Phil Spencer: a nagy Kotaku interjú

Phil Spencer: a nagy Kotaku interjú

sQrNagy Csaba2020.10.18. 00:25

A hét egyik legérdekesebb beszélgetését Stephen Totilo (Kotaku) szállította, aki Phil Spencerrel, az Xbox részleg vezetőjével ült le a webkamerák elé egy szűk órácskára. A teljes interjút eredeti formájában ITT olvashatjátok, a következőkben csak az érdekesebb részeket igyekeztünk kiemelni, illetve a lényegesebb gondolatokat kivonatolni. A kísérőképeken az Xbox Series X|S launch felhozatalát láthatjátok.

Xbox Series X és Xbox Series S

“Szerintem minden egyes darabot el fogunk adni amit képesek vagyunk leszállítani. Úgy gondolom, hogy az előrendelésben mutatkozó kereslet meghaladja majd a kínálatot. Számunkra és a PlayStation számára is a gyártás hatékonysága diktálja majd a piaci részesedést. Jobban, mint bármi más.”

+ A generáció teljes időtartama alatt megmutatkozik majd az árcédula fontossága és arra számít, hogy bár kezdetben több Series X fog fogyni, a Series S túlszárnyalja majd a Series X eladásait hosszútávon.

+ Odafent az irodájában egy S van monitorra kötve. Lent a nappaliban az oldalán fekszik a “bestia”. Ő megszokta így a konzolokat.

+ A Series S nem egyszer gyorsabban tölti be a játékokat, köszönhetően a kisebb felbontású textúráknak és az alacsonyabb beállításoknak.

+ Nem fél a gyengébb next-gen hardver bevezetésétől, de elismeri, hogy ez plusz munka a fejlesztőknek. A lényeg viszont, hogy bővítsék a piacukat. Akár a PlayStation 5 vásárlókkal!

“Talán két 500 dolláros konzolt vásárolni már nehézséget okoz valakinek, de biztosra akartunk menni, hogy kínálhatunk valamit második konzolnak akár.”

A nagy Bethesda üzlet

“Ha arra gondolok, hogy az emberek hol tudják majd ezeket játszani, látva a számos eszközünket amin elérhetik, mint az xCloud, PC, Game Pass és persze a konzolos játékosbázisunk, akkor szerintem nem kell bármelyik más platformon megjelentetnünk ezeket a játékokat ahhoz, hogy ez az üzlet működjön.”

+ Nem azért jött létre az üzlet, hogy elvegyék más játékosbázisoktól a Bethesda címeket - mint a DOOM, a The Elder Scrolls vagy a Fallout.

+ De nem feltétlenül szükséges szerinte megjelennie más platformokon ezeknek a játékoknak ahhoz, hogy visszahozzák a befektetett összeget.

+ Hogy lesz-e ettől függetlenül Elder Scrolls VI PlayStation 5-ön? Egyelőre nem tudni. Phil Spencer korábbi nyilatkozata továbbra is érvényes, ami szerint a jövőben minden egyes cím célplatformjait egyenként vizsgálják.

Halo Infinite? Valamikor...

+ Egy hete játszott vele, de nem mondhat többet róla egyelőre.

+ Továbbra is a fennáll a lehetősége, hogy a kampány és a többjátékos mód két különböző időpontban jelenjen meg, de fontosnak tartja, hogy a rajongók a teljes Halo élményt megkapják.

Cross-gen exkluzívok?

+ Az Everwild, State of Decay 3, Fable, Forza Motorsport és az Avowed már csak Series X|S és PC platformokra készül.

“Azt hiszem ezt minden játék esetében külön vizsgáljuk majd. Ha a következő évekről beszélünk, akkor végigtekintünk a készülő játékokon és egyéb dolgokon ami fejlesztés alatt vannak, aztán majd kiderül. De próbálunk átláthatóak lenni az emberekkel. Hogy tudhassák, hogy a megjelenés előtt álló játékok közül melyiknél számíthatnak előző generációs változatokra.”

Tárhely problémák és lehetőségek

+ Tudja, hogy ez a jelenlegi generációnál is probléma. Igyekszik a belsős csapatoknál és a külsős partnereknél is szorgalmazni, hogy vegyék figyelembe a szűkös tárhelyeket.

+ Ennek köszönhető többek között, hogy a Sea of Thieves digitális változata nemrég 20GB-al lett kevesebb.

Microsoft játékok más platformokon

+ Továbbra is nagyon jó kapcsolatuk van a japán platformgyártóval. A Nintendoval közös tárgyalások mindig gördülékenyen mentek.

+ Ennek ellenére nem hiszi, hogy a játékaik megjelenése más platformokon fenntartható a jövőben. Ahhoz a teljes Xbox ökoszisztémát át kellene vinni (Live, Game Pass) hozzájuk.

+ Az xCloud viszont a jövőben talán lehetővé teszi, hogy Series X|S játékokat játszunk a régebbi Xbox platformokon is. Szerinte ez nem a távoli jövő. Tudják, hogy meg lehet oldani.

Klasszikusok felélesztése vagy új projektek?

“A levelesládám tele van azzal, hogy: Engedd hogy minden stúdió valami újat alkosson! Na meg azzal, hogy: Miért nem hozzátok vissza a Crimson Skies-t és a Blinx-et?”

+ Minden stúdió maga dönti el, hogy min dolgozik. Ebben nem szeretné őket korlátozni soha a Microsoft. Éppen ezért a Rare bármikor feltámaszthatja a klasszikusait, de jelenleg szépen építenek a Sea of Thieves sikerére és nagyon izgatottak az Everwild miatt.

Mi változott 7 év alatt?

“Nagyobbak vagyunk, mint valaha. Mindennek az alapja pedig szerintem a játékosok bizalmának visszanyerése azzal kapcsolatban, hogy miért vagyunk itt a játékpiacon. Ez az, amit úgy gondolom elvesztettünk valamikor az Xbox One indulásakor. [ ... ] A célunk ezúttal az, hogy a játékost állítsuk a középpontba, eköré építve a szolgáltatásainkat és a játékainkat. Hogy biztosítsuk afelől, hogy csakis a videojátékokra koncentrálunk. Semmi más nem érdekel minket. Nem áll szándékunkban másfelé nyitni. Ez az, amiben hihetetlenül elkötelezettek vagyunk.”

Forrás: Stephen Totilo | Kotaku

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

7 órája
2

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

9 órája
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

1 napja
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
6

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

2 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

2 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

3 napja
3

Heti megjelenések

3 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

4 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

5 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

5 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

6 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

6 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

7 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

8 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

8 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

8 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

9 napja
3