A jelenleg a Too Human-en dolgozó Silicon Knights úgy döntött, hogy bepereli az Epic Games-t, akik szerintük nem adták meg a kellő támogatást a tőlük licenszelt Unreal Engine 3-al kapcsolatban, komolyan hátráltatva ezzel munkájukat.
Denis Dyack, a Silicon Knights főnöke szerint komoly veszteségekkel kellett számolniuk a Epic hozzáállása miatt, akik a korábban megígért időpontnál fél évvel később, csupán 2006 novemberében tették elérhetővé az Xbox 360-as Unreal Engine 3 használható változatát. Ennek volt köszönhető a Too Human igencsak csúfos szereplése is a 2006-os E3-on, amikor is kénytelenek voltak egy mindössze pár hét alatt összedobott motorral mutogatni a játékot - nem is sikerült túl fényesen.
A Silicon Knights emellett azt is állítja, hogy szerintük az Epic a licenszelésért fizetett pénzt nem a támogatásra, és a motor fejlesztésére, hanem saját játékukra - konkrétan a Gears of War-ra - fordította, és egyben vissza is tartotta a fejlettebb technológiát az Unreal Engine 3-at licenszelőktől a saját előnyükre.
A két csapat kapcsolata jelenleg odáig fajult, hogy a Silicon Knights inkább egy saját motor építése mellett döntött, amely bár az Unreal Engine 3-on alapszik, de a jövőben az összes vele kapcsolatos elemet száműzni fognak belőle - talán ennek is köszönhető az, hogy a Too Human nem volt látható az idei E3-on.
Az Epic motorjával egyébként mások sem teljesen elégedettek, első sorban a PlayStation 3 fejlesztések terén, a mai napig nincs még ugyanis végleges PS3-as UE3, és ennek is köszönhető az, hogy számos ezt használó, és egyébként multiplatform játék PS3 verziója késik - gondoljunk csak például a Rainbow Six: Vegas-ra, vagy a Medal of Honor: Airborne-ra. Igaz, úgy tűnik, hogy a Sony most már megpróbál tenni valamit ez ellen, az Epic jelenleg futó fejlesztése, az Unreal Tournament III ugyanis egy ideig PS3 exkluzív lesz, és a motor csiszolása is sokkal nagyobb figyelmet kap majd.
Kíváncsian várjuk, hogy hogyan végződik az ügy. (Thx Project1083!)