[Teszt] Awaken: Astral Blade

Awaken: Astral Blade

GhzSzabó Ákos2024.11.24. 22:00

Évek óta abban a hitben éltem, hogy a metrodivania stílusban egyszerűen nem lehet mellényúlni, hiszen annyi eszköz áll a készítők rendelkezésére, hogy szinte biztosan garantált a siker. Elég egy közepesen érdekes sztori, egy jól működő harcrendszer és majd az embert viszi is magával a lendület, hogy folyamatosan fejlődjön és fedezze fel a világot. Nos az ember ugye holtig tanul, így most először fordult elő az, hogy nem tudok egy ilyen stílusú játékot nyugodt szívvel bárkinek is ajánlani.

A probléma sajnos sok összetevős, nem nagyon tudok egyetlen dolgot is kiemelni, sőt, első ránézésre minden a helyén van. Tetszetős grafika, szimpatikus főhős, a trailer alapján látványos harcok, és szinte az egész képernyőt beterítő Boss harcok várják a gyanútlan játékosokat. Mondhatnánk, hogy minden kategóriát kipipáltak a fejlesztők, ami ettől a zsánertől megszokott. Viszont pár óra játék után jön az a furcsa és számomra eléggé szokatlan érzés, hogy egyáltalán nem élvezem a világ felfedezését, az újabb dolgok és képességek is túl ritkán jönnek és általában akkor is nagyon kevés hatással vannak a játékmenetre. A történet maga sem képes magával ragadni, mert annyi mindent érintenek már az első két órában is, hogy komoly koncentrációt igényel, hogy nyomon tudjuk követni pláne úgy, hogy mindent szinte csak szövegesen és párbeszédek útján tudunk meg.

Nincsenek komolyabb átvezetők vagy bármi, ami egy kicsit is feldobná a dolgokat. A főhősünk Tania, egy úgynevezett bionikus hölgyemény, aki ennek köszönhetően képes emberfeletti dolgokat véghezvinni, azt a megbízást kapta, hogy derítse ki mi történik a Horace szigeteken, ahol az úgynevezett (az egész világot átölelő) Karpas energia elszabadult és vérszomjas mutánsokká változtatja az élővilágot. Maga a helyszín amúgy nem lenne rossz csak jó pár óra játék után is fájdalmasan nem változatos. Amit egy 30 éves Super Metroidnak még csak-csak megbocsát az ember, de manapság az már nem elég, hogy megváltoztatjuk egy pálya rész bevilágítását, illetve a dzsungel helyett romok között ugrálgatunk. Maga a világ is lehetne egy kicsit nyitottabb vagy szabadabb, bár ez a lineárisabb pályavezetés nem minden esetben tekinthető negatívumnak. Kár érte, mivel ettől függetlenül vizuálisan teljesen rendben van a látvány, csak egyszerűen felejthető, pedig aki sokat játszott a Bloodstained-del azért felfedez majd hasonlóságokat.

Ami sajnos a hasonló játékok másik alapkövére, a harcra is igaz. Megértem a döntést, hogy a közelharcra fókuszáltak, minimális távolsági megoldásokkal, viszont ennek azaz ára, hogy minden mozdulatnak, blokknak, parrynak tökéletesnek kéne lennie. Ami itt sajnos nem igaz. A legjobb kifejezés talán az rá, hogy hektikus. Néha ugyanabból a távolságból megvan a találat, később meg már nem. Ez pláne a boss harcoknál rendkívűl frusztráló, hiszen ott pár mozdulaton múlhat az egész. Igaz ez sajnos a pályán kívüli mozgásra is, főleg az ugrálásra ahol nem tudtam eldönteni, hogy a pontatlanság a fájdalmas, vagy az animációk hiányossága. Amelyek úgy általánosságban is furák egy kicsit. Valahogy nem elég folyamatosak. Lehet, hogy a hasonszőrű címek elkényeztettek már minket vagy csak a sajátos vizuális stílusnak köszönhető a dolog. Ahogy a játék többi része, ez is inkább csak frusztráló.

Hogy is szoktuk régen mondani, "lelkes iparosmunka"? Nos, valami ilyesmi az Awaken is: látszik, hogy nem vették félvállról a dolgot, viszont az is, hogy nem minden esetben tudták, hogy mit is akarnak csinálni. Vagy a játék bizonyos elemeire egyszerűen nem fordítottak elegendő időt. Az Awaken: Astral Blade amúgy Playstation exkluzív és a Sony 11 játékból álló, China Hero Project kezdeményezésének egyik darabja. Bízzunk benne, hogy a többi játék azért ennél jobban fog sikerülni. Várjátok meg azokat, az Awaken: Astral Blade-del pedig csak abban az esetben tegyetek egy próbát, ha semmi mással nem tudtok már játszani, vagy a műfajt nagykanállal habzsoljátok.

PLATFORM PlayStation 5, PC| KIADÓ ESDigital Games | FEJLESZTŐ Dark Pigeon Games MEGJELENÉS 2024. október 22. ÁR 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Death Stranding 2: On the Beach

Olyat csak a legritkább esetben láthatunk, hogy egy nagyszabású AAA produkció minden ízében excentrikus kiállást, illetve kontroll nélküli, karakteres szerzői víziókat engedhessen meg magának. De vizsgáljuk meg közelebbről, hogy Kodzsima Hideo a széles közönség számára is befogadhatóbb élményt álmodott-e meg. TESZT!

1 napja
6

Csendes zárás - ez történt pénteken

Benne: FromSoftware, Dreams of Another, PixelJunk Eden 2, Infamous, Inazuma Eleven: Victory Road.

1 napja

Itt minden a halálról szól – East of West, Fekete Orchidea és Lucifer

East of West, Fekete Orchidea és Lucifer a házban! A Fumax kiadványai közül szemezgettünk.

2 napja
6

Adaptációk és megjelenési dátumok - ez történt csütörtökön

Benne: Mortal Kombat II, Agatha Christie – Death on the Nile, Void Crew, Lollipop Chainsaw, Loaders, Echoes of the End, Assassin's Creed.

2 napja
4

The Drifter – Pokoli vándorút

A The Drifter egy klasszikus point and click kalandjáték, ami a horror és a thriller elemeit vegyíti egymással elég magabiztosan.

3 napja
1

EA Sports FC 26 bejelentés, Zelda-film fejlemények – ez történt szerdán

Továbbá: Cyberpunk 2077, Dead Take, Sudden Strike 5, Danger Mouse, Sonic Racing: CrossWorlds

3 napja
5

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Két gigászi klasszikus tér vissza a THPS 3+4 kiadványban, amelyeket nem hogy megunni nem lehet, de csak fokozzák a Tony Hawk iránti étvágyunkat. Lássuk, mit tud felmutatni a két legendás rész remake-je!

4 napja
18

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

4 napja
7

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

5 napja
4

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

5 napja
7

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

5 napja

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

6 napja
2

Heti megjelenések

6 napja
9

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

8 napja
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

9 napja
10

Ghost of Yōtei bemutató - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Heartworm, Wild Hearts S, Flame Keeper.

9 napja
25

PlayStation Game Catalog: júliusi érkezők

Cyberpunk 2077, Banishers: Ghosts of New Eden és New World: Aeternum. Többek között ezek a címek várják a szolgáltatás előfizetőit.

2025.07.10.
16

S.T.A.L.K.E.R. 2 PS-en, búcsúzik a Steel Hunters - ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Subnautica 2.

2025.07.10.
7

Új The Last of Us Part II Remastered játékmód, Ghost of Yotei a SoP-ben – ez történt kedden

Továbbá: Endzone 2, Time Flies, SOMA, MAJJAM.

2025.07.09.
12

Symphonia: elhúzza a nótád

Nemrég került be a Game Pass kínálatába a Symphonia, amely jó apropót adott arra, hogy ránézzünk a tavalyi dömping időszakban debütált művészi indie játékra. Precíziós ugrabugra, kézzel rajzolt látvány, csodálatos zenei háttér és muzikalitás - ez a Symphonia.

2025.07.08.
3