevésbé változatlan: útnak indulunk otthonunkból, hogy Pokémonokat gyűjtsünk, összeszedjük a Gym-jelvényeket és megállítsuk a folyton gonoszkodó Team Rocketet. És bár a húszéves alapok szinte folyamatosan érződnek a Game Freak legújabb alkotásán, az eddigieknél sokkal modernebb prezentáció, illetve néhány megsüvegelendő dizájndöntés mégis képesek frissességet vinni a receptbe. Ezek közül a legfontosabb, hogy búcsút intettek a véletlenszerű harcoknak. Abszolút régimódi japán RPG-ről lévén szó, ez komoly változás, ugyanakkor nem kétséges, hogy abszolút a játék javára vált: a gameplay feszesebb és változatosabb ezáltal, ráadásul sokkal fókuszáltabban tudunk haladni a céljaink felé. Hiába tehát a szokásos sablon, mégis úgy érezhetjük, ez most kicsit megint egy másik játék.

Félreértés ne essék, a fentiek ellenére így is szívesen le fogunk csapni a fűben bujkáló zsebszörnyekre a városokat összekötő utakon. Ugyanakkor most már előre tudjuk, hogy mi vár ránk - nem kell megvívnunk a századik harcot a Rattaták és a Zubatek ellen például. Sőt, igazából senki ellen sem, a Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! páros ugyanis már csak a rivális edzők ellen dob bennünket harcba, ha egy bóklászó lénybe botlunk, akkor egy Pokémon GO ihletésű minijáték indul el, amiben nem csatázni kell, hanem el kell kapni az adott szörnyet egy pontos dobással. A kötelező (hacsak nem handheld módban játszunk) mozgásérzékelős megoldás sajnos nem mondható túl precíznek és kiszámíthatónak, néha meg fogunk szenvedni egy-egy Pokémon elkapásával, így érdemes sok Pokélabdát magunknál tartani. Ugyanakkor még így is egy baromi jó újításról beszélhetünk, több okból is. Egyrészt gyorsabb és színesebb, mint az eddigi játékokban alkalmazott csatázás. Másrészt nem merülhet fel a "véletlenül lenyomtam a Pokémont, amit el akartam kapni" probléma, hiszen nem kell legyengíteni a szörnyeket (itemeket azért lehet használni). Harmadrészt pedig - és talán ez a legfontosabb - igazából a fejlődés egyik legjobb módjáról van szó, hiszen a sikeres elkapásokért is jár XP, sőt, a pontos dobásokat vagy éppen ugyanazon Pokémon sorozatos elfogását is külön díjazza a játék. A random harcok elvetésével párban ez egy sokkal élhetőbb, modernebb és szórakoztatóbb szisztéma, amire már nagyon nagy szüksége volt a franchise-nak.

Az egyéb funkciókat és mellékes tevékenységeket tekintve már nem beszélhetünk igazán lényeges újdonságokról, sőt, amikor azt mondtam, hogy a húszéves Pokémon Yellow modernkori újraértelmezéséről van szó, akkor főleg ilyen tekintetben állta meg a helyét a kijelentés. Az elmúlt évek handheld epizódjai folyamatosan igyekeztek új Pokémonokkal, új játékelemekkel és online funkciókkal színezni az eredeti formulát, itt azonban többé-kevésbé ennek a lecsupaszított formáját kapjuk meg, méghozzá az alap 151 Pokémonnal - igaz, a Mega Evolution formák azért visszatértek. Egy-két tetszetős újítás azért akad: HM-ek helyett például most teljesen külön képességként kapják meg a szörnyek azokat a mozdulatokat, amiket a kalandozás során is tudunk hasznosítani, ami nagy könnyedség, hiszen nem foglalnak helyet. De az is hasznos, hogy közvetlenül a menüből tovább tudjuk küldeni a professzornak az elkapott Pokémonokat, amiért cserébe különleges cukrok járnak, amikkel növelni lehet cimboráink statjait.

Lényeg a lényeg, a kétség kívül dicsérendő változtatások ellenére különösebben innovatívnak nem mondanám a Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! párost, hiszen nem több annál, mint aminek elsőre is látszik: a klasszikus Pokémon RPG-k otthoni konzolra költöztetett változatánál. Szerencsére azonban vannak annyira időtállóak az alapok, hogy egy szórakoztató mérföldkőnek nevezhessük ezt a két új játékot a franchise történetében, ami ráadásul mind élményben, mind prezentációban egy sokkal modernebb csomag, mint eddig bármelyik rész. Ha valamire, akkor erre mindenképpen lehet alapozni a jövőben!

A Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! olyan értelemben biztonsági játéknak tekinthető a Game Freak és a Nintendo részéről, hogy tartalmilag és összetettségét tekintve nem igazán mutat túl a franchise klasszikus epizódjain. Ám ha valaki éppen most szeretne megismerkedni a szériával, annak ez a tökéletes alkalom, hiszen nem elég, hogy az új páros a lehető legerősebb formában tálalja nekünk Pokémon-esszencia legjellegzetesebb szeletét, de a némileg modernizált játékmenetnek köszönhetően könnyebben fogyasztható, mint eddig bármikor.

***Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! | Platform: Switch

Kiadó: Nintendo | Fejlesztő: Game Freak | Megjelenés: november 16.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==