[Teszt] Marvel's Avengers
Kapcsold jtk: Marvel's Avengers (ps4)
Eddig 16 hozzszls
ne5h
2020. September 13.
Sunday 09:00
Napjaink videojtkos trendjeinek a Marvel szuperhsei is "ldozatul esnek," a Square Enix zszlja alatt megjelent Marvels's Avengers azonban nmileg kakukktojsnak tekinthet. Ksznhet mindez a jtk felptsnek, valamint annak az aprsgnak, hogy a fejlesztk lthatan nem tudtk belni, pontosan milyen irnyba is akarjk terelni a jtkukat.



A Crystal Dynamics s az Eidos Montreal kzs projektje kicsit llatorvosi l benyomst kelti, vagyis knytelenek vagyunk az albbi kt, nagyon fontos krds alapjn elemezni: milyen az Avengers single player jtkknt? Milyen az Avengers multiplayer jtkknt?

Kezdjk az elsvel. Magam is kicsit nehezen tudtam elhinni az els rk utn (s nmileg a bta tapasztalatai alapjn), de az Avengers meglepen kellemes, mi tbb, nhol kellen lvezetes jtk. A kampny gyesen idzi meg a filmes univerzum ltvnyosabb jeleneteit, nhol pedig knnyszerrel licitl rjuk, a sztrgrda szinkronsznszek pedig gondoskodnak rla, hogy a mozis trsaikhoz hasonlan kimagasl minsget kpviseljenek. A trtnet kapcsn nyilvn nem rdemes mlyelemzsekbe bonyoldni, azonban pont kpes annyit nyjtani, amit a Marvel filmjeitl az utbbi vekben megszoktunk, ltvnyos akcijelenetekkel s nmi humorral fszerezve.



Ezen a tren teht abszolt nem rheti sz a hz elejt, a bkkenk a jtk tovbbi mechanikinl kezdenek jelentkezni. Kezdskpp a tny, hogy a jtk sorn irnythat karakterek egynileg fejldnek s ersdnek, vagyis ez azt jelenti, hogy ha valamelyikkkel a ktelez kldetseken kvl (amelyek kztt tallunk opcionlisakat is) egyltaln nem jtszunk, az nem is fog rdemben fejldni. Az egyes hsk kln-kln gyjtik az XP-t, mg akkor is, ha nhnyukat magunkkal visszk a kldetsekre, hogy a gp irnytsa ket.

Szintn hasonl felptsre kell szmtanunk a felszerelsekkel kapcsolatban, vagyis a kldetsek s a legyztt ellenfelek csak annak a hsnek adogatnak cuccokat, akit ppen terelgetnk. Erre vonatkozan a fejlesztk kszltek egy thidal megoldssal, a jtkban tallhat klnbz rusoknl tudunk a kispados csapattagoknak is ersebb felszerelst venni, azonban szem eltt kell tartanunk, hogy a nluk lv knlat teljesen randomgenerlt, valamint bizonyos trgyak megszerzse eltt adott szintet el kell rnnk az egyes frakciknl. A jtk ugyan igyekszik figyelni a karakterek kzti szint- s erklnbsgekre a dinamikus sklzssal (ugyanaz a kldets ms szinten jelenik meg ha eltr erssg karakterekkel indtjuk), arra azonban nem eskdnk meg, hogy azoknl is figyelembe veszi ezt, ahol a kldets alatt knyszeren kell vltanunk az irnytott hsk kztt, mert a trtnet bizonyos pontja ezt kvnja.



Utbbi kapcsn rhet pedig igazn tetten a karakterek kln fejldsbl add nehzsg. Ugyanis az csak az egyik oldala a dolognak, hogy a nem irnytott szereplk sokkal gyengbb felszerelssel rendelkeznek, amikor rjuk vlt a jtk, de mg a kpessgeik tern is nagyjbl az alapleosztssal kell boldogulnunk. Hiba tltnk el hossz rkat azzal, hogy Vasember minden ktyjt s pnclmdostst megszerezzk, ha a jtk gy dnt, hogy "-, te itt most Hulkkal fogsz zzni, mert az mennyire ltvnyos mr." Ez pedig azt eredmnyezi, hogy ilyen esetekben vagy megprblunk a rendelkezsnkre ll eszkztrral boldogulni (ilyenkor azrt jl tudnak jnni a gpi trsak, fleg ha nhnyukat korbban mr mi felerstettk), ami miatt a harc ilyenkor meglehetsen monoton, vagy elmegynk az ismtelhet kldetsekre a gyengbb hskkel, hogy kifarmoljunk nekik valami hasznlhat felszerelst, esetleg csak a kpessgeiket nveljk.

Aprop felszerelsek. Az Avengers ezen a tren kveti a bevett szoksokat, a karakterke klnbz cuccokat aggathatunk, amik termszetesen eltr ritkasgak lehetnek, valamint nem meglep mdon minl feljebb haladunk ezen skln, annl tbb passzv bnusszal fognak rendelkezni. Valamint a jtkban tallhat fejlesztsi rendszernek ksznheten az rtkeiket bizonyos keretek kztt mg nvelni is tudjuk, gy nem felttlenl knyszerlnk r, hogy egy hasznos trgytl 2 kldetssel ksbb mr megvljunk.



A fentivel kapcsolatban csak 2 problmm volt. Az egyik, hogy ezen trgyak az egyes kategrikban (mellpncl, karkt, stb) pont ugyangy nznek ki, radsul a karakternkn meg sem jelennek, az kinzetket kizrlag a klnfle skinekkel tudjuk mdostani. A msik, hogy az egyes felszerelsek rendelkezhetnek specilis sebzsformval (plazma, gamma, egyb sugrzs), ezek azonban nem az egyes hskhz passzolnak, hanem univerzlisak. Ennek ksznheten Thor pldul a villmok mellett gamma sugrzst is kpes szrni, Vasember pedig akr Pym-rszecskket is lvldzhet. rtem, hogy emgtt mi volt a varicik tekintetben a koncepci, azonban jobban rltem volna, ha az egyes karakterekre jellemz specilis sebzsek csak hozzjuk lettek volna ktve. Emiatt kicsit elveszik az egyedisgk.
>>

[5] xanax
Sep 14., Monday 11:35 #16
Vlasz backstab (#9) zenetre
Pont most ptlom az Anthem-et, ami kimaradt nekem. Felraksz pr Legendary cuccot (amit marha knny megszerezni) s istenknt stlsz msok kldetsben. Szval nem jl rod. Az egy msik krds, hogy ez az n jtklmnyem is hazavgja, gyakorlatilag sebezhetetlen vagyok, illetve a msik 3 coop trsam lmnyt is, akik annyit ltnak a sajt kldetskbl, hogy amig egy katont lesznek, addig sztszedem az egsz hadsereget, fnkstl. Pr pillanat alatt vge a kldetsnek. Ez elg bna gy.
[11] kos23
Sep 14., Monday 9:57 #15
Vlasz zaz (#11) zenetre
130as power levelig teljesen felesleges fejleszteni, 130-on fell meg eleve csak gy lehet tovbb menni.
[73] zaz
Sep 14., Monday 9:42 #14
Vlasz soliduss (#12) zenetre
Bizony! Sokkal jobban jrtunk volna ,ha csak egy single rsze van,arra koncentrlnak,s a mostani 10-12 ra helyett kaptunk volna egy epic 30 rs sztorit,amiben Hulk nem azzal baszakodik,hogy tsse egy alap mob pajzst!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[73] zaz
Sep 14., Monday 9:36 #13
Kzben elolvasva:yep,yep,minden szavaddal egyetrtek Nesh!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[48] soliduss
Sep 14., Monday 9:11 #12
Emlkeztek mg ,hogy kb 1 ve mg csak a sttben tapogatztunk? Nem rtettk ,hogy ez most single vagy multi jtk? Nagyon vakartuk anno a fejnket.

n gy ltom ,hogy kt rszre kell bontani ez a jtkot.... letolni a single-t ami j.... s hanyagolni a multit. Picit gy rzem, hogy a multi-coop rsze vitte el az erforrsokat.... ezzel akartak "szavatossgot" nyjtani a jtknak, de ez nem felttlenl mkdik jl. Kr rte.... pedig arnylag elg j kis jtk lett.... csak ez a frnya service gaming ne lett volna-
[73] zaz
Sep 14., Monday 8:38 #11
Erre az vre is megvan a 'na ezt rrtem volna ksbb megvenni' cmem
Mg nem olvastam a cikket,de bennem az merlt fel,hogy simn megli a farmolst az ,hogy percenknt dob a gp valami jobb cuccot,a fejlesztst s a dobott cuccok rtkt ezzel lenullzva.
Ha nincs loot az persze gond. De ha flpercenknt van valami jobb,az is az.
Ezt marhra balanszolni kellene,s mg akkor sem lesz izgi hossztvon!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[51] Dude
Sep 14., Monday 8:00 #10
Vlasz backstab (#9) zenetre
Ez rdekes felvets. Gondolod, hogy RPG s oldschool tapasztalatok nlkl az ilyen alap dolgok kimaradhatnak egy ekkora jtknl? Mondjuk el tudom kpzelni, hogy elfordulhat, ha a kreatv vezetknek ez kimaradt.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[33] backstab
Sep 14., Monday 6:00 #9
Nekem is pont az a bajom, hogy LLTLAG ersdik a karakterem, csak ppen nem rzek belle semmit, mert mindenki hozzm szintezdik. A Dungeons and Dragons legzsenilisabb eleme az volt, hogy szintet lptnk, megersdtnk, s visszamentnk cafatokra vgni azt a nyomorult orkot, aki annyira megszvatott minket els szinten. A The Divison-ben az ending utn megnylt az j nehzsgi szint, s a legels utcai bandt lenyomva lootoltam egy rare s egy exotic trgyat. Felraktam ket, s TE J ISTEN, onnantl nem hogy sebeztem, de darltam, olvasztottam az ellensget. Na, az ilyen rzsek ebbl a jtkbl teljesen hinyoznak (mint ahogy a Destinybl vagy az Anthembl is). Ide vezet, hogy a mai fejlesztk mr nem jtszanak D&D-t.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
Sep 13., Sunday 18:57 #8
Pfffff.... :/
[11] kos23
Sep 13., Sunday 14:11 #7
Vlasz ne5h (#6) zenetre
Mondjuk n hard, brutal szinten jtszok gy azrt van rtelme az ersebb gearnek. Ami engem idegestett sztoriban, h meg kapok egy hst alap szinten s t adja az irnytst csak ppen a kldets ahhoz a karakterhez van belle akivel elinditottam s fel van nyomva.
Sep 13., Sunday 13:57 #6
Vlasz kos23 (#1) zenetre
De a Spider-Manben nem is kellett a karakteren lv ruhadarabokat egyesvel cserlgetned, hogy ersebb vlj. A kinzet befolysolsa egy dolog (az zavart kevsb), az hogy a gear rendszert tudod eliminlni azzal, hogy gpi trsakat viszel magaddal, akik agrozzk az ellenfelet s mg a nehzsget is very eay-re lltod, mr egy teljesen ms dolog.
I am such a B.A.
Sep 13., Sunday 13:00 #5
Vlasz Saya (#3) zenetre
Lesz! Csre vagyunk ttve' j pr napra elre.
"This is our time to medicate..."
[29] lacapaca
Sep 13., Sunday 12:54 #4
Engem mr a btnl elvesztett.
Egyszeren idegestettek a kvetkezetlensgei. Hulk az egyik pillanatban tankokat hajigl, majd a kvetkezben meg kzd a sima mob-okkal, mint malac a jgen.
Betont szaggat fel, majd egy shield-et nem tud ttni, radsul minden l.szarba beleakad. Abszolt nem mkdtt nlam az immerzi, amit ezzel gear-ezssel/fejldsi rendszerrel csak fokoztak. Ezt nagyon nem ebben a stlusban kellett volna megvalstani.
Hmmm...Bugattit sem azrt vesz az ember, hogy azon morfondrozgasson, hogy egy Trabant jobban megrn-e. 4 Velorex utn meg amgy is jr.
[9] Saya
Sep 13., Sunday 12:30 #3
(OFF: Wasteland 3 teszt lesz nlatok?)
[9] Saya
Sep 13., Sunday 11:51 #2
"Nevezetesen, az egyes hsk teljesen megegyezen viselkednek bizonyos szitucikban, fggetlenl attl, kit irnytunk. Hulk emberfeletti ereje ellenre is ugyanannyit kell hogy ssn egy tlag katonra, mint Fekete zvegynek. Vasember a pncljban ugyangy srl a r ltt tltnyektl, mint Kamala." - Ehhez hasonl logiktlansgok mr a filmekben is elfordultak (lsd. Civil War), ami szmomra teljesen tnkre tette az gretes univerzumot...
[11] kos23
Sep 13., Sunday 11:37 #1
A geares problmt mondjuk nem rtem, elgg egyrtelm, h a marvel/Disney nem fogja engedni, h tele rakjuk a hsket minden szarral, star warsnal is elg komoly ellenrzs van ilyen tren s a marvel spidermanben is csak skineket tudunk vltani.
Marvel's Avengers adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Square Enix
Fejleszt: Crystal Dynamics
Megjelens: 2020. Sep 04.
Kategria: Akci
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
6
Ami tetszett
+ Ltvnyos, a filmeket idz kampny
+ Mellkes tevkenysgeket biztost kldetsznk
+ Egyedl is teljesen lvezhet
+ Sztrgrda a sznszek kztt
Ami nem tetszett
- Teljesen rtelmetlen gear rendszer...
- ...emiatt az endgame tartalom is felesleges
- Nem indokolja a kzssgi jtkot
- A karakterek egyedisgnek hinya
- nismtl kldetsek s feladatok
- Teljestmnybeli problmk
Olvasi rtkels: 5 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

16 | [Teszt] Marvel's Avengers

A filmes oldalrl kicsit lecseng Marveles hskdst a jtkok frontjn igyekeznek kompenzlni, az Avengers pedig a szuperhsk szupercsapatnak ltvnyos akciit tvzi a szolgltatsalap modellel. A vgeredmny azonban kzel sem olyan szuper, mint azt elsre gondolnnk.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba