[Teszt] Awaken: Astral Blade

Awaken: Astral Blade

GhzSzabó Ákos2024.11.24. 22:00

Évek óta abban a hitben éltem, hogy a metrodivania stílusban egyszerűen nem lehet mellényúlni, hiszen annyi eszköz áll a készítők rendelkezésére, hogy szinte biztosan garantált a siker. Elég egy közepesen érdekes sztori, egy jól működő harcrendszer és majd az embert viszi is magával a lendület, hogy folyamatosan fejlődjön és fedezze fel a világot. Nos az ember ugye holtig tanul, így most először fordult elő az, hogy nem tudok egy ilyen stílusú játékot nyugodt szívvel bárkinek is ajánlani.

A probléma sajnos sok összetevős, nem nagyon tudok egyetlen dolgot is kiemelni, sőt, első ránézésre minden a helyén van. Tetszetős grafika, szimpatikus főhős, a trailer alapján látványos harcok, és szinte az egész képernyőt beterítő Boss harcok várják a gyanútlan játékosokat. Mondhatnánk, hogy minden kategóriát kipipáltak a fejlesztők, ami ettől a zsánertől megszokott. Viszont pár óra játék után jön az a furcsa és számomra eléggé szokatlan érzés, hogy egyáltalán nem élvezem a világ felfedezését, az újabb dolgok és képességek is túl ritkán jönnek és általában akkor is nagyon kevés hatással vannak a játékmenetre. A történet maga sem képes magával ragadni, mert annyi mindent érintenek már az első két órában is, hogy komoly koncentrációt igényel, hogy nyomon tudjuk követni pláne úgy, hogy mindent szinte csak szövegesen és párbeszédek útján tudunk meg.

Nincsenek komolyabb átvezetők vagy bármi, ami egy kicsit is feldobná a dolgokat. A főhősünk Tania, egy úgynevezett bionikus hölgyemény, aki ennek köszönhetően képes emberfeletti dolgokat véghezvinni, azt a megbízást kapta, hogy derítse ki mi történik a Horace szigeteken, ahol az úgynevezett (az egész világot átölelő) Karpas energia elszabadult és vérszomjas mutánsokká változtatja az élővilágot. Maga a helyszín amúgy nem lenne rossz csak jó pár óra játék után is fájdalmasan nem változatos. Amit egy 30 éves Super Metroidnak még csak-csak megbocsát az ember, de manapság az már nem elég, hogy megváltoztatjuk egy pálya rész bevilágítását, illetve a dzsungel helyett romok között ugrálgatunk. Maga a világ is lehetne egy kicsit nyitottabb vagy szabadabb, bár ez a lineárisabb pályavezetés nem minden esetben tekinthető negatívumnak. Kár érte, mivel ettől függetlenül vizuálisan teljesen rendben van a látvány, csak egyszerűen felejthető, pedig aki sokat játszott a Bloodstained-del azért felfedez majd hasonlóságokat.

Ami sajnos a hasonló játékok másik alapkövére, a harcra is igaz. Megértem a döntést, hogy a közelharcra fókuszáltak, minimális távolsági megoldásokkal, viszont ennek azaz ára, hogy minden mozdulatnak, blokknak, parrynak tökéletesnek kéne lennie. Ami itt sajnos nem igaz. A legjobb kifejezés talán az rá, hogy hektikus. Néha ugyanabból a távolságból megvan a találat, később meg már nem. Ez pláne a boss harcoknál rendkívűl frusztráló, hiszen ott pár mozdulaton múlhat az egész. Igaz ez sajnos a pályán kívüli mozgásra is, főleg az ugrálásra ahol nem tudtam eldönteni, hogy a pontatlanság a fájdalmas, vagy az animációk hiányossága. Amelyek úgy általánosságban is furák egy kicsit. Valahogy nem elég folyamatosak. Lehet, hogy a hasonszőrű címek elkényeztettek már minket vagy csak a sajátos vizuális stílusnak köszönhető a dolog. Ahogy a játék többi része, ez is inkább csak frusztráló.

Hogy is szoktuk régen mondani, "lelkes iparosmunka"? Nos, valami ilyesmi az Awaken is: látszik, hogy nem vették félvállról a dolgot, viszont az is, hogy nem minden esetben tudták, hogy mit is akarnak csinálni. Vagy a játék bizonyos elemeire egyszerűen nem fordítottak elegendő időt. Az Awaken: Astral Blade amúgy Playstation exkluzív és a Sony 11 játékból álló, China Hero Project kezdeményezésének egyik darabja. Bízzunk benne, hogy a többi játék azért ennél jobban fog sikerülni. Várjátok meg azokat, az Awaken: Astral Blade-del pedig csak abban az esetben tegyetek egy próbát, ha semmi mással nem tudtok már játszani, vagy a műfajt nagykanállal habzsoljátok.

PLATFORM PlayStation 5, PC| KIADÓ ESDigital Games | FEJLESZTŐ Dark Pigeon Games MEGJELENÉS 2024. október 22. ÁR 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
Zargul
Zargul2024.11.26 08:34:07#1zpl8

Olvastam már egy jópárról amik Nintendo platofrmon kívül is elérhetőek, a Ghost Songot kipróbáltam mint az egyik legjobbnak kikiáltott alternatívát, de a Super Metroidhoz egyszerűen semmi nem ér fel.

mcmacko mcmacko2024.11.25 22:30:23
mcmacko
mcmacko2024.11.25 22:30:23#1zpku

Tökéletesre csiszolt mechanikák? Hangulat? Építkezés?

Zargul Zargul2024.11.25 18:02:56
Zargul
Zargul2024.11.25 18:02:56#1zpke

Mit tudnak a Metroidok amit egyik kihívoja sem?

Little Nightmares III – visszatérő gyermeki (rém)álmok

A világ elképesztően sötét hely. Aprócska cipellőink erőtlen kopogása, balsorsú társunk gyámoltalan suttogása szinte teljesen elenyésznek a felnőttek birodalmának penetráns atmoszférájában. A Tarsier után szabadon most a Supermassive kezében volt feladat, hogy trilógiává érjen a Little Nightmares, lássuk milyen lett a harmadik epizód.

9 órája

A titokzatos Nintendo rövidfilm – ez történt kedden

Továbbá: Starseeker, Vampire Survivors, Ion Fury, PowerWash Simulator 2, Metaphor: ReFantazio.

16 órája
2

PXN P5 8K - villámgyors gamepad, pénztárcabarát formában

A PXN-ről a Gamer365 hasábjain nem sok információt olvashattatok eddig, ám a P5 8K kontrollerük kapcsán úgy éreztük, tollat kell ragadnunk. Lássuk, milyen is valójában a bíboresőt idéző „nyolckás" csoda.

1 napja
7

Bővül az Assassin's Creed Mirage, bezár a The Outsiders – ez történt hétfőn

Továbbá: Blackwood, Broken Sword: The Smoking Mirror – Reforged, 2XKO, Marathon.

1 napja
8

Heti megjelenések

2 napja
12

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

A japán művészetet idéző látványvilág, hagyományos fantasy vonallal és némi roguelite játékmechanikával megspékelve – ami papíron és összevágott trailereken kimondottan izgalmas, az nem biztos, hogy hosszabb távon is szórakoztató. Tesztlaborban a Brownies RPG-je.

3 napja
3

Minimális mozzanatok - ez történt pénteken

Benne: skate., Blood West, Scurge: Hive.

4 napja

Donkey Kong Bananza - DK Island & Emerald Rush DLC

Miután Donkey Kong felfalta az összes banánt és Pauline elénekelte az összes dalt, nincs más hátra, mint visszatérni a gyökerekhez: irány DK Island! És egy elbűvölő ráadás.

5 napja
6

Dungeons & Dragons bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked, Dragon Ball: Sparking! Zero, Pokémon Legends: Z-A, Project Baxter, Crashout Crew.

5 napja
1

Agatha Christie: Death on the Nile

A kalandjáték műfajának van egy stabil rajongóbázisa, akikre birodalmat ugyan nem lehet építeni, de pontosan kiszámított üzleti sikert talán igen. A Death on the Nile is ennek a társaságnak szól, Poirot főszereplésével. Lássuk a bajszot!

6 napja
12

Sonic Racing: CrossWorlds

Hogy valaha képes volt-e legyőzni Sonic a nagy riválisát, Mario-t? Erre egyértelmű a válasz, de talán sosem került még olyan közel ehhez a tetthez, mint most, a Sonic Racing CrossWorlds kapcsán. Teszteltük a SEGA kartjátékát!

6 napja
12

Átszervez a Ubisoft - ez történt szerdán

Továbbá: Maid of Sker VR, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Marvel Cosmic Invasion, Hellreaper, Rock Band 4.

6 napja
2

Teljesen átalakult az Xbox Game Pass

A mai naptól Essential, Premium és Ultimate előfizetéseket kínál a Microsoft. Tartalombővülés. Áremelés. Mutatjuk mi változott!

7 napja
62

Alien: Rogue Incursion - Evolved Edition

Az űrben senki nem látja a VR-szemüveged, az Alien: Rogue Incursion Evolved Edition pedig ebből a virtuális világból érkezett. De hogy milyen a VR-játék VR nélkül? Erre a kérdésre már kaptunk ilyen-olyan válaszokat, a Rogue Incursion pedig a jó irányba billenti a mérleg nyelvét. Teszt!

7 napja
2

Demók és borzongás – ez történt kedden

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Hazard Levels, Psycho Dead, Godbreakers, Cairn, PowerWash Simulator 2.

7 napja
4

Borderlands 4

Őrület, pusztítás, sci-fi Mad Max, több milliárd fegyver, felfedezésre váró világok és Vaultok, Hunterek és áldozatok, vér, repülő szörnyek és végtagok. Berobbant a Borderlands következő ámokfutása: Pandora már a múlté, most irány Kairos! Győzzük le a gonoszokat, és ne felejtsünk el közben folyamatosan vigyorogni. Teszteltük a Borderlands 4-et!

8 napja
9

Electronic Arts felvásárlás, Silent Hill f sikerek – ez történt hétfőn

Továbbá: PlayStation: The First 30 Years, Fading Echo, Terminator 2D: NO FATE, Pax Dei, Nintendo Singapore.

8 napja
29

Heti megjelenések

9 napja
12

Moros Protocol

Egy elhagyatott űrhajó, csúszó-mászókkal és szörnyszülöttekkel fertőzött fedélzetek, rougelite alapmechanikára épített brutális és taktikus lövöldözés, valamint bőkezűen mért pixelek - csak hogy a 90-es évek gyermekei is otthonosan érezzék magukat. Ha téged is felcsigáz egy múltidézésben sem fukarkodó sci-fi horror, tarts velünk és nézzük meg alaposabban, hogy mit is kínál a Pixel Reign belsőnézetes akciójátéka.

2025.09.28.
4

Daemon X Machina: Titanic Scion - J-Pop démonvadászok

Az eredetileg Switch-exkluzív Daemon X Machina 2019-ben igyekezett betölteni az Armored Core által hagyott űrt, amely a küldetésalapú mech-akciójátékok etalonja. Bár nem volt hibátlan, a játékmenete élvezetes akciót kínált. Azóta a FromSoftware előállt a Armored Core VI-tal, amely új szintre emelte a műfajt, és magasra emelte a lécet a stílusban. Jogosan merül fel a kérdés: a folytatás, a Titanic Scion képes volt-e túlszárnyalni mesterét?

2025.09.27.
5

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.