Suda 51 interjú

dragCsető Zsolt2006.10.24. 17:50

A tavalyi évben egyedi kinézetének, játékmenetének és történetének köszönhetően szép kis port kavart a Capcom által kiadott killer7 - a Game Informer stábja nemrég a játék dizájnerével és megálmodójával, Goichi Suda-val (vagy ahogy jobban ismerjük: Suda 51) beszélgetett egy interjú keretein belül, az elsődleges téma pedig mi más lehetett volna, mint az eddig csak egy parádés trailer formájában bemutatkozó új Nintendo Wii project, a Heroes. Lássuk a csevej fontosabb momentumait.

Elsőként a killer7 került szóba: Suda - bár nem volt teljesen megelégedve a végtermékkel - nagyon örült, hogy rövid szakmabeli pályafutása ellenére is ennyit beszéltek a játékáról, főleg az USA-ban és Európában, éppen ezért döntött úgy, hogy belekezd egy újabb, szintén a nyugati ízléshez közelebb álló produkció kiötlésébe, ez lett ugyebár a Heroes.

Végre elhangzottak konkrétumok is a játékról. A "főhős" szerepében Travis Touchdown-t találjuk, aki egy hivatásos gyilkos (ezért az idézőjel), a sztori pedig egy különös társulat körül forog, amely rangsorolja az ezen mesterséget űző embereket - Travis a tizedik helyen áll, egyetlen célja pedig az, hogy ő váljon az első számú gyilkossá. A képi világ láthatóan igencsak közel áll a Kovács család kalandjaiban látottakhoz, ám Suda azt állítja, némileg más külcsínyre kell számítanunk a Heroes esetében. Maga a játék third person perspektívából lesz végigkövethető, és természetesen a Wii kontrollerét is kihasználja: mozogni az analóg karral tudunk, a különböző mozdulatokat pedig magával a Wiimote-tal csalhatjuk majd elő - a killer7 féle "sínes" rendszer tehát úgy tűnik, ezúttal nem kap helyet a játékban. A már fentebb említett trailerben Travis egy lézerkarddal vette fel a harcot ellenfelével, nem véletlenül: ez lesz hősünk állandó, és egyetlen fegyvere, tehát masszív párbajokra kell számítanunk az egész játék folyamán. A stuff persze nem csupán ezekből a boss-összecsapásokból fog állni: a cselekmény helyszíne egy kis városka az Államok keleti partján, Santa Destroy, ahol szabadon mászkálhatunk majd, és a fő küldetések mellett számos mellékszál is elérhető lesz.

A harccal kapcsolatban szóba került a rivális Red Steel (ami egyébként elnyerte Suda úr tetszését,szerinte jól kihasználja a konzol irányítójában rejlő potenciált), ám a dizájner azt állítja, hogy a Heroes más lesz, mint az Ubisoft hasonló játéka - jelenleg ezt nehéz elmagyarázni, úgyhogy kénytelenek leszünk megvárni a játszható verziót, ami valamikor a jövő év folyamán, legkésőbb a Tokyo Game Show-n lesz kipróbálható, de akár a GDC-re vagy az E3-ra is elkészülhet az első demó, mondta.

Kiderült még az is, hogy egy másik, egyelőre titokban tartott fejlesztésük is van Wii-re, és a killer7 franchise-ot sem tartja befejezettnek - Suda azt mondja, ez sokkal inkább a Capcom kezében van, mint az övében. Szó esett emellett azon pletykáról is, mely szerint a dizájner egy közös játék készítését tervezi Hideo Kojima-val. Az MGS atyjának istenítése, és a kettejük közötti jó kapcsolat méltatásával Suda ügyesen kitért a válasz alól, csupán annyit mondott, hogy ha ők ketten belefognának valamibe, abból valami nagyon érdekes sülne ki - ezzel sokan azt hiszem nem is szállnának vitába.

A Grasshopper Manufacture ígéretes játékára sajnos még várnunk kell egy keveset: a megjelenés 2007 végére van belőve. Várjuk, nagyon.

(Ha esetleg valaki lemaradt volna a trailerről, most bepótolhatja, .)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

1 napja

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

1 napja
6

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

2 napja
3

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

2 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

3 napja
5

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

3 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

3 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

4 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

4 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

4 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

4 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

5 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

5 napja
5

Heti megjelenések

6 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

6 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

6 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

7 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

8 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

9 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

9 napja
12