Cipher Complex

liquidSomosi László2006.11.30. 12:15

Az Edge of Reality ugrani készül: a fejlesztőstúdió eddig leginkább a licenszelt alapokra építő, elsősorban a fiatalabb korosztályt megcélzó játékairól volt ismert (Shark Tale, Over the Hedge), most azonban komolyabb vizekre eveznek. A Cipher Complex a lopakodós akciójátékok műfaját kívánja új elnemekkel gazdagítani.

A történet: a sztori a közelmúlt valós történelmi eseményeire alapoz, és persze csavar rajtuk egy nagyot. Főhősünk, John Sullivan (kódnév: “Cipher”) az amerikai nemzetbiztonsági hivatal katonájából vedlik át terrorista- és atomfegyver vadásszá. Cipher első bevetése kapásból rosszul sül el: a 2003-as invázió előestéjén, Irak északi régiójában a nagy atomfegyver-kutatás kellős közepén egy Anakov nevezetű fegyverkereskedő jól elárulja, és golyót röpít a fejébe. Cipher élve megússza az incidenst, kómába esik, és csak évek múltán ébred fel - a sereg közben kísérletezik egyet vele, újradrótozzák és felturbózzák a idegrendszerét. Az ébredés után (most már kvázi szuperkatonaként) emberünk nem vesztegeti az idejét - ismét a 2003-ben elveszett atomfegyver nyomába veti magát, ami valahogy átvándorolt egy kis szibériai szigetre. A küldetés most sem problémamentes, a Cipher osztagának gépét lelövik, és csak neki sikerül egy darabban a szigetre vergődnie...

A játékmenet: miben nyújt újat a Cipher Complex? A lopakodás itt nem azt szolgálja, hogy konfliktusok nélkül, a harcok kikerülésével juss el a célpontodig - pont ellenkezőleg, Cipher az árnyékokat a meglepetésszerű támadásokra használja. Itt kerül képbe a felturbózott idegrendszer: a játékos a Cipherben falhalmozott adrenalin mennyiséggel gazdálkodik, ezek jelentik a különféle speciális mozgások és képességek alapjait. Az adrenalin által meghajtott harcok éppen ezért villámgyorsak, és jó brutálisak: olyasmit tessék elképzelni, mint Nightcrawler támadása az X-Men 2 elején a Fehér Házban. Cipher akár fél tucat ellenféllel is fel tudja venni egyszerre a harcot, méghozzá úgy, hogy szerencsés esetben az utolsó kivégzett ellenfél már nem éli meg, hogy az elsőnek megtámadott őr teste földet érjen...

Az adrenalint nem csak harcra lehet használni, a lopakodás esetén is jól jön: megfelelő mennyiséggel a háta mögött Cipher gyorsan és észrevétlenül suhan az árnyékok között. A játék egyik alapkövét éppen ezért a hősünk rendelkezésére álló adrenalin menedzselése jelenti: döntened kell, hogy inkább az osonkodásra, vagy a harcra használod. Az adrenlin kétféle módon tölthető újra: vagy sorban nyomod a kivégzéseket (látványosabba megoldás), vagy injekciókat nyomsz be magadnak (békésebb megoldás).

Mi van, ha kifogysz az adrenalinból? Akkor jönnek az egyéb eszközök, jelesül a közelharc (kombókba fűzhető támadások), vagy a lőfegyverek - ezekből is többféle lesz, a fejlesztők azonban pár megszokott alapfegyveren (gépfegyver, shotgun...) kívül még nem nagyon akarják elárulni, hogy pontosan mik.

Az Edge of Reality magán a lopakodáson is hegeszteni próbál: radar nincs, a képernyőn (azaz: magán a játéktéren) vörössel jelölik a távolban kolbászoló ellenfeleket. A rejtettséged mértékét egy kijelző mutatja: ez az MGS3 álca-rendszerének, és a Splinter Cell “fénykijelzőjének” ügyes házasítása - mindig azt mutatja, hogy az érzékelési távolságban tanyázó őrök mennyire vesznek / vehetnek észre. Apropó őrök: a csapat kifinomult, a megváltozott körülményekre aktívan reagáló ellenfeleket, vagyis “okos” mesterséges intelligenciát ígér. Első képek a galériában, az IGN a fejlesztőkkel készült interjúja (a végén pármásodperces ingame jelenet) itt tekinthető meg.

Célplatformok: Playstation 3 és Xbox 360, tervezett megjelenés valamikor 2007-ben.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

17 órája

Heti megjelenések

21 órája
12

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

1 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

2 napja
9

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

2 napja
1

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

3 napja
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

3 napja
28

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

3 napja
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

4 napja
10

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

4 napja
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

5 napja
6

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

5 napja
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

6 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

6 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

7 napja
35

Heti megjelenések

7 napja
16

Gears of War: Reloaded

Közel húsz évvel az eredeti játék megjelenése után befutott a Gears of War: Reloaded, mely többek közt PS5-re is átköltözteti az Xbox legendás IP-jét.

8 napja
20

Wildgate

Nem olyan rég futottunk már pár kört a Wildgate online akciózásával, ám mostanra érett be a tapasztalatunk, hogy bővebb tesztet is közöljünk!

9 napja
2

Megjelenési naptár megtöltve – ez történt pénteken

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Yooka-Replaylee, The Exit 8, Lost Eidolons: Veil of the Witch, Call of the Sea, Bloodthief, Angry Video Game Nerd 8-Bit.

9 napja
2

Frissítések egymás hegyén-hátán – ez történt csütörtökön

Benne: Atomfall, Fling to the Finish, Warhammer 40,000: Space Marine 2, Elden Ring Nightreign, The Lonesome Guild, Lost Soul Aside, Sworn.

2025.08.29.