A tavalyi évben egyedi kinézetének, játékmenetének és történetének köszönhetően szép kis port kavart a Capcom által kiadott killer7 - a Game Informer stábja nemrég a játék dizájnerével és megálmodójával, Goichi Suda-val (vagy ahogy jobban ismerjük: Suda 51) beszélgetett egy interjú keretein belül, az elsődleges téma pedig mi más lehetett volna, mint az eddig csak egy parádés trailer formájában bemutatkozó új Nintendo Wii project, a Heroes. Lássuk a csevej fontosabb momentumait.
Elsőként a killer7 került szóba: Suda - bár nem volt teljesen megelégedve a végtermékkel - nagyon örült, hogy rövid szakmabeli pályafutása ellenére is ennyit beszéltek a játékáról, főleg az USA-ban és Európában, éppen ezért döntött úgy, hogy belekezd egy újabb, szintén a nyugati ízléshez közelebb álló produkció kiötlésébe, ez lett ugyebár a Heroes.
Végre elhangzottak konkrétumok is a játékról. A "főhős" szerepében Travis Touchdown-t találjuk, aki egy hivatásos gyilkos (ezért az idézőjel), a sztori pedig egy különös társulat körül forog, amely rangsorolja az ezen mesterséget űző embereket - Travis a tizedik helyen áll, egyetlen célja pedig az, hogy ő váljon az első számú gyilkossá. A képi világ láthatóan igencsak közel áll a Kovács család kalandjaiban látottakhoz, ám Suda azt állítja, némileg más külcsínyre kell számítanunk a Heroes esetében. Maga a játék third person perspektívából lesz végigkövethető, és természetesen a Wii kontrollerét is kihasználja: mozogni az analóg karral tudunk, a különböző mozdulatokat pedig magával a Wiimote-tal csalhatjuk majd elő - a killer7 féle "sínes" rendszer tehát úgy tűnik, ezúttal nem kap helyet a játékban. A már fentebb említett trailerben Travis egy lézerkarddal vette fel a harcot ellenfelével, nem véletlenül: ez lesz hősünk állandó, és egyetlen fegyvere, tehát masszív párbajokra kell számítanunk az egész játék folyamán. A stuff persze nem csupán ezekből a boss-összecsapásokból fog állni: a cselekmény helyszíne egy kis városka az Államok keleti partján, Santa Destroy, ahol szabadon mászkálhatunk majd, és a fő küldetések mellett számos mellékszál is elérhető lesz.
A harccal kapcsolatban szóba került a rivális Red Steel (ami egyébként elnyerte Suda úr tetszését,szerinte jól kihasználja a konzol irányítójában rejlő potenciált), ám a dizájner azt állítja, hogy a Heroes más lesz, mint az Ubisoft hasonló játéka - jelenleg ezt nehéz elmagyarázni, úgyhogy kénytelenek leszünk megvárni a játszható verziót, ami valamikor a jövő év folyamán, legkésőbb a Tokyo Game Show-n lesz kipróbálható, de akár a GDC-re vagy az E3-ra is elkészülhet az első demó, mondta.
Kiderült még az is, hogy egy másik, egyelőre titokban tartott fejlesztésük is van Wii-re, és a killer7 franchise-ot sem tartja befejezettnek - Suda azt mondja, ez sokkal inkább a Capcom kezében van, mint az övében. Szó esett emellett azon pletykáról is, mely szerint a dizájner egy közös játék készítését tervezi Hideo Kojima-val. Az MGS atyjának istenítése, és a kettejük közötti jó kapcsolat méltatásával Suda ügyesen kitért a válasz alól, csupán annyit mondott, hogy ha ők ketten belefognának valamibe, abból valami nagyon érdekes sülne ki - ezzel sokan azt hiszem nem is szállnának vitába.
A Grasshopper Manufacture ígéretes játékára sajnos még várnunk kell egy keveset: a megjelenés 2007 végére van belőve. Várjuk, nagyon.
(Ha esetleg valaki lemaradt volna a trailerről, most bepótolhatja, .)