Kék villám: ezt tudja majd a PlayStation 5!

Kék villám: ezt tudja majd a PlayStation 5!

Gamer3652020.03.18. 16:40

Nem maradt sokáig válasz nélkül a Microsoft Xbox Series X leleplezése. A PlayStation hivatalos twitter csatornája egy rövid bejegyzésben jelezte, hogy hamarosan Mark Cerny is részletesen értekezik a következő generációról. Az előadást eredetileg a Game Developers Conference idei rendezvényére tartogatták, ahogy azt a Microsoft esetében is pletykálták.

A leleplezésre magyar idő szerint ma 17:00 magasságában kerül sor és a fenti lejátszóban Ti is élőben követhetitek.Természetesen igyekszünk mi is azonnal beszámolni a fejleményekről.

Lássuk a tényeket sorjában:

Cerny mester fontosnak tartja a fejlesztők visszajelzését, ezért az SSD-t és a fejlesztői környezettel való ismerkedés lerövidítését tartották igazán fontosnak. Az utóbbi kérdés az egyszerűbb, amíg a PS3 megismerését fél-egy évre becsülik a belsős mérnökök, addig az új PS5 hardver fejlesztőkörnyezetét egy hónap alatt ki lehet ismerni, ezzel gyorsítva a fejlesztési időt.

A következő pont az SSD, ami a töltési időket gyorsítja, mégpedig kritikus mértékben. Az 5.5 GB/s tempót céloznak be a háttértárral, ami kb. két nagyságrendi gyorsulást fog jelenteni a játékok sebességét, töltési idejét illetően. Hol jön ez be a játékélménybe? A töltési időkön felül az újabb, nagyobb, részletesebb terepek kialakításában segíthet az SSD, vagy a több részletesebb terepek effektív összekötésében, mivel az adatot gyorsabban tudja a gép töltögetni! Az SSD a patchek telepítését is elősegíti, mivel nem kell járatni a HDD-t feleslegesen, az adatot ott és azonnal felülírja az update, ahol kell. Ráadásul 16 Giga RAM-mal kiegészítve, az SSD-nek nem kell 30 másodpercnyi játékadatot előreküldeni a RAM-ba (mint a PS4 elejében), elég csak 1 másodpercnyi bufferrel számolni. A tárhely nem lesz túl combos, a 825 Gb adatmennyiség a játékosok szokásainak elemzéséből és az árérzékenységből adódik. Az SSD adatsebessége további tömörítési lehetőségeket is előrevetít.

A régi játékoknak (visszafelé kompatibilitás miatt) érdemes lesz külső tárolót USB-n keresztül csatlakoztatni. Az SSD is bővíthető lesz, hasonlóképp az X megoldásához. A PS5 viszont csak megadott típusú SSD-ket fog tudni befogadni, amelyek kompatibilisek lesznek a PS5 flash kontrollerével. A sima PCIe 4.0 m2 meghajtókat nem biztos, hogy bepattinthatjuk a gépbe, de ha az architektúra elbírja, és tesztelések után a Sony jóváhagyja az egyes típusok alkalmazhatóságát, így előfordulhat, hogy piacon lévő SSD-vel is bővíthetjük később a gépet.

A GPU szempontjából az AMD-vel való közös munkában fontosnak tartották a visszafelé kompatibilitást, így a legalapabb shaderek mellet a sugárkövetésig mindent támogatni fog RDNA2 alapú AMD GPU. A chip valószínű a PC világban is meg fog jelenni a konzol megjelenésekor, de ez nem jelenti azt, hogy pécét épít a Sony, sokkal inkább, hogy a chipset alkalmazható lesz PC játékra vagy munkára is. Cerny megjegyezte, hogy a PS5 GPU számítási egységszámát és a mostanában ismét felkapott Teraflopsokat. A GPU egyébként 62%-al több tranzisztort kap, mint a legutóbbi PS4 lapka. A visszafelé kompatibilitás esetében a statisztikák alapján top 100-nak választott PS4 játék szinte mindegyike játszható lesz megjelenéskor, természetesen kontrollált teljesítménynövekedés mellett.

Tovább a technikai részletekre! Jön a Ray-Tracing képesség, amely új optimalizációt és teljes alkalmazhatóságot jelent az új játékoknál. A CPU frekvencia menedzsmentje a fogyasztást is igyekszik optimalizálni, ezzel optimalizálva a hűtésből fakadó zajt is. A hűtés egyébként determinisztikus teljesítménybeállítás alapján történik, magyarul a melegebb szoba nem lassíthatja le a játékélményt. Így 2.23 GHz mellé 10.3 Teraflop performansz jár majd. A CPU 3.5 GHz sebességre áll majd be.

Az „álmok és célok” beteljesítéséhez egy remek audióprocit, térbeliséget és hang dinamikaérzetet, jelenlétet céloztak be a mérnökök. Ezzel mátrix-szerű élményt szeretnének elérni, amit elkülöníthető, körülöttünk pötyögő esőcseppekkel példázott Cerny mester. (Persze ehhez megfelelő játékfejlesztők és hangmérnökök is kellenek majd, a jelenlegi lehetőségeket sem használja ki mindenki elég ügyesen…) A térbeli audió hatással persze már a kilencvenes évek végén kísérleteztek a hangkártya fejlesztők és API kreátorok, szóval kíváncsian várjuk, hogy a fej fiziológiájához illesztett, frekvenciamódosításon alapuló újszerű hardveres engine hogy tujda feldobni a hangzást, ami több száz hangforrást fog majd kezelni. Az audióhoz amúgy is ért a Sony, a Tempest 3D AudioTech fantázianéven futó motor a PS3-ból érkező SPU elven épül fel, és az AMD GPU fejlesztőinek már kész GPU-technikai megoldásoknak köszönhetően került kidolgozásra. Az egyedi fejformához tartozó térérzet kialakításának protokollja még kialakulófélben van.

Következzenek a tényleges paraméterek a Digital Foundry alapján:

CPU: 8x Zen 2 Cores at 3.5GHz (változtatható frekivel)

GPU: 10.28 TFLOPs, 36 CU @ 2.23GHz - RDNA 2 platformon

RAM: 16GB GDDR6/256-bit

Tárhely: egyedi 825GB SSD saját controllerrel

Optikai meghajtó: 4K UHD Blu-ray Drive

Bővítő slot: NVMe SSD Slot

És most ti jöttök, mit gondoltok a preziről és a rengeteg friss információról?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

4 órája
3

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

12 órája
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

14 órája
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

1 napja
5

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

1 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

3 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

3 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

3 napja
7

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

3 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

4 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

5 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

6 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

7 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

8 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

8 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

9 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

9 napja
9