Megkezdődik a jól megszokott év végi visszaszámlálásunk: idén ezúttal egy 30-as toplistát állítottunk össze a szavazataitok alapján a 2018-as év legjobb játékaiból. Íme az első adag, méghozzá a ti személyes kommentárjaitokkal kiegészítve.
*Guacamelee! 2 | DrinkBox Studios |*Szerintünk: 8 pont
"Amikor egy 2D indie hangulatosabb, tartalmasabb és több játékélményt nyújt, mint az úgynevezett AAA mezőny nagyobbik fele." (Lacek92)
*Hitman 2 | IO Interactive |*Szerintünk: 7 pont
"Meglepően élvezetes és áramvonalas a 47-es bőrébe bújni. Többször nekifutottam már a kopasz bérgyilkos kalandjainak az elmúlt 10 évben, de messze most tűnik a leginkább játszhatónak és kidolgozottnak." (galpepe)
*Valkyria Chronicles 4 | Sega, Media.Vision |*Szerintünk: 8 pont
"Az első részt halálra játszottam, a következő kettőért nem voltam hajlandó PSP-t venni, de most végre itt az igazi nagygépes folytatás, és jobb, mint valaha! " (backstab)
"Hát igen, erről a játékról azt kell tudni hogy bele van építve egy anime sorozat, a műfaja meg RPG, de amúgy stratégiai játék. A harc nem körökre osztott, hanem folyamatos élő. A támadás nem automatikus, így neked kell célozni meg lőni, külön értékeli a headshotot meg egyebeket, szóval ilyenkor a játék átvált TPS taktikai shooterré. Kb. 4-5 játék van benne összetömörítve: Commandos, Brothers in Arms, Madden NFL, Medieval Total War, Final Fantasy." (Animejetix)
*Mega Man 11 | Capcom |*Szerintünk: 9 pont
"8 év után kaptunk ismét egy új epizódot az egyik kedvencemből, a klasszikus Mega Man szériából. Abszolút telitalálat lett. A grafika újszerű, mégis illik a sorozathoz, a pályák érdekesek, az új fegyverek változatosak, a boss-ok kellően nehezek, és az új, double gear system is érdekesen, természetesen van beleépítve a játékba. Ráadásul rengeteg új challenge módot kaptunk, ami a főjáték végigjátszása után is sok ideig le tud kötni, és van több nehézségi fokozat, hogy senki se akadjon meg túlságosan, ugyanakkor a hardcore rajongók se panaszkodjanak. Igazából két problémám van csak az egész csomaggal: az egyik, hogy a megszokottnál sokkal felejthetőbbek lettek a dallamok, a másik pedig hogy az átlagosnál kicsit kevesebb pálya van. De ezek nem akkora problémák, hogy lerontsanak egy egyébként nagyon jól sikerült játékot." (Krisi92)
"Egy igazi nosztalgia-kirándulás volt nekem! Jó nagy kihagyás után visszatért a "Blue Bomber". Megtartották a klasszikus Mega Man receptet, de változtattak annyit, hogy a sorozathoz visszatérő, már kissé berozsdásodott rajongóknak és a komplett újaknak is legyen sikerélménye. Az előző két rész után most egy rajzfilmszerű külsőt kapott a játék, ami nekem nagyon tetszett. A zene talán nem annyira maradandó, mint a régiek, de pozitív irányba megy tovább a sorozat és örülnék, ha a következő részre nem kellene ennyit várni! U.I.: Mega Man X-et, köcsögök!" (Palmer07)
*Sea of Thieves | Rare |*Szerintünk: nincs pont
"A kezdeti nehézségek ellenére a játék egyre jobb, a pioner programot elhagytam. Elmondhatom ennek ellenére, hogy szívesen visszatérek a játékba. Mint egy jó horgász, fogom a söröm és sokszor nem a hal a lényeg, elveszek a világban órákra. Jól érezem magam." (Hunk2)
"A Sea of Thieves úgy tudta megtartani, valamelyest megreformálni a Rare játékok stílusjegyeit, hogy közben számukra ismeretlen vizeken bontottak vitorlát. Játék indít, hajókázás egyedül vagy (!) társakkal, kincset megszerez, ha a sors úgy hozza, harc a megszerzett javakért, kincset elad, játék vége. Cseppet sem tűnik szórakoztatónak hosszú távon ugye? Miért lett nálam mégis az év játéka, és miért indítom el szinte nap mint nap sok száz óra játék után is? Leginkább azért, mert hangulattól függetlenül mindig élmény vele játszani, a játékmechanikák végletekig polírozottak és tökéletesen működnek, a PvP változatos taktikai lehetőségeket kínál, és nem utolsó sorban nagybetűs szórakozás minden perce. A már meglévő alapoknak és a hónapok során megjelent ingyenes kiegészítőknek köszönhetően soha nem volt ilyen jó kalózkodni a Game Pass egyik legfőbb zászlóshajójával." (ttomcsik)
*Forgotton Anne | ThroughLine Games |*Szerintünk: 9 pont
*Shadow of the Colossus | Bluepoint Games |*Szerintünk: nincs pont
*A Way Out | Hazelight Studios |*Szerintünk: 9 pont
"Bizonyos történeteket meg kell osztanunk valakivel, hogy teljesnek érezzük. A nevetést. A sikert. A hihetetlen pillanatokat. A nagy csavarokat. Azt, amikor felugrunk a kanapéról és azt, amikor összetörve roskadunk vissza bele. Rengeteg ponton bele lehet kötni, de ha jó időpontban, a megfelelő ember mellett ragadtál kontrollert, akkor biztosan maradandó élményt nyújtott." (sQr)
"Bár technikailag ráfért volna némi csiszolgatás, egy igazi kuriózum, egy igazi élményjáték a generációban." (multishoot)
*Dragon Ball FighterZ | Arc System Works |*Szerintünk: 9 pont
"Nagyon szép grafikája miatt ez már-már egy játszható anime. A jelenetek semmiben nem maradnak el a rajzfilmtől. A játékmenet számomra csak közepes, de összességében örülök, hogy kaptunk egy méltó nagygépes Dragon Ball-játékot." (ZS0LTI)
"Megelevenedik az anime. Számtalan DBZ verekedős játék készült már, de ennyire jól még egyik sem adta vissza a rajzfilm grandiózus csatáit. Rajongóknak kötelező, de a verekedős játékokkal ismerkedőknek is bátran ajánlható egyszerű, de nagyszerű irányítása miatt." (Tom)
*Call of Duty: Black Ops 4 | Treyarch |*Szerintünk: 8 pont
"Alapvetően nem szeretem a Call of Duty sorozatot, de ennek a résznek a Battle Royale módja olyan lett, mint amilyennek a PUBG-nek kellene lennie mostanra. Nem bírtam neki ellenállni, nem bántam meg." (travis18)
"Sajnos még mindig nincs vetélytársa a CoD-nak a saját stílusában, így számomra továbbra is ez marad “A” multis FPS. Brutális multiplayer tartalom, isteni Zombie mód és egy olyan BR, ami még engem is be tudott szippantani egy időre." (backstab)
Folytatás holnap a 20-11. helyezettekkel!