A GameKult szerkesztői elmélkedtek egyet a Legend of Zelda: BotW Switch és Wii U verziója közti különbségekről, amelyből az szűrődik le, hogy utóbbi sajnos eléggé alulteljesít a Switch verzióhoz képest. És hogy mik ezek?
-láthatóan rosszabb élsimítás
-komoly framerate problémák, játék közben és a fennsíkokon is
-látványbeli problémák az átvezetőknél, és az inventory-ból történő visszaváltásnál
-a gép látványosan szenved a túlontúl sok egyszeri eseménytől (kameraforgatás, akció egyidejűleg framerate problémához vezet)
-5mp-es a töltési idő a home menübe visszatéréskor
Bár ezek jelentős része optimalizálással orvosolható, de a hardver korlátain nem minden megoldás tud átlépni, maximum csak elfedni azt. Ez különösen annak fényében lehet fájó egyeseknek, hogy a játék eredetileg Wii U-ra készült, de végül pontosan ugyanúgy járt, mint a Twilight Princess (leszámítva, hogy ott nem voltak minőségi problémák).
Még nagyobb üröm az egészben, hogy a Wii U verzió Gamepad specifikus funkcióit egyszerűen kinyírták a végleges változatból olyannyira, hogy a játék SEMMI extra feature-t nem használ majd a Wii U tablet kontrolleréből - leszámítva, hogy azon is lehet majd játszani. Ez azért is okoz majd keserű szájízt a Wii U verzió mellett voksolóknak, mert Aonuma egy 2013 októberi interjújában még MASSZÍVAN kiállt amellett, hogy a Zelda: BotW kihasználja majd a kontroller nyújtotta lehetőséget.