[Teszt] The Suicide of Rachel Foster

The Suicide of Rachel Foster

VegaNagy-Sz. Ferenc2020.02.17. 19:00

Habár sok dolog miatt jogosan kritizálhatók a sétálószimulátorok, az kétségtelen, hogy az elmúlt öt év során elég szépen körvonalazódott, hogy mi működőképes ezekben a játékokban és mi kevésbé. Ha nem is tudjuk őket összehasonlítani az interakciók minősége és mennyisége vagy a változatos játékmenet szerint, annál nyilvánvalóbbak tudnak lenni a különbségek abban, hogy milyen a párbeszédek vagy monológok színvonala, a karaktereket mennyire sikerült többdimenzióssá varázsolni és az egyébként teljesen halott külvilág miként elevenedik meg a történéseken vagy visszaemlékezéseken keresztül. A lore kiépítése, ami egy szerepjátékban esetleg “csak” járulékos elem, itt maga az esszencia, ha ez nincs rendjén, akkor onnantól nagyjából semmi más sem lesz.

Azért tartottam fontosnak ezzel a bevezetővel kezdeni a The Suicide of Rachel Foster tesztjét, mert a vizsgált játék mintapéldája annak, hogy attól, hogy valaki megérti egy-egy zsáner alapmechanizmusait, még egyáltalán nem biztos, hogy képes is maradandót alkotni benne. Az alapfelállás itt is rendkívül ígéretes, adott egy múltbéli konfliktus, egy ígéretes helyszín és egy problémákkal teli főszereplő. Több mint tíz évvel ezelőtt apuka megcsalta egy tizenhat éves lánnyal anyukát, aki erre rájön, majd közös lányukat autóba ültetve örökre elköltözik. A csábító (vagy megrontott, ha a másik irányból nézzük) Rachel öngyilkos lesz, évekkel később meghal az anya, majd nem olyan rég az apa is. Örökségként egy hegyi szállodát hagy a lányára, aki azóta nem járt ott, hogy anyja még tiniként elrángatta őt onnan. Most visszatér az elhagyatott épületbe, hogy szembenézzen a múlttal és saját zavaros gondolataival. Ez az alapfelállás, a rendelkezésre álló eszközök pedig nem sok meglepetést tartogatnak: napról napra egyre nagyobb területeket járunk be a szállodából, amit egy hóvihar teljes egészében elzár a külvilágtól, közben pedig telefonon tartjuk a kapcsolatot egy ismeretlen férfival, akivel egyre szorosabb kapcsolatba kerülünk.

A játék felépítésében és működésében alaposan emlékeztet a Firewatchra: minden nap ugyanabból a szobából kiindulva fedezzük fel egyre jobban a külvilágot, közben pedig egy ismeretlen hanggal tartjuk a kapcsolatot, aki egy kicsit mindig többet tud mindenről, mint mi magunk. Aztán a szálloda feltárása közben egyre inkább minden szál az öngyilkos Rachel felé vezet, így nem is ér meglepetésként az, hogy jó évtizedes halála nem zárult le mindenkiben, többek között mi is egyre több elfojtott emléket engedünk szabadjára. A végére teljesen kiderülnek a lány halálának részletei, az odavezető négy órás út pedig... szinte eseménytelen. Na nem úgy, ahogy a sétálószimekben általában telik az idő, hanem ahogy egy közepes történetet szoktak elmesélni közepes eszközökkel.

A legnagyobb gond, hogy a szálloda maga nincs eléggé kihasználva, pedig kellően hatalmas. Ilyen típusú játékokban minden egyes tárgynak meg kell, hogy legyen a maga története és minden szobának a maga szerepe. Itt az épület felén csak átrohanunk, de ahol valami érdekeset látnánk, ott se igazán tudunk meg semmit az adott kép vagy szoba történetéről. A beszélgetések sincsenek igazán jól felépítve, sok rövid, jól megírt párbeszéd helyett kevesebb, de nagyon hosszú beszélgetést fogunk végighallgatni, amivel az a baj, hogy általában a végén tudjuk meg, hogy most épp hova kellene mennünk és mit kellene csinálnunk, tehát előtte két percig csak állunk és a falat bámuljuk a beszélgetést követve. Ezután felkerekedünk, de ahelyett, hogy menet közben jönnének a sziporkázó párbeszédek, inkább csendben jutunk célba, ahol újabb hosszú beszédet hallgathatunk meg egy helyben állva. Kalandjátékos elemek vagy feladványok nincsenek, de ez még nem lenne akkora probléma, ha dramaturgiailag jobban lenne felépítve a csúcspont felé vezető út, végül is egy halálesetet nyomozunk ki. De csak apróbb meglepetéseket kapunk, itt-ott kisebb váratlan, néha kiszámítható fordulatokkal.

A Rachel Forster kategóriáján belül nem rossz játék, csak éppen ritkán képes kilépni a középszerűségből. A fent már említetteken kívül igaz ez audiovizuális értelemben is, sokkal több és érdekesebb hang- és fényjátékot elbírt volna egy tomboló viharral körbezárt elhagyatott szálloda. Maga a négy órás hossz önmagában nem lenne problémás ebben a műfajban, nagy kár, hogy ebből legalább egy órát önszorgalomból tettem hozzá azzal, hogy bejártam az összes olyan szobát, aminek annyi a szerepe, hogy nélkülük nem lenne hiteles a szálloda alaprajza. A játék befejezése után azt éreztem, hogy amit kaptam, annak valamiféle pre-alpha verziónak kellett volna lennie, és ezt kellett volna dúsítani a fejlesztés második körében további eseményekkel, történésekkel, jobban megírt párbeszédekkel és rejtéllyel. Így sajnos félkész hatást kelt (habár a története kerek és következetes, ez vitathatatlan) és nem viszi semmivel sem előrébb a sétaszimeket.

***The Suicide of Rachel Foster | Platform: PC (tesztelt) |

Ár: 17 EUR | Kiadó / Fejlesztő: Daedalic Entertainment / ONE-O-ONE GAMES | Megjelenés: 2020. február 19.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

19 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==