[Teszt] Astral Chain

Astral Chain

kevinyCsángó Kornél2019.08.30. 08:00

Stylish Action Games (bocsi, képtelen vagyok normálisan lefordítani) - kevés kivétellel (Infinite Space, valaki?) ez a titulus illeti a Platinum Games portfóliójának javát. Olyan akció játékok, amelyben a főhős(ök) sokféle harci stílust képesek elsajátítani, így a játékos eldöntheti, melyik áll neki leginkább kézre. Vagy akár kombilnálhatja is a különféle elemeket és extravagánsan tehet pontot egy-egy ütközet végére. Már persze ha jók a reflexei és hajlandó is megtanulni jól játszani (git gud!) az adott játékkal. A cikkünk tárgyát képező Astral Chains annyiban lóg ki a sorból, hogy az akció mellett másféle (legyen szó kaland vagy szerepjáték) elemeknek is szerepet ad, melyek legalább annyira hangsúlyosak, mint a Platinum által fémjelzett stílusos akció (no, csak lefordítottam). Mennyire működik ez így egybegyúrva? Tán nem árulok el nagy titkot: elég jól.

Ha kedveled a nyolcvanas évek klasszikus, neonfénnyel bevilágított, bűbájos miliőjét, már eleve nem keresgélsz rossz helyen: az Astral Chain le se tagadhatná, hogy ebből a világból merítették az inspirációt az álmodói. Oly annyira, hogy a különféle szuperhősök és boszorkányok után nem más kapja a főszerepet, mint egy ikerpár, akik… rendőrök. Na, nyugi, nyugi, nem iskolás gyerekeket kell átsegíteni a zebrán, meg lefényképezni a városban 51 km/h-val száguldozókat: főhőseink egy speciális alakulat (nevesítsük: Neuron) tagjaiként debütálnak épp, kiknek mesterségük címere: legion idomárok.

Sir Lánc-elot és Alice in Lánc

Ejj, úgy nézem picit előre szaladtam: beszéljünk egy picit a dolgok állásáról. A föld és kedves kis humanoid lakói benne vannak a pácban - ki hitte volna: egy békés, pillangókkal teli zöld mezős szettingből hogy csinálnál akciójátékot? - az asztrális síkról érkező kimérák tönk szélére pendítették az emberiséget, akik végső megoldásként felhúzták az Ark nevű várost, hogy oda menekítsék a populáció maradékát. Mert hogy a kimérák nem azok a kimondottan békés fajta entitások, ráadásul a red matter nevű anyagukkal képesek megfertőzni a maradék humán erőforrást, akik így kis idő elteltével az ellenség oldalán kötnek ki, nem is a legcsinosabb állapotukban. Mi lesz ebben az egyenletben a sárkányfű?

Az előbb említett legion-ök! Ezek szintén az asztrális síkról importált lények, azzal a különbséggel, hogy egy lánccal hőseinkhez vannak kötve, így bármikor megidézhetőek és hatékonyan bevethetőek a rút agresszorokkal szemben. Mivel a történet igen hangsúlyos szerepet játszik, természetesen ennyinél nem állunk meg: az Astral Chain sztorija jópár csavart tartogat magában, és annak ellenére, hogy néhol sikerül arcpirítóan buta dolgokat is a színpadra varázsolnia, (mondom én, hogy a nyolcvanas évek itt a fő inspirációs forrás!) végig fenntartja az érdeklődést.

Kellettél ide te is, mint Opel Astral-ra a hólánc

Hogy néz ki ez a játékmenet oldaláról? Kezdjük a nem szokványos Platinum attribútummal: a kaland elemekkel. Amikor felveszel egy ügyet, első körben ki kell nyomoznod, illetve rekonstruálnod kell azt, hogy mi is történt. Ilyenkor szépen körbejárod a helyszínt, beszélgetsz a szemtanúkkal, vizsgálgatod a nyomokat, visszanézed a térfigyelő kamerák felvételeit. Itt mindenféle hasznos és kevésbé hasznos információknak leszel kis gazdája, melyeket a periódus végén a kollegákkal (vagy azzal, akivel a történet szerint épp együtt mesterkedsz) feldolgoztok. Ez úgy néz ki, hogy feltesznek három kérdést, te pedig a jegyzeteidből kiválasztod a szerinted oda illő választ.

Miként működik ez egy akciójáték adalékaként? Működik, szó se róla, ámbár szerénytelen véleményem szerint ezek a session-ök jóval hosszabbak, mint amilyennek kellene lenniük. Néhol kifejezetten úgy éreztem, hogy a program húzza az időt: a sztori szempontjából nem kaptam semmi olyan pluszt, ami nélkül ne tudtam volna élni, ellenben már rég mentem volna tovább kimérát kaszabolni. Mert hogy kimérát kaszabolni jó.

Azért nem jó érzés, amikor lánccal kAsztrálnak...

Mert ne legyen a nevem koszorú, akarom mondani Platinum Games, ha a kaszabolás nem jó. De szerencsére erről szó se nincs: amennyire kis egyszerűcske, egydimenziós csihi-puhinak indul az első harc, annyira intenzíven és sokszínűen bontakozik ki idővel, amint megkaptuk az első legion-t. Első látásra úgy tűnhet, hogy egyszerre irányítani a karaktered és a legion-t bonyodalmas folyamat, de meg kell nyugtassalak: annyira a tenyeredbe simul a láncnak öltözött kantár, mintha egész életedben mást se csináltál volna. Karaktered háromféleképp indíthat offenzívát: gyors támadás kis sebzéssel, lassú támadás nagy sebzéssel és távolsági támadás (ilyenkor konkrétan pisztollyá változik a szolgálati X-baton-od) - ehhez hozzájön a többféle legion többféle harci stílusa, ami testre szabható, expandálható és persze mindenki fejleszthető = elég sokféleképp fogsz tudni harcolni, na.

Hoppá! Innovált kutyák!

Azért azt hozzá kell tennem, hogy alkottak Platinum-ék ennél már jobbat is. Akármennyire kézreálló és sokszínű a harc, a Bayonetta avagy a Wonderful 101 azért egy erős szinttel feljebb van. Ennek két oka van: egyfelől a kimérák rusnya teremtések szegények, igénylik is a pofont emiatt, de közelről sem annyira erős a dizájn, hogy bármelyikük igazán megmaradjon az emlékezetedben. Olyan egyformán ocsmányak. Másfelől pedig, sajnos esetünkben a legnagyobb kiméra a kaméra: néha olyan lehetetlen helyzetekbe tud állni az operatőr - heves ütközetek kellős közepén, naná - hogy semmit se látsz. Ez pedig kérlek baj. És ha már a bajoknál tartunk: az asztrál síkon (mert hogy itt is gyakran fogsz járni) van néhány platformer rész, ami a legion-öd chain jump képességével próbálsz majd abszolválni. Ne húzd fel magad, de itt többször fogsz önhibádon kívül a szakadékba pottyanni, mindenféle tereptárgyakban elakadva.

Nem beszéltem még a körítésről, pedig pedig pedig… pedig illene, mert igencsak rendben van. A művészeti dizájn különösen. Ahogy beteszed a lábad az asztrál síkra, az valami igazán rendkívüli, de a többi helyszín is igazán gondosan megálmodott, a már említett nyolcvanas évek túlszaturált, kissé cyberpunk-ba hajló stílusjegyeinek nyomvonalán. A zenék pedig elképesztően jók, tökéletesen illenek a fent említett vizuál alá. Hallgasd csak:

Az Astral Chain egy igazán különleges, ínyenc falat, mind megjelenésében, mind a zsáner megközelítésében. Egy olyan kompozíció, amely - amennyiben kompatibilis vagy a fent bemutatott tulajdonságokkal - megérdemli a figyelmet. Bár nem érzem azt, hogy egy Bayonetta szintű klasszikussal van dolgunk - és az előtérbe helyezett kalandelemek okán esélyes, hogy nem is fogod olyan sokszor újrajátszani - amennyiben valami friss és szokatlan, de mégis minőségi szórakozásra vágysz, ez egy jó lehetőség, hogy jóllakasd a Switch-edet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

25 perce

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

16 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==