A Star Wars Battlefront II kapcsán kirobbant mikrotranzakció-botrány óta újból aktuális témává vált a gaming világban a "miért kell fizetnünk pluszban a megvásárolt játékon belül is?" kérdéskör, melynek fontos részét képezik többek között a Loot Boxok is. Mi már megszoktuk őket: a játékosok százával-ezrével bontják őket (gyakran valódi pénzért), reménykedve, hogy minél jobb skinek, itemek és egyéb jutalmak lapulnak majd bennük. A laikusokban azonban felmerül a kérdés: ez nem olyan, mint a szerencsejáték?
Ez fogalmazódott meg nemrég a Belga Videojátékos Bizottság fejében is, akik vizsgálatot indítottak ebben az ügyben. Mostanra pedig meg is érkezett a válasz: a friss hírek szerint szerencsejátéknak nyilvánították a Loot Boxokat.
"A pénz és a függőség kombinációja szerencsejátéknak számít" - mondja a bizottság. A belga igazságügyi miniszter, Koen Geens is hasonlóképp fogalmazott: "A szerencsejáték és a gaming kombinációja - különösen fiatal korban - komolyan veszélyezteti a gyerekek mentális egészségét."
Hogy pontosan milyen következményei lesznek a fentieknek, azt egyelőre még nem tudni, az azonban biztos, hogy a belgák Európa-szerte be szeretnék tiltani a játékon belüli vásárlás lehetőségét.
Nem ez az első alkalom egyébként, hogy "magasabb szinten" is szóba került a Loot Boxok ügye: Kínában például néhány hónapja nyilvánossá kellett tenni a drop rate-eket az olyan játékokban, mint az Overwatch vagy a Hearthstone. A tiltás azonban teljesen új fordulatot vinne a történetbe, ami alapjaiban befolyásolná a videojáték-ipar aktuális trendjeit.