A Ubisoft 2008 tavaszán szállítja a Far Cry folytatását. A főhős személye változik, a helyszín változik, és már a fejlesztő sem ugyanaz, a második részt házon belül kalapálja a francia kiadó. Az első információk és artworkök következnek..
Az eredeti fejlesztő, a CryTek elment Crysis-t hegeszteni (idén ősszel meg is jelenik), a Far Cry jogok viszont az Ubinál maradtak - így ők készíthetik a második részt. A Far Cry 2 elején tizenkét karakter közül választhatunk - a választás elsősorban szimpátia kérdése, a sztorit és lehetőségeket nem befolyásolja a döntésünk. A választható karakterek között nincs ott Jack Carver, az első rész főhőse, sőt a jelek szerint magának a sztorinak sincs semmi köze az előzményekhez.
A második epizód Afrika szívében játszódik. Emberünk egy alapos maláriás roham után egy kunyhóban tér magához, valaki fegyvert nyom a kezébe, és... kezdődhet a zsoldosélet. A kis afrikai országban két erő, a UFLL (United Front for Liberation and Labor) és az APR (Alliance for Popular Resistance) gyilkolja egymást, te pedig szabadon választhatsz a kettő közül, küldetéseket teljesítve akár az egyik, akár mindkét oldalnak.
A Far Cry 2 egy nagy, több négyzetkilométeres, nyitott és változatos területen játszódik. Mozgásod teljesen szabad, töltőképernyők nincsenek, a terület határai pedig természetesek - a sivatagba érve emberünk folyamtosan fárad és kiszárad, ha túl mélyre merészkedünk a homoktengerbe, akkor kampec. A játék egyik központi helyszíne Mike kocsmája, Itt dumcsizhatsz a többi zsoldossal, és egy rakás küldetést is itt tudsz felvenni.
A nagy afrikai dzsumbujt nem csak gyalogosan járhatod be, lesznek járművek dögivel, összesen tizennégy járgány közül választhatsz majd. Fegyverekből sem lesz hiány, az Ubi negyvenegy gyilkolóeszközt ígér, egyszerre négyet (egy szúrófegyvert, egy maroklőfegyvert plusz még két fegyvert) tarthatsz magadnál egyszerre. A fegyverek viselkedése kvázi-reális, az AK-47 például szívesen sül be harc közben (...még akkor is, ha valós életben viszonylag ritkán tesz ilyet).
Grafikai téren szintén a realizmusra törekednek az Ubi-s fiúk: egy fát felgyújtva a tűz továbbterjedhet a környező növényekre és épületekre - ami egyszer leégett, az úgy is marad az egész játék során. Az új motor (még nem derült ki, hogy saját, vagy licenszelt) csuklóból dobálja a HDR és motion-blur effekteket, a szavannán pedig állatok rebbenek szét, ha felugat a gépkarabély.
Screenshotjaink egyelőre nincsenek, pár artworköt viszont tudunk mutatni.