[Teszt] Genshin Impact

Genshin Impact

Gamer3652020.10.23. 19:00

Jól belecsapódott a gaming közéletbe a Genshin Impact, az kétségtelen. Valamilyen szempontból játéktörténelmet írt a megjelenés, hiszen talán ez az első alkalom, hogy a mobiltelefonokon tíz-tizenöt éve tökéletesített recepteket, az úgynevezett gacha-műfajt egy AAA-produkciós minőséggel rendelkező open world akció-rpg köntösében hozzák el konzolokra és pécére (és persze okostelefonokra) egyaránt. Ez egy remek lehetőség volt mindenkinek, hogy a maga okán felháborodjon: van, akit a jogosan kritizálható gacha-mechanikák akasztanak ki, mások "elvből" elutasítják az olyan játékokat, amelyekben cenzúrázva vannak azok a dolgok, amiket a kínai kormány szépen cenzúráztat olyan nyugati kiadókkal/fejlesztőkkel is, mint például az Activision-Blizzard, vagy a Riot Games. De erről később. Először menjünk sorrendben, és kezdjük a legfontosabb tényekke, ajánlásokkal - jó? Jó.

Szóval. Kemény igazságok következnek. Megtetszett a trailerből az egyik karakter? Mondjuk kint van a háttérképednek a Fate Stay Night Saberjére egészen emlékeztető Jean? Vagy első látásra szerelembe estél Ningguang dizájnjától (és az SFIII-as Urien Aegis Reflectorára hajazó képességétől)? Van egy rossz hírem, ami tényleg nekem is fáj: semmi esélyed nincs megszerezni őket. Technikailag megszerezhetőek lennének: folyamatosan esnek azok a nyersanyagok, amikből kívánhatsz egyet - tehát dobsz egy kockával. Az esélyek ott vannak az adott wishek (több különböző van, más karakterekkel, preferenciákkal) táblázataiban, tehát kiszámolható hogy milyen eséllyel találkozol velük. A realitások azonban másképp működnek. Az egyetlen realitás, ami ebben a játékban van, az az, hogy minden száz kívánságban garantált egy öt csillagos cucc (ami lehet fegyver vagy karakter) - az öt csillagos dolgok meg pont egy erős nagyságrenddel jobbak, mint a négy/hármas társaik. Jean például öt csillagos, én meg ha beleőrülök sem fogok tudni semmit tenni, hogy őt vegyem meg. Megvenném pedig, mondjuk tizenöt dollárért. De nem. Ha dobok kétszázat, amire egyrészt nincs nyersanyagom, tehát kb valós pénzben is legalább 10-15 ezer forintot csapnék a földhöz, akkor is lehet, hogy egy totál infantilis másik karaktert kapok inkább, meg egy rakás fegyvert. Yaaay. Gocha.

Szóval ez itt a vörös vonal. Ez egy ragadozó magatartás, ez jelenleg a létező legszörnyűbb pszichológiai zsarolás, amit játék végezhet veled. Néhány időszakos ajánlat végén vannak "megemelt" esélyek, ilyenkor el lehet mondani, hogy igen, 180 kívánság után MEGKAPOD akit szeretnél - mindenki árazza be, hogy ez mit jelent valós pénzben mérve, vagy megspórolt kívánságban. Sokat. Ha pedig lemaradtál egy ilyen akcióról (mint most Ventinél, a játék egyik főszereplőjéről, aki csak egy ideiglenes akcióban jelent meg), akkor viszlát. Majd talán jön karácsony körül. Vagy tavasszal. Vagy valamikor. Aki fél attól, hogy valamiből kimarad, valamiről lemarad - azt ez a játék könyörtelenül le fogja vadászni. Mentálisan és anyagilag is. Ez a valóság, és ennek tudatában kell belemenni a játékba, ha mégis érdekel.

Mert AMÚGY a Genshin Impact egy végtelenül profin összerakott, még nagylelkűnek is mondható játék. Fogták a DMC, a NieR: Automata meg a Breath of the Wild mechanikáit, összekombinálták őket, nyakon öntötték egy kis Tales of.. szósszal, és alávágtak egy tényleg kifejezetten nagy (és karácsony körül tovább bővölő, a jövőben pedig folyamatosan bővített) játékteret, tele titkokkal, szabályrendszerekkel, változatos interaktív mechanikákkal - és szórakoztató, lendületes harcokkal. Az egész játék a természet erői körül forog: ha tüzet applikálsz valamire, az felgyullad, ha tud - és ha ezután vizet vagy jeget kap, akkor abból egy kis párolgás lesz, megnövelt sebzéssel, kicsapódással. Ezekből az interakciókból van vagy 20-30 féle, némelyik kevéssé látványos, de van, ami nagyon könnyen meg tud egy csatát fordítani. Egy csapatban négy karaktered van,akik közt másodpercenként váltogathatsz - egyikük felrakja a jeget, a másik tűzzel robbant, a harmadik beindítja a villámvihart, a negyedik meg vizet önt az egészre: senki nem állhat neked ellent. Ja, és amit elmondtam, az kb olyan kombó, amit azokkal a karakterekkel is meg fogsz tudni csinálni, akiket a játékban amúgy a sima végigjátszás során megkapsz. 30-40 óra után kb akárhogy is játszol, lesz 6-8-9 karaktered, akik drasztikusan eltérnek egymástól, és más és más kombókra építve tudnak harcolni.

Tipikus gacha amúgy az egész: folyamatosan növekedő rangok teszik lehetővé, hogy megnyíljon neked a Dungeon A I-es tiere, ahol egy olyan tárgyat kaphatsz, és farmolhatsz, ami a fegyvered kettes tierjéhez kell. Ezekből van vagy két tucat, némelyik egy WOW-os minidungeonre emlékezetet, a többi inkább csak arénaharcok halmaza - meg vannak még persze a főellenségek, akik naponta/hetente egyszer kaphatók el egy táncra. Ja, és minden Resinbe kerül - ami nyolc percenként 1db-ot regenerálódik, maximum 120-ig. Vágod? Ciklusok ciklusába kerülsz, most XP-t farmolsz, most a fegyverhez gyűjtesz matériát, most pénzt vadászol, mert az mindenhez kell- most pedig elfogyott a Resin, úgyhogy 8 óra múlva találkozunk. Vagy: a zsebedbe nyúlsz. Akár ingame currencyvel, akár valós pénzért. Nem sokat, csak pár dollárt. Mindenki beárazza magának, mondják. Jó, ha már ott vagy, akkor vegyél nagyobbat, az úgy "olcsóbb". Na, akkor akár kereshetsz is egy új karaktert is, nem? Ha már ott vagy. Hopp, megint kezdődik minden előlől. Hopp, itt egy időzített akció, már csak két heted van wishelgetni belőle. Pénztárca? Brr.

És a rohadt életbe: nekem is van vagy ötven órám már a játékban. Iszonyatosan jó a combat loop, még "csak" tizenöt dolcsit költöttem - és fejben meghatároztam, hogy 30-40-nél többet nem is fogok áldozni rá, mert totálisan felesleges. A sztori szórakoztató, és a kínai fejlesztők (ahogy azt egy Waypoint-podkeszt nagyon szépen kifejti) gondolnak dolgokat a világról és a társadalmakról. Az egyik fő helyszín a nyugati fantasy-kliséknek megfelelően épül fel, és a "szabadság" mantrájára sikerül annyi korrupt institúciót ráhúzni a magra, hogy a végén fel sem ismerjük sem a szabadságot, sem a morált, kis túlzással. A másik helyszín? A szabályokhoz való szigorú ragaszkodás, a "keletibb" (lol, micsoda sztereotípia amúgy) társadalomberendezkedés modellje - ami aztán, mint kiderül, ugyanúgy tud izolált emberi tragédiákhoz és szomorúsághoz vezetni, mint a nyugati verziója. Őszintén mondom, hogy nagyon felfrissítő volt egy olyan játékkal játszani, ami a sztoricsavarokban nem az ezerszer ismert és iszonyatosan gyerekes japán rpg-s kliséket használja fel, és elkerüli a nyugati rpg-k faux-felnőttes megközelítését is (ami kimerült volna a szexben és az erőszakban, kis túlzással). Itt egyik sincs, a karakterek pedig szinte a teljes spektrumot lefedik: az élőhalott kislánytól a lovagokon át a tolvaj szépségkirály és a randira öltözött varázslónőig van minden, de a játék nem nagyon lép át az ízléstelen kategóriába sehol, és semmilyen módon nem szexualizálja a fiatalabb karaktereket - nagy szerencsére, mert enélkül is elég weird a zombijány, hogy őszinte legyek. De hát öt csillagos, szóval használnom kell, mert ezerszer hatásosabb, mint a négy csillagos, bár dizájnosabb riválisa, heh.

Ja, és TÉNYLEG zseniálisan néz ki a játék, amúgy, ha ez neked fontos. Nagyon hangulatos a soundtrack, rendszeresen azon kapom magam, hogy az OST-t dúdolom - szép munka. Szóval profin össze van rakva, na.

Annyira profin, hogy minden azt kéri tőled, hogy szeresd. Törődj vele, foglalkozz vele. Aztán.... aztán ha eljön egy pont, nyisd ki a pénztárcád. Direkt vártam a tesztemmel addig, hogy eljussak addig a pontig, amikor beindul a nagybetűs Grindelés. Hát... nem könnyű. Grindes, melós, de mivel a core loop szórakoztató, még bírom. Nem akarok fizetni csak azért, hogy grindelhessek, és elég nagy a pálya a minden nap respawnolódó ellenfelekkel és nyersanyagokkal együtt, hogy ha csak pár órát akarok megszakítás nélkül csatázni minden nap, akkor simán megtehessem. Haladhatnék gyorsabban is? Biztos. De hova rohanjak? Akkor sem biztos, hogy az esik ki, akit akarok. Hát akkor meg? Ez azonban egy olyan harc, amit mindenkinek magának kell megvívnia, amikor ezzel a játékkal játszik. Ezt várod te egy játéktól? Harcot a rendszerei meg a pulljai ellen? Nem zavar az a félkész acsi, ami heteken át ott áll? Akkor tolhatod. Maximalista vagy? Neked X és Y karakter KELL? Akkor menekülj. Nem viccelek.

**8/10

Oldern**

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

18 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==