1998 volt az az év, mikor szó szerint néhány nappal az E3 előtt jelentette be a Blizzard, hogy az akkor már jelentős csúszásban lévő kalandjátékukat, a Warcraft Adventures: Lord of the Clanst végleg elkaszálják. Az okok? Bill Roper, a játék producere szerint egyszerűen úgy érezték, hogy mire kész lettek (volna) vele, a játék már elavultnak tűnt volna (egy évvel előtte jelent meg a Curse of the Monkey Island és már készült a Grim Fandango), de vannak olyan pletykák is, hogy az akkoriban eléggé lejtmenetbe került kalandjáték stílus miatti túl alacsony eladások riasztották el őket. Bárhogy is legyen, a Warcraft kánon egyik jelentős darabja, az ork klánok egyesülése és a Horda megalakulása Thrall kezei alatt végül nem öltött játék formát, mindössze egy novella készült belőle. Legközelebb 2002-ben tért vissza a cég Azerothba a Warcraft harmadik részével és ahogy mondani szokás, a többi már történelem.
Tekerjük előre az időt tizennyolc évvel, mikor a Scrolls of Lore nevű Warcraft rajongói oldalra kiposztolta egy Reidor nevű felhasználó a játék **szinte teljes, játszható változatát**, így innentől mindenki kipróbálhatja ezt Warcrafthoz képest meglepően fekete humorú kalandot. Azt eddig is tudni lehetett, hogy a játékon a Blizzard együtt dolgozott az orosz Animation Magic nevű céggel, innen, pontosabban az egyik egykori tesztelőtől került ki a játék megjelenés előtti, közel teljes (például a teljes szinkront tartalmazó) változata.
Ha valaki bele szeretne kóstolni a játéktörténelem ezen apró darabjába, akkor a fenti fórumban találja meg (legalábbis míg az Activiison szinte biztosan le nem szedeti), a Win10 felhasználók pedig itt találnak néhány tippet a futtatáshoz.