[Teszt] My Time at Portia

My Time at Portia

Gamer3652019.04.27. 20:03

Decens: tartózkodóan szép és ezért vonzó. Talán ez a szó írja a legjobban a My Time at Portiát. Egy kellemes szórakoztató játék, azoknak a játékosoknak, akik bírják a Harvest Moon vagy az Animal Crossing stílusú RPG elemekben gazdag „farmozós” életszimulátorokat. Nincs is ezekből olyan sok manapság (kivétel még a Stardew Valley), így örvendetes, hogy PC mellett PS4-re, Switch-re és One-ra is kiadták az anyagot. A játék először festményszerű dizájnjával ragadta meg a figyelmemet. Az Portia grafikailag talán nem tartozik az élvonalba, de az összhatás mégis kellemes. Tetszett, hogy a külső valójában egy olyan sztorit takar, ami egy posztapokalitikus világot és sztorit vezet fel, éles kontrasztot létrehozva ezzel.

Miután megalkottuk a karakterünket, a Portia szép lassan vezet be játékmenetbe. A hangsúly a lassún van. A Portiához türelem kell, nem lehet benne sietni, kapkodni. Először csak alapfeladatokat kell elvégeznünk. Aki nem játszott ilyen típusú játékkal, az talán úgy tudja elképzelni az egészet, mint egy olyan gyűjtögetős RPG-t, amiben van ugyan harc és sztori is, de sokáig mégsem ez kapja a főszerepet, hanem a mindennapi munka, a kapcsolatépítés a világ lakóival, és persze a felfedezés. Először csak fát és követ gyűjtünk, felújítjuk a romos házunkat, egyre több munkát vállalunk el, amikért pénzt kapunk. Ahogy haladunk előre, szépen kinyílik az egész világ, és egyre bővülnek a lehetőségeink.

Az elején a program szépen fogja a kezünket, aztán egyre nagyobb szabadságot kapunk. És nem csupán a szabadság, de a tartalom is bővül. A kötelező köröket hozza a játék, vannak minijátékok, extra feladatok, és külön kiemelném a kapcsolatépítés jelentőségét. Portia lakóival élénk interakciót kell folytatnunk, és nemcsak beszélgetni érdemes velük, hanem olyakor ajándékokat is kell adni, amivel fejleszthetjük a kapcsolati értékeket. Ha ügyesen nyomjuk a kapcsolatok fejlesztését, akkor még házasságot is köthetünk, megkönnyítve addigi életünket. A mindennapi élet és az építés fejlesztése mellett jelentős szerepet játszanak a labirintusok is. A felfedezés élménye mellett labirintusokban bányászhatjuk a legfontosabb alapanyagokat, amelyek aztán az építkezésekhez használhatunk fel. Mint említettem a harc is fontos, itt akció-RPG stílusban nyomhatjuk. A harci rendszer nem túl mély, kicsit funkcionális, de a célnak megfelel.

Egészen lenyűgözött mennyi lehetőség van a játékban. Az építkezések, a gyűjtögetések, a felfedezések és a harc összhangja rendben van. Hangulatilag pedig végig őrzi az elején megtapasztalt kedves szépségét, amiért nem csupán a grafika, de a zenék is felelnek.

A Portia ezekkel együtt is meg fogja osztani a játékosokat. Ha egyszer bejön az anyag, akkor letehetetlen, még az is lehet, hogy akár száz élvezetes órát is beleölhetünk. Mások számára azonban, akiknek nincs türelmük hozzá, hamar véget érhet az élmény. A tesztet azzal kezdtem, hogy a játék decens. Csakhogy a decens dolgok nem mindenkinek fognak bejönni. Én sokkal jobban örültem volna egy kicsit hivalkodóbb, merészebb, tökösebb megközelítésnek, ami kicsit feszesebb játékmenettel, sztorival, célra tartóbb szemlélettel párosult volna. Sokszor egyszerűen időgyilkos a Portia, mert nagyon sok mindent lehetne benne csinálni, de ugyanakkor a várható jutalom számomra nem állt arányban a befektetett idővel. Lassúsága pedig azért bosszantott, mert nagyon kevés időm van, ha nem kapom azonnal élményt vagy impulzust, hajlamos vagyok beleunni a játékokba. Szubjektíve tehát nem igazán tudott hosszú távon lekötni a Portia, nem volt velem teljes mértékben kompatibilis. De mindez semmit nem von le a játék értékeiből. Ha van időd, türelmed egy építkezős, felfedezős RPG-re, ami szép és kedves is egyben, akkor érdemes tenned vele egy próbát.

Veres Miki

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

12 órája
10

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
49

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

7 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

8 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==