Lassan két éve, hogy a Microsoft bejelentette a Backward Compatibility funkciót, vagyis, hogy az Xbox One képes lesz a korábbi generációs Xbox játékok futtatására. Azóta futószalagon érkeznek az újabb játékok a kínálatba, olyan gyorsasággal, hogy ember legyen a talpán, aki követni, ne adj' isten még játszani is akarja őket.
Ennek fényében érdekes az Ars Technica azon kimutatása, hogy kevesebb mint 2% teszi ki azon időt, amikor a játékosok a régebbi játékokat futtatják az Xbox One visszafelé kompatibilis funkciójának köszönhetően. Az adat nyilván nem teljes mértékben reprezentatív, azonban mindenképpen beszédes, hogy a monitorozott 1,65 milliárd percből átlagosan 24 perc az, amit a visszafelé kompatibilis játékokkal eltöltött idő ad a játékosokra vetített átlagos 1529 percből.
És hogy tovább árnyalódjon a dolog, nemrég a Sony-t is megkérdezték, fontolgatják-e hasonló funkció bevezetését PlayStation 4-en, ám a cég globális eladási és marketing elnöke, Jim Ryan úgy nyilatkozott, hogy nem érti "miért akarna bárki is régi játékokkal játszani." Lehetséges, hogy a japán cég előre látta ezt a kimenetelt?