[Teszt] Kinect Rush

Kinect Rush

mcmackoGéczy Attila2012.05.01. 18:20

Kinect és Disney - a kombináció egyszer már megmutatta a benne rejlő lehetőségeket. Microsofték újra fejest ugranak az álomgyár egyik sikertörténetébe, ám ezúttal nem Disneylandbe, hanem egy képzeletbeli Pixar-parkba invitálják az ifjabb lelkületű Kinect játékosokat. Hogyan kerül egymás mellé Villám McQueen, Lecsó és a többiek? Úgy, hogy a park különböző állomásain az egyes Pixar sikerfilmek jellegzetes momentumait élhetjük át, persze mindegyiket a játék sajátos keretei között.

Rush - azaz hajszolás, rohanás, rohamozás. A Kinect: Rush erre a központi motívumra építi fel a játékmechanikáját. Pontosabban a program hátulnézetes platformer stílusba bújtatva próbál meg valami újat, valami izgalmasat alkotni a mozgásérzékelős felhozatalban. A Crash Bandicoot vonalat Asoboéknak jól sikerül vegyíteni egy kis felfedezgetéssel, a “rusholás” meg gyakorlatilag ott jön a képbe, hogy a játékban mindig valamit üldözünk, űzünk, hajtunk, kergetünk - nyolcvan százalékban lábon, a maradék húsz százaléknyi időben pedig négy keréken. (A matekolásból leszámítva persze azokat a részeket, amikor karaktereink egyébként is repülőbe pattannak, vagy épp a magasból zuhannak lefelé).

A felvonultatott mesék (Le’csó, Verdák, Fel!, A Hihetetlen család és a Toy Story) játszható formába öntése gyakorlatilag a Pixar-parkban lófráló gyerkőcök képzelgéséből ölt alakot, minden franchise-hoz összesen 3 fő pályát kínálva. A szintek gyakorlatilag 4-5 perc hosszúak, de a nettó játékidő soványka sommájától (körülbelül másfél óra) nagyon megijedni sem kell. A pályák meglepően sok bónusszal, titokkal és másodlagos feladatokkal vannak felvértezve, a magasabb értékelésekért pedig izzadásig kell küzdeni, és agilisan be kell tanulni a szintek trükkös részeit. A többszöri végigjátszás folyamatosan újabb és újabb bónuszokat nyit meg (mint egy perk-rendszer), így egy-egy pálya esetében akár a 4-5 újrázás is adott lehet. Így már azért látható, hogy a Kinect Rush mégsem bukik óriásit a tartalmi részen. Kisebb probléma persze lehet a változatossággal, hiszen az alap játékmechanika a Verdák vezetős szakaszait leszámítva szinte végig ugyanaz a futós, ugrálós lótás-futás, ám a pályák java így is annyira mozgalmas, hogy az embernek kedve támad újra-újra próbálkozni, már csak az intenzív élmények miatt is.

A Kinect játékok egyik rákfenéje a nyögvenyelős irányítás. A Rushnak sikerült elkerülnie az irányíthatatlan mozgásérzékelős címek zsákutcáját, sőt, a felvonultatott repertoárt a maga nemében szinte mindig hibátlanul követi a játék, mi magunk pedig egyre nagyobb érzéssel (és egyre nagyobb lihegéssel) hajszolhatjuk kis karakterünket a képernyőn. A főmenüben történő karakterscannelés mondjuk tud bakizni (esti órákban, közepes lámpafénynél egy kis fekete lurkó lett a cikkíró virtuális mása), de talán ez volt a legnagyobb kérdőjel, ami a Kinectes funkcionalitással kapcsolatban felmerült bennünk.

Pixaréktól volt mit örökölni a látványvilág tekintetében, a fejlesztők pedig felnőttek a feladathoz: a Kinect Rush talán az egyik legszebb, legletisztultabb és legízlésesebb látványvilágú gyerekjáték, ami a konzolon valaha is megjelent. Egyes részeknél szinte a filmekben érezhetjük magunkat, az átvezetők pedig elhitetik velünk, hogy akár ezen a vizuális színvonalon is képesek lennénk kilencven percet ülni egy-egy Pixar mese előtt. Egy szó, mint száz: a gyerkőcök garantáltan odalesznek a játék vizualitásáért.

És persze nem csak a külsőségekért, hiszen a Kinect Rush egy alaposan átgondolt, korrekt gyerekjáték, amely idővel olyan rétegeket is felfed, amire az elején nem is gondolnánk. A játékmenetéből fakadóan néha képes monotonná válni, és hát nyilván mi is jobban örültünk volna talán még ugyanennyi pályának (vagy a kimaradt Pixar-klasszikusoknak)... Persze a biznisz világa nem csak móka és kacagás: valami alapanyagot hagyni kell majd a Kinect Rush 2 számára is.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 órája

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

11 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

3 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

4 napja
13

Heti megjelenések

5 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

8 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

9 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==